Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jakie świece żarowe kupić


kowalikd

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś wymieniłem jedną spaloną. Wymontowana to chyba jeszcze oryginał o oznaczeniach: BERU 0 100 226 504, 82 00 464 077. Zamontowałem Denso DG-005.

 

Zwróciłem uwagę, że coś jest nie tak przy ostatnich mrozach dochodzących do -20 stopni. Silnik zapalał wprawdzie szybko, ale przez około pół minuty szarpał jakby nie palił jeden cylinder. Diagnoza omomierzem bez wykręcania świec to potwierdziła: trzy świece miały opór ok 3 Ohm, a jedna miała przerwę. Po wymianie pali idealnie.

 

A dużo siły trzeba użyć aby wykręcić w dci 1.5 taką świecę żarową?

Czy trzeba coś wcześniej na nią lać itp?

Wczoraj oczyściłem okolicę gwintu świecy (drapanie drutem i wydmuchanie brudu sprężonym powietrzem), a potem zapuściłem penetratorem K2. Dziś ponowne zapuszczenie i wykręcanie, oczywiście na zimnym silniku. Do odkręcenia użyłem klucza rurowego 8-10 mm, a jako pokrętła użyłem dłuższego klucza imbusowego 8mm (na świecę wchodzi klucz 10mm). Trochę trzeba było się przyłożyć, ale z wyczuciem i poszło.

Nową wkręciłem na smarze miedzianym, bo niestety ceramicznego nie mieli w sklepie gdzie kupiłem świecę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym odkręcaniem to są różne szkoły. Jedni robią to na zimnym silniku, drudzy na ciepłym. Podobnie ze smarem miedzianym. Jedni niczym nie smarują, inni używają miedzianego, jeszcze inni nie zalecają miedzianego. Najlepiej chyba użyć takiego do świec. Tylko koszt spory.

 

Trochę o wymianie świec: http://warsztatowiec.info/jak-wymieniac-swiece-zarowe/

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niczym nie pryskałem ani nie smarowałem przy wkręcaniu. Sama wymiana świec jest szybka, więcej roboty jest ze zrobieniem miejsca, odpięcie rury powietrza, zdjęcie osłony silnika. Jeśli boisz się sam to lepiej do mechanika podjechać, jak pytałem u mnie za taką wymianę 10 zł za sztukę czyli za komplet wychodzi 40 zł i masz spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzy świece miały opór ok 3 Ohm

W specyfikacjach tych świec , przynajmniej na stronie Denso jest podane, że mają rezystancję 0,5 Ohm .

Dziękuję wszystkim za opis odkręcania świec, jak się ociepli to pomierzę te świece w mojej Srebrnej Strzale :P

Jak będą OK, to raczej ich nie będę wymieniał, bo po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój miernik dla nowej świecy luzem pokazał ok 2 Ohm, to pewnie kwestia błędu wskazań taniego multimetru.

Mierzyłem świece wkręcone w silnik, jedna sonda miernika do świecy a druga do słupka ujemnego na akumulatorze, czyli cały obwód świeca-silnik-kabel masowy miał ok 3 omy. To oczywiście pomiar zgrubny ale pokazał, że oporność jest niewielka i dla trzech świec jednakowa stąd wniosek, że są one ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak by ktoś szukał świec, na alledrogo są dostępne oryginały w normalnej cenie.

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6612210194

Dodano: 29 sty 2017 - 11:18

Dzisiaj wymieniłem świeczki po 90tyś:

 

thumb_hosting_zdjec_1485684938__untitled-1.jpg

Niestety nie mam możliwości sprawdzenia ich a ciekawy jestem które są już na wykończeniu... muszę kupić miernik ;)

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by ktoś szukał świec, na alledrogo są dostępne oryginały w normalnej cenie.

http://www.allegro.p...item=6612210194

 

Na załączonej fotce widzę, że to są świece BERU, nawet napis widać.

A tu masz te same świece o parę groszy taniej, chyba że czymś się różnią?

http://allegro.pl/swieca-zarowa-beru-renault-megane-iii-grandtour-i6620199767.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacper, na tej aukcji co podałem kupiłem 4 świece za 61zł szt. Aż mi szczena opadła jak teraz w nią wszedłem.

W aso jak pytałem to koszt za oryg. 115-120zł szt.

 

 

PS. tutaj znalazłem jeszcze znośną cenę:

 

ŚWIECA ŻAROWA RENAULT

Edytowane przez AdamiGo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dziś pomierzyłem świece żarowe z mojej meganie.

Auto ma 7 lat, 260 tys przebiegu, od nowości świece żarowe nie ruszane, na pomiarach wszystkie są OK. silnik pali "na dotyk"

Ale czytając różne uwagi dojrzałem do ich wymiany, nie jest to trudne sam to zrobię, boje się tylko wyczyszczenia gniazd tych świec, ciężko się tam dostać ze szmatą żeby to wyczyścić :(

Na znanym holenderskim portalu aukcyjnym znalazłem kilka ofert na świece żarowe pasujące do Megane 3 dci 1.5.

Na przykład dziś są takie ( tylko nowe ):

 

MAXGEAR 18,51 zł

EYQUEM 39,00 zł

DENSO 44,21 zł

NGK 66,00 zł

BOSCH 83,00 zł

BERU 89,35 zł

 

Różnice w cenach są bardzo duże, a wszystkie są z 2 letnią gwarancją.

Ten MAXGEAR jest bardzo kuszący cenowo...

Jak się przemnoży to przez 4 sztuki, to różnice w cenach robią się naprawdę spore.

Nie wiem jakie mam założone te świece na pierwszy montaż, nie wykręcałem bez potrzeby , ale jak świece danego producenta wytrzymały u mnie 7 lat i 260 tys km, to założył bym takie same. :)

Dziś wykręciłem jedną świecę "na próbę".

Oryginalne świece zakładane w fabryce w 2009 roku to są BERU.

Kod troszkę inny niż podał Kolega Felson , ale może w tym kodzie jest nr serii?

Ja na swojej świecy dopatrzyłem się kodu "942S" co próbuję rozszyfrować jako rok 2009 , 42 tydzień , a "S" to coś tam ;)

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!