Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

KZFR czy elektrozawór zmiennych faz?


stefanek

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj miałem to samo co Wy. (po raz drugi, pierwszy był z dwa miesiące temu). Zaraz po odpaleniu takie dziwne chrobotanie, jakby z okolic rozrządu, tak jak piszecie 'jakby zębatki nie chciały zaskoczyć'. Po 3-4 sekundach przestało. Myślicie ze to padające kolo? Czy moze to bendix? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DzikSk zaraz po odpaleniu czy w trakcie odpalania? Pytałem przy okazji bycia w okolicy ASO to niby pierwsze co powiedzieli to KZFR ale musieliby to usłyszeć, a z tym ciężko ponieważ trzeba by zostawić na noc i musiałoby się powtarzać z określoną częstotliwością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet, zaraz po odpaleniu to słychać. Dodam że auto kręci normalnie, nie ma czegoś takiego że muszę po dwa czy trzy razy odpalać. No z tym serwisem to się nie uda. Musiałbym tam auto zostać na 2 miesiące i codziennie by musieli je odpalać? :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@DzikSk Jeżeli nie masz nierównej praca silnika na biegu jałowym, powyżej 1800 obr nic nie stuka, terkocze i auto normalnie przyspiesza a przede wszystkim jest cicho pod maską, to jest wszystko OK. Zobacz na 1-stronę tematu i moje zalecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że każdy z poruszanych ostatnio problemów jest trochę inny. U mnie chrobotanie było podczas odpalania, a jak odpalił to chodził jak w zegarku. Z diagnozą w ASO pisałem w kontekście tego, że wsiąść się za to trzeba będzie gdy objawy będą pojawiały się cyklicznie np. każdego ranka. Tak to loteria i takie pozostawienie u nich auta nie ma sensu. Przez cały tydzień auto odpalane było z włączonym nagrywaniem w telefonie żeby uchwycić ten moment ale bez skutku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też pojawiło się to chrobotanie.. co najlepsze koło jest nowe i ma zrobione niecałe 15k km... koło oczywiście oryginalne, bo innego nie ma. Jak lubię swoją Megane to KZFR w tym silniku powoli mnie denerwuje. 

 

Jako ciekawostka, to fakt, że KZFR odzywa się tylko po dłuższym postoju, na zimnym silniku. Latem nie odzywało się w ogóle. Jak zaczeły się przymrozki to przypomniało o sobie. Nie wiem czy to ma jakiś związek.

Edytowane przez Colt1255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.12.2017 o 14:20, airbites napisał:

Warto sprawdzić pod maską czy tam nie chowało się jakieś zwierzę... tak jak u mnie było, że smażyłem kota pod maską.

Hmmm.... a może jednak? Dzisiaj dolewając płynu do spryskiwaczy zauważyłem sporą kość, która leżała we wgłębieniu zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego (praktycznie na 3/4 długości tego wgłębienia) i pieczywko w lewej, górnej części komory. Przeglądnąłem komorę na tyle na ile się da oświetlić ją latarką od góry i nie zauważyłem żadnych nadgryzionych kabli czy śladów po zwierzęciu oprócz pozostawionych "skarbów".

20171210_152408.thumb.jpg.8885955536030621cf26bc06276db9e8.jpg20171210_152156.thumb.jpg.9e76070782988e5c935a1e671fad52a7.jpg

Zaczynam trochę wierzyć w teorię kolegi @airbites, że jakieś zwierze było pod maską (to jest pewne tylko nie wiem czy tydzień temu czy teraz). Czy możliwe jest, że gość nasikał na jakąś elektrykę np. alternator i przy odpalaniu gdy była jeszcze mokra to zrobiło się zwarcie? Ciekawe co to mogło być. Od góry wejść nie mogło. Nie może być za duże ani za małe (bo ta kość jest sporej wielkości, a dostęp jest tylko od dołu. Trzeba pokonać osłonę silnika i wspiąć się do góry. To nicpoń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzielicie włos na czworo, szukanie problemów na siłę. :-)

Wiadomo od dawna, że rozrząd z kzfr potrafi się odezwać przy bardzo różnym przebiegu. Często zaskakująco małym. Są to występujący losowo "chrobotania" zaraz po odpaleniu silnika, często też towarzyszące temu "zgaśnięcia" silnika.

