Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Temperatura z nawiewów na środkowej konsoli - skąd różnica?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj zauważyłem, że jak ustawię 25 stopni, klima off, wyłaczone auto, soft, fast to po lewej stronie z nawiewów leci ciepłe powietrze wg mnie odpowiednie. Leci również z prawego nawiewu tak hmm na 90% takie same ciepłe powietrze jak po lewej. Problem jest taki, że na konsoli centralnej prawy nawiew leci bardzo letni strumień powietrza. Temperatury są ustawione tak samo były po 25 stopni. Co to może być? zaczyna mnie ta "renówka" wk..urzać

 

Ogólnie to nie jest jakiś problem bo ważne aby w kabinie było ciepłe a skąd leci to mała rzecz. Ale powinno działać jednak i być takie samo. Co do samego ogrzewania jest ok, ciepłe czy chłodne - wg mnie temperatura dobrze działa.

 

EDIT: chyba już nie aktualne, dziś po kilku km ciepłe powietrze leciało tak samo. Może wczoraj się coś przywiesiło. Oby. Ale tak na przyszłość to ciekawe co to może być. Trzeba zobaczyć czy się nie powtórzy

post-62917-0-01371100-1484483384_thumb.jpg

Edytowane przez dreq02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie to rozrysowałeś. <ok>

Ja zauważyłem dokładnie odwrotne działanie tego nawiewu w megane dci z 2015 roku.

Jak jest ustawiona ta sama temperatura po obu stronach, to na pasażera dmucha wyraźnie cieplejsze powietrze niż na kierowcę.

Tak jest w tym aucie zawsze. Nie zwróciłem uwagi jak jest jak włączy się klimę i chłodzenie , to sprawdzę latem.

A w drugiej megane dci z 2009 roku z manualną nagrzewnicą na pasażera też leci cieplejsze powietrze, ale nie ma tak dużej różnicy temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś sprawdzałem to ponownie, jest trochę lepiej. Niż w sobotę. Na pewno jak wiatrak pracuje tak od połowy lub 3/4 to ta różnica minimalna jest. Po przełączeniu na auto gdy na zewnątrz -3 i w środku hmmm nie wiem jaka, a ustawiona na 24 to leci z podszybia. Nie wiem czy tak powinna być.

 

Czyli widzę, że to nie tylko u mnie tak. Dziwne. Ale środkowe nawiewy skierowałem na siebie do środku dzięki temu powietrze mi się miesza i na nikogo nie leci letnie. Ważne aby było ciepło. Aczkolwiek trochę dziwne to. Trochę mnie uspokoiłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że nie tylko ja mam taki problem. A dziś leciało powietrze ok. Nie kumam, no ale ustawiłem aby powietrze się mieszało czyli wieją do środka i jest ok. Ważne, że się robi ciepło. Ale dziwne to jest. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co jest powodem różnicy temperatur z nawiewów.

Sterownik czy klapy?

A możesz ustawić obie temperatury na "HI" i sprawdzić czy występują różnice w temperaturze.

U mnie też to występuje, w niewielkim stopniu. Kiedy kabinie jest już ciepło a układ wentylacji utrzymuje tylko temperaturę. Wystarczy, że ustawię u pasażera o jeden stopień wyższą temperaturę, różnicy już nie ma.

Kiedy w kabinie jest zimno, układ stara się podnieść temperaturę, różnic w temperaturze nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem może jest z powodu błędów pomiarów temperatury.

Ciekawe gdzie są te czujniki temperatury nawiewanego powietrza ?

Nie pomyślałem o tym... ale sprawdzę też to o czym pisał Lelupi. A co do tematu, to różnie to jest. Wczoraj różnica była bardzo mała prawie nie zauważalna. A niekiedy jest wyraźna. Więc na termostat nie ma co zwalać a na czujniki. Może od kierowcy częściej wchodzę i trochę zawilgnął - stąd tak się dzieje. Może ktoś się jeszcze wypowie. Nie ma to jak zwykła klimatyzacja :)

Co do kolegi Eyf1992 - to jeśli masz nowy to do serwisu. Chociaż diesle sie wolniej nagrzewają. No i wiadomo, że mogę jechać 4 km i jak go delikatnie cisnę to rozgrzeje się nie do końca. A jak mocniej gaz wciskam to już nawet po 2 km jest cały ciepły (oczywiście nie piłowanie na maxa na zimnym silniku). A diesel wolniej się rozgrzewa. Ale 15 km to trochę za dużo. Pytanie jakie temperatury masz ustawione, jaka klima, i gdzie dajesz nadmuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto używane, megane 3 - 1.5 dci - 2009r temp ustawiona 24 st. ustawiłem nawet na High, żeby zobaczyć czy podgrzeje, ale to samo. Niestety dłużej niż 15km nie jechałem już bo akurat zbliżałem się do domu, ale wyszło około 15km i z nadmuchu nie wiało ciepłem niż dotychczas, np podczas -2 około. Odniosłem też takie wrażenie, że wiało tak jakby słabiej, nawiew ustawiony na samą twarz, klima dwustrefowa, próbowałem AC OFF itp. bez skutku. Dziś jechałem przy -4 i ładnie ciepełkiem wiało po ok 2-3km .... Wgl na zimnie samochód tak jakby inaczej słychać w kabinie, silnik w uszach przygłusza w środku samochodu, taki dziwny ton w środku, trudno to nazwać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym odpiął jeszcze na chwilę akumulator.

Kiedyś miałem przypadek, że też mi się zawiesiło i taki "resecik" pomógł i do dzisiaj jest OK a już sporoooo czasu minęło.

Uwzględnij, że będziesz musiał potem wykonać pewne czynność po odpięciu, jak choćby wpisanie kodu do radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do różnic temperatur to zauważyłem, że w środkowym nawiewie aby równo leciało powietrze (o takiej samej temp) to prawa strona musi być ustawiona o 2,5 stopnia więcej. Co więcej, prawy nadmuch w środkowej części (nad radiem) powietrze wolniej leci - jakby wentylator pracował dla tego kanału wolniej. No k...urcze :mad: :mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • mireczek01 zmienił(a) tytuł na Temperatura z nawiewów na środkowej konsoli - skąd różnica?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!