Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi K834 - nierówna praca po uruchomieniu


animisiewaz

Rekomendowane odpowiedzi

Zatem o jakich czujnikach przy pedałach mowa? Jako ciekawostka, to dzisiaj samochód odpalił bez szarpania (stał w garażu, czyli tak jak wtedy, kiedy najczęściej szarpie). Po ok. 30 s. pojawiły się pojedyncze szarpnięcia. Jedyny problem to dławienie przy ruszaniu (1. i 2. bieg) - brak reakcji na dodanie gazu. Problem ustąpił po przejechaniu 1,5 km i ponownym uruchomieniu silnika.

Kochani - przyjmę wszystkie pomysły :) Odrzucam rozrząd i wtryskiwacze (w sensie ich awarię) bo problem jest krótkotrwały, a przy awarii tych zespołów usterka nie znikałaby po przejechaniu kilku km. Pomiary przelewów to dobry pomysł, bo może wtryski po prostu leją. Póki co nie mam możliwości tego sprawdzić, ale w ciągu 2 tyg powinno się udać.

@halas2EGR nowy - jego odpięcie nie ma wpływu na szarpanie. Przepływomierz pokazuje bardzo duże wahania przepływu powietrza. Odczyty z czujnika ciśnienia spalin nie mam

Zamówiłem na próbę inny pedał gazu. W piątek wymienię oring w MAP sensorze...

Edytowane przez Maciek_B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak był uszkodzony wtrysk to akurat silnikiem telepało na wolnych obrotach i w miarę nagrzewania ustępowało. ale pojawiały się cyklicznie błędy od wtrysków i filtr dpf się wypalał co około 250km. zastanawiają mnie te odczyty z przepływomierza bo spadają do zera. Stąd moje pytanie jak silnik pracuje po odpięciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciek_B napisał:

EGR nowy - jego odpięcie nie ma wpływu na szarpanie.

Przepływomierz pokazuje bardzo duże wahania przepływu powietrza.

1/ Uszkodzony/niesprawny egr wpływa na błędy; przepływomierza, czujnika doładowania a te na ;

       a/ wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku pompy wtryskowej,

       b/ na pracę czujnika ciśnienia paliwa,

       c/ sygnał elektrozaworu turbiny

2/ Przy każdej ingerencji w zawór EGR ( czyszczenie lub wymiana) należy;

     a/ wyczyścić wlot do kolektora dolotowego,

     b/ ustawiać pozycję zerową łopatki egr-u clipem;      

          EGR ma być zamknięty na ;

              -  obrotach biegu jałowego ,

              -  dopóki silnik nie jest obciążony,

              -  i/ lub nie osiągnie optymalnej temperatury pracy,

 3/ Z wykresu " EGR position ( % )" wynika, że nie jest zamknięty całkowicie 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie @Andrzej-2010 trochę tu wprowadzasz w błąd. Po pierwsze, Egr w silniku 836 jest otwarty na obrotach biegu jałowego. Np uchyla się około 6 sekund po uruchomieniu silnika po czym się zamknie dopiero po upływie chyba 20 sekund. wystarczy dodać gazu i znowu będzie uchylony przez około 20 sekund.

 

Po drugie owszem po wymianie pasowało by go przyuczyć ale nie zawsze trzeba. Przy czyszczeniu nie ma co się tam przestawić a powrót trzonka realizowany jest przez mocną sprężynę. tak więc jeśli ktoś nie wykonał przyuczenia na prawie stojącym zaworze z brudu to w moim odczuciu nie trzeba przyuczać bo to nic nie zmienia.

 

Po trzecie dlaczego piszesz że egr ma być zamknięty dopóki silnik nie jest obciążony? Właśnie gdy przyspieszamy i wstaje turbo to egr ma się zamknąć.

 

to że egr wpływa na odczyt przepływomierza to chyba jasne bo wpadające spaliny to mniej świeżego powietrza a przy danych obrotach silnik nie wciągnie nagle więcej powietrza więc odczyt musi spaść.

