Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Temperatura z nawiewów na środkowej konsoli - skąd różnica?


Rekomendowane odpowiedzi

Może masz nieszczelność na rurze tego kanału środkowego (choć raczej bezpośrednio z centralki to wychodzi), a może jakaś klapka do końca się nie przestawia. Piszesz że są różnice w sile nawiewu. Dobrze było by wiedzieć jak działa taka klimatyzacja 2 strefowa. Nagrzewnica jest chyba jedna, wentylator jeden, więc musi być jakiś rozdzielacz, mieszacz na każdą strefę. I gdzie te czujniki do kontroli temp. stref ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra nie będę tematu rozwlekał. Dziś działało bardzo dobrze. Jak widzę działa jednak ok, ale raz na tydzień ma swój humor. Dziś temperatury z nawiewów idealnie działały.

Daje sobie spokój, ważne, że działa wilgoci nie zauważyłem. Parę razy w zimę to nie tragedia (dawno u nas zimy nie było prawdziwej). A wystarczy podnieść temperaturę jakby o te 3 stopnie i będzie ok.

Dzięki wszystkim za wypowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja już chyba wiem. Prawdopodobnie w środku (gdzieś czytałem) są ukryte czujniki temperatury. I jak jest w kabinie chłodniej niż na centrali to grzeje cieplo bez problemu.Jak wyższa to wtedy z jednej strony leci chłodniejsze. Przynajmniej tak mi się wydaje, że u mnie działa. Sterowanie manualne bo przy automacie to działają nawiewy na podszybie. Ogólnie na auto nie jeżdżę. Bo rano wole wyłączyć aby silnik szybciej się rozgrzał. Z drugiej strony też wydaje mi się, że leci ciepłe powietrze od silnika oraz powietrze z zewnątrz (świeże, obieg nie zamknięty) ale ogrzewane przez silnik i ono nie zdąży się rozgrzać. Ale to dziwna teoria :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

OT taki by nie włączał się zaraz wentylator od nawiewu i sprężarka przy uruchamianiu.

Tak się dzieje jak stoję w ciepełku a bywa przynajmniej raz dziennie kilka godzin :)

Zawsze wszystkie odbiorniki mam wyłączone, zwłaszcza w zimie, przy odpalaniu auta.

Choćby jeszcze taki, że wolę sam decydować a nie automat za mnie co i kiedy ma działać ;)

Jeszcze trochę i ludzie zapomną do czego ręce służą :) Wszystko automat zrobi :)

A, jeszcze po jeździe z włączoną klimą, wcześniej ją wyłączam (przed dotarciem do celu) i jadę na samym nawiewie, by osuszyć układ.

Ludzie o tym zapominają a potem im śmierdzi ;)

Z tych choćby powodów WYŁĄCZAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jak podejrzewałem większego sensu nie ma aby wyłączać układu klimatyzacji.

Podczas rozruchu silnika, pracy rozrusznika, komputer odcina zasilanie wszystkich zbędnych odbiorników prądu w aucie.

Resztę przemilczę, bo to tylko własne preferencje, bez żadnych korzyści.

Edytowane przez Lelupi
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Tak,

Ja mierzyłem, bo mam problemy jak większość osób tutaj z różnicami temperatur wydmuchiwanego powietrza dla kierowcy i pasażera
Silnik nagrzany po około 60km. Temperatura - jak to w megance "prawidłowa" bo przecież wg. konstruktorów kierowca nie może wiedzieć ile ma stopni na silniku chociaż by mniej więcej

Tak jak widać na zdjęciach:

Od strony kierowcy temperatura wynosi 60 stopni celcjusza
Od strony pasażera 44.7 stopnia Celcjusza
pomiar wykonany jeden za drugim bez zmiany jakichkolwiek parametrów,

a teraz jak się zrobiło zimniej to mam wrażenie że różnica jest jeszcze większa.
ale jak pisali gdzieś indziej, trzeba sprawdzić jak wygląda filtr kabinowy i czy nagrzewnica nie jest zabrudzona

IMG_20171028_143315.jpg

IMG_20171028_143435.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas pomiaru utrzymuj obroty w granicach 2 tyś., temperatura powinna się wyrównać.

Ale z temperaturą nawiewów w Maegane 3 coś faktycznie jest nie tak.  Po ustawieniu takich samych temperatur dla prawej i lewej strony, nawiew dmucha z różną temperaturą. Jaka jest faktyczna różnica? Nie wiem, nie czułem potrzeby pomiar., Na oko niewielka, ale faktycznie ręką wyczuwalna.

Nie jest to uciążliwe w żaden sposób, bo różnicę koryguję ustawieniem na panelu klimatyzacji. Różnica w temperaturze zadanej na panelu to około 1-1,5 stopnia.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo czuć wyraźnie, że z prawej strony bije chłodniej w stosunku do lewej, przy klimatyzacji jest tak samo o ile pamiętam, z lewej zimniejsze z prawej cieplejsze w stosunku do lewej a temp ustawiona oczywiście taka sama. Nie wiem dlaczego tak się dzieje, ale to moją druga M3 i jest tak samo. Na dodatek co jakiś czas z kratek wydobywa się dziwny świst jakby liść jakiś tam był, a to nie możliwe bo nie ma tam nic, w obu megankach ten dźwięk miałem. Może ktoś wie ocb ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam jeszcze pytanie  do Was czy to normalne że nawet jak od strony kierowcy dam temperaturę na LO, a u pasażera na Hi to jest trochę cieplejsze od pasażera ale nie wiele więcej.

A przecież na logikę jak strona kierowcy nie zabrała ciepła z nagrzewnicy to powinno być wszystko dla strony pasażera. a tu lipa.

Możecie coś doradzić?
Może jakieś płukanie nagrzewnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • mireczek01 zmienił(a) tytuł na Temperatura z nawiewów na środkowej konsoli - skąd różnica?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!