Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Temperatura z nawiewów na środkowej konsoli - skąd różnica?


Rekomendowane odpowiedzi

No i być w plecy 5-6 tyś. Dziękuję za taki interes. Autorze tematu. Pojedź po prostu na sprawdzenie ilości czynnika w układzie. Profilaktycznie. Jak będzie ok to jeździć i mieć w nosie jak księgowi nasze auta podczas projektowania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po trasie Polska-Chorwacja i Chorwacja-Polska średnio w temp.otoczenia 30*C temp. klimatronika 21-20 po obu stronach tryb auto w aucie było komfortowo(gdyby nie szumy zaworu rozprężnego).Dziś dla sprawdzenia użyłem termometru i w kratkach po wychłodzeniu na postoju temp.oscyluje między 5 a 2,5*C przyjeździe i obrotach około 2500 4 4,5*C dodam,że chłodzenie na wszystkich kratkach różni się około 0,5*C.Zastanawia mnie dlaczego na postoju i obrotach jałowych występują takie skoki temp.czy to może być wina hałasującego zaworu rozprężnego? czy to klimatronik tak steruje klapami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się tylko dziwię jakim cudem na postoju z nawiewów leci Ci chłodniejsze powietrze niż podczas jazdy. U mnie jest zupełnie na odwrót, na postoju zszedłem najniżej do 4.7⁰C, podczas jazdy nie mierzyłem ale było chłodniej. Jeśli chodzi o temperaturę z nawiewów i ich różnicę, to fakt, z prawego leci cieplejsze i żeby wyrównać to muszę zmniejszyć o 0,5 na panelu wtedy leci równo. Bez klimy na ogrzewaniu też mam różnicę tylko w drugą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ktoś chciałby poświęcić czas i sprawdzić,warunek to silnik 1.2Tce .Chodzi mi o to że gdy pracuje klima wentylator chłodnicy wyłącza się po przekroczeniu 20-30km/h  pewnie gdy ciśnienie wzrasta załączy się ale na bank przy prędkości 60km/h już nie.Sprawdzałem to i zimą i teraz latem,jadąc bez radia zatrzymuję się dość szybko i słyszę jak startuje wentylator,nie wiem czy ten model ma tak w programie ECU że wyłącza wiatrak??no chyba że mam coś nie halo u mnie.Domyślam się że wyższa temp.z kratek jest spowodowana własnie niepracującym wentylatorem co w obecnych temp.otoczenia przy niższej prędkości podnosi ciśnienie w układzie...

Boję się bo zamocował bym telefon z wł.nagrywaniem i miałbym 100% dowód ale ciasno tam drgania itp. może to skończyć się uszkodzeniem czegoś w aucie-bo telefon dałbym jakiś stary na test.

Jakby ktoś chciał wsłuchać się jak to jest w innym modeli 1.2Tce to chętnie poznam opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie jest zupełnie odwrotnie jak u Was, przy ustawieniu climatronica na 20 stopni na kierowcę leci ciepłe powietrze, a na pasażera chłodne (nie mroźne, ale chłodne). Wcześniej jakoś nie zwracałem na to za bardzo uwagi, ale po wczorajszych przygodach z klimą (opisanych w poniższym wątku) stałem się bardziej wyczulony i zauważyłem właśnie taką anomalię. Rozumiem, że może być jakaś minimalna różnica w temperaturze nawiewu, ale żeby aż taka?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Pozwolę sobie się podpiąć w tym temacie , aby nie zakładać nowego . Czy na tym panelu jest opcja "mono" jak w innych autach ? Chodzi mi o to , że temperaturę obu stref ustawia się jednym "przełącznikiem " od strony kierowcy , a nie oba oddzielnie ? Z góry dzięki 

Screenshot_2023-11-17-13-58-42-49_4641ebc0df1485bf6b47ebd018b5ee76.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej opcji, możesz jedynie wyrównać temperaturę pasażera z tą ustawioną od strony kierowcy przytrzymując na chwilę przycisk "auto", no ale to jednocześnie włączy tryb automatyczny, jeśli z niego nie korzystasz.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie temperatury są jednakowe, chyba że (co zauważyłem jakiś czas temu) czujnik światła wykryje większe natężenie promieni słonecznych - wtedy np. lewa strona wieje ciut chłodniej mimo jednakowych nastaw by zredukować ciepło które daje przez oświetloną szybę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!