Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

dreq02

Megane III phII Temperatura z nawiewów na środkowej konsoli - skąd różnica?

Recommended Posts

Witam, wczoraj zauważyłem, że jak ustawię 25 stopni, klima off, wyłaczone auto, soft, fast to po lewej stronie z nawiewów leci ciepłe powietrze wg mnie odpowiednie. Leci również z prawego nawiewu tak hmm na 90% takie same ciepłe powietrze jak po lewej. Problem jest taki, że na konsoli centralnej prawy nawiew leci bardzo letni strumień powietrza. Temperatury są ustawione tak samo były po 25 stopni. Co to może być? zaczyna mnie ta "renówka" wk..urzać

 

Ogólnie to nie jest jakiś problem bo ważne aby w kabinie było ciepłe a skąd leci to mała rzecz. Ale powinno działać jednak i być takie samo. Co do samego ogrzewania jest ok, ciepłe czy chłodne - wg mnie temperatura dobrze działa.

 

EDIT: chyba już nie aktualne, dziś po kilku km ciepłe powietrze leciało tak samo. Może wczoraj się coś przywiesiło. Oby. Ale tak na przyszłość to ciekawe co to może być. Trzeba zobaczyć czy się nie powtórzy

post-62917-0-01371100-1484483384_thumb.jpg

Edytowano przez dreq02

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fajnie to rozrysowałeś. <ok>

Ja zauważyłem dokładnie odwrotne działanie tego nawiewu w megane dci z 2015 roku.

Jak jest ustawiona ta sama temperatura po obu stronach, to na pasażera dmucha wyraźnie cieplejsze powietrze niż na kierowcę.

Tak jest w tym aucie zawsze. Nie zwróciłem uwagi jak jest jak włączy się klimę i chłodzenie , to sprawdzę latem.

A w drugiej megane dci z 2009 roku z manualną nagrzewnicą na pasażera też leci cieplejsze powietrze, ale nie ma tak dużej różnicy temperatury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dziś sprawdzałem to ponownie, jest trochę lepiej. Niż w sobotę. Na pewno jak wiatrak pracuje tak od połowy lub 3/4 to ta różnica minimalna jest. Po przełączeniu na auto gdy na zewnątrz -3 i w środku hmmm nie wiem jaka, a ustawiona na 24 to leci z podszybia. Nie wiem czy tak powinna być.

 

Czyli widzę, że to nie tylko u mnie tak. Dziwne. Ale środkowe nawiewy skierowałem na siebie do środku dzięki temu powietrze mi się miesza i na nikogo nie leci letnie. Ważne aby było ciepło. Aczkolwiek trochę dziwne to. Trochę mnie uspokoiłeś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czym Ciebie uspokoiłem.

Czy tym , że nie tylko ty masz taki problem, czy tym , że może "ten typ tak ma" ? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

że nie tylko ja mam taki problem. A dziś leciało powietrze ok. Nie kumam, no ale ustawiłem aby powietrze się mieszało czyli wieją do środka i jest ok. Ważne, że się robi ciepło. Ale dziwne to jest. Dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co jest powodem różnicy temperatur z nawiewów.

Sterownik czy klapy?

A możesz ustawić obie temperatury na "HI" i sprawdzić czy występują różnice w temperaturze.

U mnie też to występuje, w niewielkim stopniu. Kiedy kabinie jest już ciepło a układ wentylacji utrzymuje tylko temperaturę. Wystarczy, że ustawię u pasażera o jeden stopień wyższą temperaturę, różnicy już nie ma.

Kiedy w kabinie jest zimno, układ stara się podnieść temperaturę, różnic w temperaturze nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem może jest z powodu błędów pomiarów temperatury.

Ciekawe gdzie są te czujniki temperatury nawiewanego powietrza ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nowi problem na mrozie gdy mróz -7, 15 lub więce, to z kratek wieje jakby słabiej i powietrze nie więcej takie ciepłe jak ma nawet po przejechaniu 15km, co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem może jest z powodu błędów pomiarów temperatury.

Ciekawe gdzie są te czujniki temperatury nawiewanego powietrza ?

Nie pomyślałem o tym... ale sprawdzę też to o czym pisał Lelupi. A co do tematu, to różnie to jest. Wczoraj różnica była bardzo mała prawie nie zauważalna. A niekiedy jest wyraźna. Więc na termostat nie ma co zwalać a na czujniki. Może od kierowcy częściej wchodzę i trochę zawilgnął - stąd tak się dzieje. Może ktoś się jeszcze wypowie. Nie ma to jak zwykła klimatyzacja :)

Co do kolegi Eyf1992 - to jeśli masz nowy to do serwisu. Chociaż diesle sie wolniej nagrzewają. No i wiadomo, że mogę jechać 4 km i jak go delikatnie cisnę to rozgrzeje się nie do końca. A jak mocniej gaz wciskam to już nawet po 2 km jest cały ciepły (oczywiście nie piłowanie na maxa na zimnym silniku). A diesel wolniej się rozgrzewa. Ale 15 km to trochę za dużo. Pytanie jakie temperatury masz ustawione, jaka klima, i gdzie dajesz nadmuch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Auto używane, megane 3 - 1.5 dci - 2009r temp ustawiona 24 st. ustawiłem nawet na High, żeby zobaczyć czy podgrzeje, ale to samo. Niestety dłużej niż 15km nie jechałem już bo akurat zbliżałem się do domu, ale wyszło około 15km i z nadmuchu nie wiało ciepłem niż dotychczas, np podczas -2 około. Odniosłem też takie wrażenie, że wiało tak jakby słabiej, nawiew ustawiony na samą twarz, klima dwustrefowa, próbowałem AC OFF itp. bez skutku. Dziś jechałem przy -4 i ładnie ciepełkiem wiało po ok 2-3km .... Wgl na zimnie samochód tak jakby inaczej słychać w kabinie, silnik w uszach przygłusza w środku samochodu, taki dziwny ton w środku, trudno to nazwać .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wygląda na problem z centralką, nagrzewnicą. Raz działa raz nie. Chyba bez mechanika się nie obędzie. Jakby pod kompa podłączyć to może by wykazało błąd hmmm...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym odpiął jeszcze na chwilę akumulator.

Kiedyś miałem przypadek, że też mi się zawiesiło i taki "resecik" pomógł i do dzisiaj jest OK a już sporoooo czasu minęło.

Uwzględnij, że będziesz musiał potem wykonać pewne czynność po odpięciu, jak choćby wpisanie kodu do radia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MIII nie potrzebuje kodu do radia po dołączeniu aku. Jak działa klimatronic na 2 strefy ? Wspólny czujnik przy lusterku wewnętrznym i jakieś dodatkowe w nawiewach, centralce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co do różnic temperatur to zauważyłem, że w środkowym nawiewie aby równo leciało powietrze (o takiej samej temp) to prawa strona musi być ustawiona o 2,5 stopnia więcej. Co więcej, prawy nadmuch w środkowej części (nad radiem) powietrze wolniej leci - jakby wentylator pracował dla tego kanału wolniej. No k...urcze :mad: :mad:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wentylator jest jeden , czujników temperatury powietrza wylotowego nie ma :( jedyna opcja to zasyfiona nagrzewnica wodna i wodna powoli przepływa przez nagrzewnicę a zasilanie jest po stronie kierowcy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...