Mimo tego, auta z tym problemem, przyjeżdżały jeszcze do wymiany koła wiele tysięcy km, w zasadzie do planowanej wymiany rozrządu. Utrzymywać stan oleju w pobliżu "max" oraz regularnie wymieniać. Przy jakim przebiegu to robić, każdy ma swoje zdanie. 

Colt1255 na jakim oleju jeździ auto.

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Lelupi napisał:

Dzielicie włos na czworo, szukanie problemów na siłę. :-)

Ja bym raczej powiedział, że to troska o zachowanie auta w jak najlepszy stanie technicznym i w ciągłej mobilności. No ale każdy uważa po swojemu i ma do tego prawo :-) Nie lubię mieć czegoś "niesprawnego" w samochodzie, a dopóki nie mam 100% pewności to przecież nie wymienię KZFR i rozrządu przy przebiegu jaki mam tylko po to by zobaczyć czy to aby nie ono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Lelupi napisał:

Na jakim oleju jezdzi auto

 Wymieniany co 10 tys zapobiegawczo, 5W30. Ostatnio wymieniłem tydzien temu.

 

23 godziny temu, airbites napisał:

Sprawdź w jakim stanie jest elektrozawór i czujnik. I na pewno masz nowe koło? widziałeś czy słyszałeś od mechanika?

 Sam je kupowałem, nówka z plombami. Mechanik to mój dobry kumpel, więc jakieś kombinacje tu nie wchodzą w grę.

 

Mówisz o czujniku położenia wałka rozrządu? Sprawdzę, ale jego błąd powinien być wyświetlony jako "service". No i pytanie, czy faktycznie wymiana tego czujnika coś zmieni. Elektrozawór działa poprawnie, bo jakiś czas temu go wyciągałem i sprawdziłem. Ogólnie auto jeździ normalnie, przyspiesza jak na ten silnik bardzo dobrze. 

Edytowane przez Colt1255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lelupi ma chyba rację, na siłę próbujemy znaleźć coś, byle by wykluczyć KZFR. Może trzeba się z tym pogodzić i powoli szykować się na wymianę. 

Zresztą, powoli dobijam do 80k więc warto by wymienić pasek i całą resztę, więc niech przy okazji wymienią KZFR (pasek akcesoriów co ile wypada wymienić?). 

Btw. ta kość robi wrażenie :-D 

Edytowane przez DzikSk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wcale nie chcę wykluczyć KZFR tylko wolałbym mieć pewność zanim je wymienię bo koszty są dość spore, a teoretycznie nie powinno się nic dziać w tym wieku, przy tym przebiegu. @DzikSk jaki masz rocznik? Szkoda, że Renault nie wyciągnęło wniosków po problemach w MII i nie zrobiło nic z tym kołem. Pytałem przy okazji bycia w ASO o udział w kosztach RP, nic nie wiedzą na ten temat (szeroko opisane w temacie o MII), a koło przed czasem wymieniali ponoć tylko 2 razy.

33 minuty temu, DzikSk napisał:

Zresztą, powoli dobijam do 80k więc warto by wymienić pasek i całą resztę, więc niech przy okazji wymienią KZFR (pasek akcesoriów co ile wypada wymienić?).

Też tak planuję tylko u mnie to nastąpi za minimum rok. Może za 2 lata czyli na 5 lat i około 90k przebiegu. Obym wcześniej nie musiał :-) Pasek akcesoriów wg książki tak samo jak rozrząd czyli 150kkm / 6 lat. Razem z rolkami.

33 minuty temu, DzikSk napisał:

Btw. ta kość robi wrażenie :-D 

Robi. Nie wiem jakie bydle mogło ją tam wciągnąć. Swoją drogą kiedyś w MI znalazłem wysuszony łeb ryby, leżał na silniku.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet Październik 2015. Pierwsze chrobotanie pojawiło się miesiąc po skończeniu gwarancji. Inna sprawa że i tak bym nic nie udowodnił, chyba że bym codziennie z rana(bo tylko z rana to się pojawiało, przy dużej wilgotności) nagrywał odpalanie, ale kto ma na to czas i chęci? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!