 

Co do problemu kolegi @Maciek_B mnie właśnie zainteresował odczyt z przepływomierza bo egr prawie nie pracuje a odczyt z przepływki spada do zera tak jakby silnik zgasł. Pytanie co jest pierwsze zły odczyt i szarpnięcie czy szarpniecie i spadek do wartości niewidocznej na wykresie. Stąd w głowie pierwszy trop w tym kierunku.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, halas2 napisał:

Po trzecie dlaczego piszesz że ;

 -egr ma być zamknięty dopóki silnik nie jest obciążony?

 -Właśnie gdy przyspieszamy i wstaje turbo to egr ma się zamknąć.

 

Najczęściej porcja spalin wraca do silnika;

   - przy niskim i średnim obciążeniu,

   - zwłaszcza w średnim zakresie obrotów,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR po wymianie był przyuczony.

Rok temu, jeszcze stary zwór, czyściłem. Pomogło na tydzień, ale nie z szarpaniem, a z brakiem mocy przy ruszaniu na zimnym... Obecnie, po wymianie EGR nie było poprawy - wręcz mam odczucie, że jest jeszcze słabszy...

Czy jest możliwość, żeby wtrysk był tak uszkodzony, ze szarpie przez chwilę i przestaje? Jakie by to musiało być uszkodzenie? Nie umiem sobie tego wyobrazić... Błędów nie mam i nie miałem.

Czy ktoś na śląsku chciałby/miałby narzędzia/możliwości zobaczenia tego na żywo? Może będzie łatwiej coś zdiagnozować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.10.2023 o 09:29, Maciek_B napisał:

W piątek wymienię oring w MAP sensorze...

1/ Można zastosować silikon wysokotemperaturowy,

2/ Czy nie ma pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową?

3/ Wykręcić świece żarowe i sprawdzić ich działanie;

      - powinny być czerwone po ok;3 sekundach,

4/ Jak zachowuje się silnik po odłączeniu czujnika temperatury płynu  - z rana przy rozruchu?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zrobić w końcu test przelewowy. Do tego nie trzeba wyjmować wtrysków a sporo można wywnioskować. Można też wyjąć wtryski i dać je do firmy na sprawdzenie ale tu trzeba trochę popracować no i koszty. Nie wiem jak w tych silnikach wyjmują sie wtryskiwacze? 

Odnośnie świec żarowych to ja bym ich nie wykręcał a tylko ewentualnie przemierzył na "przejście". Renault ma chyba diagnostykę tzn wykrywa przerwę na świecy? Stare Hyundaie, Kie czy HDI nie miały diagnostyki i trzeba było je rozpinać i mierzyć. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski generalnie łatwo wychodzą wyrazie potrzeby. Trochę zabawy z odkręcaniem rurek ale generalnie robota na godzinę:)

 

Co do świec to przejście mogą mieć. Ja kiedyś trafiłem prawdopodobnie podróbki i robiły żar później i błędu nie było bo prąd świec był równy. Ale wtedy wóz niechce palić lub chwileczkę nierówno pracuje. Nie tak że nie da się jechać. Przerabiałem temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010 dlatego oring wymienię w piątek - czekam na dostawę. Nie widzę czy są pęcherze, ale próbowałem przed rozruchem podpompować gruszką - bez zmian. Świece są wymieniane ok. 20k temu. Gdzie jest czujnik temperatury? Sprawdzę

@Pepone przelewy sprawdzę, ale cierpię na chroniczny brak czasu. Za dużo mam na głowie, a do tego przez kilka dni będę sam z dziećmi i nie mam jak tego ogarnąć...

Generalnie auto pali idealnie. Szarpanie pojawia się dopiero po chwili i mam odczucie, że im zimniej, tym później zaczyna szarpać 😱

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@halas2 DPF pod maską. 836 mam w papierach...

A teraz hit! Po odpięciu przepływomierza auto nie szarpie i zbiera się od dołu. Po ponownym podpięciu i uruchomieniu silnika od razu zaczyna szarpać i zamula. Zamówiłem przepływomierz. Jak przyjedzie i go wymienię dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale filtr pod maska to silnik 636. tam był problem z temperatura paliwa. można go rozwiązać rezystorem za kilka groszy. opis jest na forum. Najpierw bym chyba to sprawdził. Winy przepływki nie wykluczam jeszcze ale temat z rezystorem jest tańszy niż przepływka :). Szczelność dolotu sprawdzałeś?

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!