Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana zestawu paska wielorowkowego 117205040R


Faustus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chyba będę zmuszony wymienić pasek z rolką i napinaczem, bo poprzednia właścicielka (Niemka) prawdopodobnie tego przed sprzedażą w ramach oszczędności nie zrobiła. Wg ASO powinno się go zmienić po 150000 km lub po 6 latach. Aktualny przebieg to 159570 km i prawie 3,5 roku od zakupu. Po pasku widać gołym okiem, że przychodzi na niego czas. Zestaw (oryginał Renault) znalazłem w sklepach internetowych za 330 - 370 zł. Gdzieś nawet znalazłem za mniej niż 300 zł ale nie potrafię znaleźć tej strony. Na moje ucho nic podejrzanego nie słychać ale trzeba dmuchać na zimne.

Macie w tym temacie jakieś doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za dygresję ale w swojej naiwności myślałem, że czytania ze zrozumieniem uczą już w szkole podstawowej...

 

Temat brzmi: wymiana zestawu paska wielorowkowego 117205040R. Czy ktoś już to robił?

Oczywiście w silniku 1.6 dCi. Silnik eksploatowany jest od 2011 r. i pewnie niejeden jego użytkownik przekroczył magiczną liczbę przebytych 150000 km. Chyba, że na tym forum nie ma właścicieli aut z tą jednostką napędową. A przecież chodzi przede wszystkim o wymianę doświadczeń. Może się mylę?

 

Miłego dzionka wszystkim

Edytowane przez Faustus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten oryginalnypasek wytrzymał 260 tys km przebiegu. Wymieniłem go jak miał prawie 7 lat, bo pojawiały się w nim takie malutkie dziurki o fi około 1mm.

Założyłem dokładnie ten pasek:

http://allegro.pl/pasek-klinowy-gates-citroen-berlingo-i6199605339.html

i rolkę napinacza polskiej firmy KURAN, bardzo solidne wykonanie, dobrej marki łożysko, polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem po 6 latach, przebieg 143 tyś. Wymieniłem sam pasek (na conti) napinacza nie zmieniałem. Profilaktycznie przy rozrządzie.

Kupiłeś scenica (tego z Częstochowy ?) i angielskie wyjście z tematu zrobiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano kupiłem. Tak jakoś zapomniałem się pochwalić: uwagę zaprzątało mi szukanie opon, ubezpieczenia. A potem dywaniki gumowe, skórzany mieszek lewarka biegów, praca, praca, praca... Teraz jeszcze muszę wymienić olej z filtrem. Powietrza i klimatyzacji wymieniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbaczamy lekko z tematu. Ale odpowiem na pytanie i wracamy do sedna sprawy czyli wymiany paska. Zamówiłem przez allegro:

http://allegro.pl/renault-megane-3-scenic-3-skorzany-mieszek-i6008509279.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Dnia 17.01.2017 o 09:22, kacper69 napisał:

U mnie ten oryginalnypasek wytrzymał 260 tys km przebiegu. Wymieniłem go jak miał prawie 7 lat, bo pojawiały się w nim takie malutkie dziurki o fi około 1mm.

Założyłem dokładnie ten pasek:

http://allegro.pl/pasek-klinowy-gates-citroen-berlingo-i6199605339.html

i rolkę napinacza polskiej firmy KURAN, bardzo solidne wykonanie, dobrej marki łożysko, polecam.

Pamiętasz może jak wygląda śruba co się przykręcenia łożysko, na jaki jest klucz. Bo gdzieś czytałem że 17 mm, ale łożysko też ma w środku 17mm coś mi to nie pasuje. Ja chcę założyć takie http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7754443418 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może odpiszę za kacper69. Śruba ma średnicę M8 i przykręcona kluczem torx 40. Łożysko osadzone jest na wałku-wypuście17 mm, wewnątrz tego wypustu jest gwint na śrubę.

abc.thumb.jpg.fd60bebd596a7d6d11cde20c378f0204.jpg

 

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!