Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Temperatura z nawiewów na środkowej konsoli - skąd różnica?


Rekomendowane odpowiedzi

No i być w plecy 5-6 tyś. Dziękuję za taki interes. Autorze tematu. Pojedź po prostu na sprawdzenie ilości czynnika w układzie. Profilaktycznie. Jak będzie ok to jeździć i mieć w nosie jak księgowi nasze auta podczas projektowania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po trasie Polska-Chorwacja i Chorwacja-Polska średnio w temp.otoczenia 30*C temp. klimatronika 21-20 po obu stronach tryb auto w aucie było komfortowo(gdyby nie szumy zaworu rozprężnego).Dziś dla sprawdzenia użyłem termometru i w kratkach po wychłodzeniu na postoju temp.oscyluje między 5 a 2,5*C przyjeździe i obrotach około 2500 4 4,5*C dodam,że chłodzenie na wszystkich kratkach różni się około 0,5*C.Zastanawia mnie dlaczego na postoju i obrotach jałowych występują takie skoki temp.czy to może być wina hałasującego zaworu rozprężnego? czy to klimatronik tak steruje klapami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się tylko dziwię jakim cudem na postoju z nawiewów leci Ci chłodniejsze powietrze niż podczas jazdy. U mnie jest zupełnie na odwrót, na postoju zszedłem najniżej do 4.7⁰C, podczas jazdy nie mierzyłem ale było chłodniej. Jeśli chodzi o temperaturę z nawiewów i ich różnicę, to fakt, z prawego leci cieplejsze i żeby wyrównać to muszę zmniejszyć o 0,5 na panelu wtedy leci równo. Bez klimy na ogrzewaniu też mam różnicę tylko w drugą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ktoś chciałby poświęcić czas i sprawdzić,warunek to silnik 1.2Tce .Chodzi mi o to że gdy pracuje klima wentylator chłodnicy wyłącza się po przekroczeniu 20-30km/h  pewnie gdy ciśnienie wzrasta załączy się ale na bank przy prędkości 60km/h już nie.Sprawdzałem to i zimą i teraz latem,jadąc bez radia zatrzymuję się dość szybko i słyszę jak startuje wentylator,nie wiem czy ten model ma tak w programie ECU że wyłącza wiatrak??no chyba że mam coś nie halo u mnie.Domyślam się że wyższa temp.z kratek jest spowodowana własnie niepracującym wentylatorem co w obecnych temp.otoczenia przy niższej prędkości podnosi ciśnienie w układzie...

Boję się bo zamocował bym telefon z wł.nagrywaniem i miałbym 100% dowód ale ciasno tam drgania itp. może to skończyć się uszkodzeniem czegoś w aucie-bo telefon dałbym jakiś stary na test.

Jakby ktoś chciał wsłuchać się jak to jest w innym modeli 1.2Tce to chętnie poznam opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie jest zupełnie odwrotnie jak u Was, przy ustawieniu climatronica na 20 stopni na kierowcę leci ciepłe powietrze, a na pasażera chłodne (nie mroźne, ale chłodne). Wcześniej jakoś nie zwracałem na to za bardzo uwagi, ale po wczorajszych przygodach z klimą (opisanych w poniższym wątku) stałem się bardziej wyczulony i zauważyłem właśnie taką anomalię. Rozumiem, że może być jakaś minimalna różnica w temperaturze nawiewu, ale żeby aż taka?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Pozwolę sobie się podpiąć w tym temacie , aby nie zakładać nowego . Czy na tym panelu jest opcja "mono" jak w innych autach ? Chodzi mi o to , że temperaturę obu stref ustawia się jednym "przełącznikiem " od strony kierowcy , a nie oba oddzielnie ? Z góry dzięki 

Screenshot_2023-11-17-13-58-42-49_4641ebc0df1485bf6b47ebd018b5ee76.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej opcji, możesz jedynie wyrównać temperaturę pasażera z tą ustawioną od strony kierowcy przytrzymując na chwilę przycisk "auto", no ale to jednocześnie włączy tryb automatyczny, jeśli z niego nie korzystasz.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie temperatury są jednakowe, chyba że (co zauważyłem jakiś czas temu) czujnik światła wykryje większe natężenie promieni słonecznych - wtedy np. lewa strona wieje ciut chłodniej mimo jednakowych nastaw by zredukować ciepło które daje przez oświetloną szybę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!