Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Temperatura z nawiewów na środkowej konsoli - skąd różnica?


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie po dłuższej przerwie.
W akcie desperacji zrobiłem płukanie układu nagrzewnicy gorącym octem ( ale tylko układu nagrzewnicy - nie całego silnika)

i tak z odczucia po ustawianiu temperatury na HI z jednej i drugiej strony, to od kierowcy było gorące a od pasażera letnie,

a teraz po płukaniu jest od kierowcy jeszcze bardziej gorące 62*C , a od pasażera bardzo ciepłe 57*C.
Różnica zmalała i to bardzo - ale nie zniknęła. Cóż trzeba z tym żyć i tyle

 

Pozdrwiam
Jak coś to dołączam zdj jak podpinałem zewnętrzny obieg
ps. ja mam założoną instalację gazową z tego powodu są tam trójniki

Aha jeszcze jedno, warto zaglądnąć czy nie jest zabrudzona chłodniczka klimatyzacji za filtrem kabinowym- u mnie była dość mocno zabrudzona.
Ja niestety jej nie wyczyściłem żadnym preparatem, bo jak robiłem płukankę to było -4*C więc wszystko by zamarzło, ale jak będzie cieplej to ją umyję to może wtedy wyrówna się tak jakby ilość przepływającego powietrza na L i P stronę.

IMG_20180120_131450.jpg

IMG_20180120_160823.jpg

IMG_20180120_160920.jpg

Screenshot_2018-02-17-22-58-59.png

Edytowane przez pany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Połączyłem z istniejącym tematem - mireczek01

 

Witam. Mam problem od pół roku z ogrzewaniem. Przy ustawieniu na najcieplejsze od strony kierowcy leci ledwo ciepłe, od strony pasażera zimne. Posiadam klimatyzacje manualną, więc pierwsze co sprawdziłem to te metalowe żyłki od pokręteł czy nie popuściły przy pokrętłach lub przy mieszalniku - wszystko ok. Podejrzewam że klapy nawiewu nie zamykają całkowicie zimnego powietrza. Można je jakoś manualnie przestawić bez rozbierania całej deski? Jest do nich jakoś dostęp?

Edit1

Okazało się ze to jednak zasyfiona nagrzewnica.  Rura którą płyn chłodniczy wchodzi jest parzaca,  a ta która wychodzi letnia. Robie plukanie.  Zobaczymy czy pomoże 

Edit2

No i nie pomogło. Rura wychodzące jest juz gorąca,  powietrze od pasażera nadal zimne 

 

Panowie wiecie może czym porusza ta druga dźwignia umieszczona pomiędzy wyjściem i wyjściem plynu chłodzącego z mieszalnika? Jak ruszam pokrętłem temperatury to porusza się dźwignią u góry odpowiedzialna za klapy i dźwignią u dołu.  Nie ma tam czegoś co nakierowuje powietrze żeby leciało na nagrzewnice? Może tam jest problem 

 

Edit 3

Udało się.  Leci gorące.  Winna była jednak nagrzewnica. Wymontowalem ją  (mój mechanik był w szoku ze dałem rade to zrobić bez rozkrecania deski ) , przeplukalem ją odk amueniaczem - wyleciało z pół litra kamienia ! 

 

Edytowane przez Turalyon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • mireczek01 zmienił(a) tytuł na Temperatura z nawiewów na środkowej konsoli - skąd różnica?
  • 1 miesiąc temu...
2 godziny temu, ferrit napisał:

Czy tylko w Megankach się nagrzewnica zakamienia ?

Wszędzie ci się zakamieni jak jeździsz na płynie rozmieszanym z kranówką a nie z destylowaną. Najlepiej zalać już rozrobionym koncentratem, masz pewność że będzie hulać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 20.11.2018 o 16:41, Turalyon napisał:

Udało się.  Leci gorące.  Winna była jednak nagrzewnica. Wymontowalem ją  (mój mechanik był w szoku ze dałem rade to zrobić bez rozkrecania deski ) , przeplukalem ją odk amueniaczem - wyleciało z pół litra kamienia ! 

 

Jak wyjąłeś nagrzewnicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

To ja mam jeszcze lepszy fant, z przednich kratek leci zimne a na nogi ciepłe, przy włączonej klimatyzacji na 22 stopnie. Z różnicą temperatur z nawiewów mam to samo, od strony pasażera mam 1⁰ różnicy. To bardzo może wkurzyć i zmylić, bo ktoś może jechać i sprawdzać klime czy jest czynnik i wydawać pieniądze na marne, bo przy małej ilości czynnika jest ten sam efekt, że jedna strona chłodzi słabiej, a w naszych autach to norma, że jedna strona słabiej chłodzi albo grzeje. Na razie się tym nie przejmuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nikt nie narzeka, nawet moja druga połówka zwiększa temperaturę bo za zimno jej. Po prostu ja mam skrzywienie psychiczne już przez to auto bo każdy trąbi, że jak jedna strona chłodzi słabiej to znak, że jest mało czynnika w klimatyzacji. Na to wychodzi, że G.... prawda i Meganki są po prostu zwalone technologicznie i to będzie wkurzać nas cały czas. No cóż <dobani>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!