Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Linki zmiany biegów.


adamd69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,zaobserwowałem u siebie od niedawna że czasem wbicie biegu 1 jest dość oporne,nie zawsze idzie wbić go płynnie.Pojawia się to na zimnym i ciepłym silniku,czuć też jakby lekko haczyły.

Po zakupie Megane w ubiegłym roku w marcu wszystko było dobrze,bardzo sporadycznie zaznaczam bardzo sporadycznie pojawiał się problem z wbiciem biegu 1 ale postanowiłem wtedy wymienić olej na tranself dedykowany do skrzyni.Przełanczanie biegów było po wymianie oleju płynniejsze.

 

Teraz od jakiegoś czasu wbicie biegu 1 i np.3 jest problematyczne,stojąc np.na światłach chcąc ruszyć nie mogę wbić biegu 1,wtedy wbijam np.3 i 4 i dopiero po tym wbijam bieg 1,bieg 2 też trochę haczy

Nie ma płynności w zmianie biegów poprzez chwilowe haczenie.

 

Zaobserwowałem że podczas wbijania np. biegu 1 linka którą widać po podniesieniu maski,ta pomiędzy akumulatorem a silnikiem ma delikatny luz, dokładniej chodzi mi o końcówkę linki.

Na załączonym zdjęciu opisałem i zaznaczyłem o co chodzi.

Nie mam porównania czy tak powinno być czy też to znak że linka (końcówka) jest uszkodzona.

 

Czy ktoś pomoże mi zdiagnozować czy końcówka linki powinna tworzyć jedną (nieruchomą) całość czy też ta końcówka ma taki luz.

Proszę o pomoc.

 

post-89744-0-58911300-1486396935_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego rozumiem,trochę ciężko może być ale nie by blokowało wbicie biegu 1 więc gdyby cały czas wchodziła jedynka z wyczuciem to pewnie bym nic nie robił ale że zdarza się blokada wbicia biegu 1 to postanowiłem już i :

- zamówione linki zmiany biegów nowe ori.

- zamówiony olej Tranself do skrzyni (choć ten co jest w skrzyni przejechał 30 tyś)

- zamówiony uszlachetniacz Archoil AR 9100

Zobaczymy co będzie po wymianie,a no i płyn hamulcowy zmienię,tak więc do wysprzęglika też dotrze.

 

Dodano: 13 lut 2017 - 17:14

Koledzy jak ściągnąć linkę zmiany biegów bo w przeciwności do linek z laguny II nie ma na końcówkach takiego przycisku który pozwala nam na zdjęcie lub założenie linki.

Tu zdjęcie z internetu od L II

post-89744-0-80695200-1487001983_thumb.jpg

 

A tutaj tej nowej co dostałem

post-89744-0-19593800-1487002024_thumb.jpg post-89744-0-99413800-1487002063_thumb.jpg post-89744-0-54332300-1487002104_thumb.jpg

 

A tutaj końcówka co przy lewarku przychodzi,jak to ustawić by blokadę (ten biały plastik wcisnąć)

 

post-89744-0-98971100-1487002307_thumb.jpg post-89744-0-16605400-1487002321_thumb.jpg

 

Podpowie ktoś????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz czarny pierścień, który przechodzi przez ten biały plastik i trzyma się na tych 6 czarnych zatrzaskach. Musisz wyjąć ten czarny plastik poprzez podważenie tych zatrzasków. Tak jakbyś ścisnął je wszystkie razem. Ja wciskałem każdy pojedynczo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dziękuje Ci bardzo, świetna podpowiedz <ok> a zamierzam się tym zająć w piątek, bez kanału, sam ew. z pomocą żony jakby trzeba było.

 

Jakieś podpowiedzi

- po wyjęciu obudowy kanału odkręcić cały lewarek zmiany biegów

- no i jak zamontować tą końcówkę przy lewarku, tą regulowaną na gwincie, jakoś się to ustawia???

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem na 100% pewien, ale u mnie od strony lewarka te linki chyba inaczej wyglądały. Wymiana nie jest skomplikowana, na pewno sobie poradzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No się postaram, pewnie trochę grzebania jest ale co tam.

Zamierzam zmienić linki, olej w skrzyni z dodatkiem Archoil AR9100 oraz płyn hamulcowy w całym układzie + sprzęgło.

 

Dodano: 14 lut 2017 - 15:45

Czy wie ktoś jak wyregulować tą jedną z linek (zdjęcie powyżej) chodzi mi tu o to czy jest jakieś specjalne ułożenie lewarka by potem wcisnąć blokadę plastikową na lince i ją zblokować.

Zna ktoś jakieś metody ???

 

Dodano: 20 lut 2017 - 17:43

Czy zna ktoś patent jak wyciągnąć podstawę akumulatora w M III bo poległem na jej wydostaniu,odkręciłem wszystkie widoczne śruby i nie szło tego wydostać.Coś sprężynowało.

Podpowie ktoś jak to wydostać???

Bo kolega meganecoupe02 już mi podpowiedział co nie co ale czy może ktoś coś jeszcze???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś sprężynowało to może któryś kabel ze spinką nie został odczepiony od podstawy?

Aaa i jeszcze chyba pod spodem jest taki plastik na zatrzasku, który może trzymać rurkę od odpowietrzenia akumulatora.

Jedno jest pewne, podstawę odkręca się tylko od góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Czy wie ktoś jak ustawić linki zmiany biegów po zmianie na nowe???? PO wpięciu do lewarka mamy na lince takie zabezpieczenia które trzeba wcisnąć,po uprzednim ustawieniu lewarka....zna ktoś sposób by po tym zabiegu biegi wchodziły dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie,nic z tych rzeczy.Po prostu ciężko biegi wchodzą,zmiana oleju zbytnio nie pomogła a mam nowe linki OM to chcę zmienić.Może pomoże w wyeliminowaniu problemu,Wszystko pisze w pierwszym poście......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dźwignia ma problem z powrotem w neutralną pozycje to odczep je z wybieraka i zobacz jak chodzą ,częstą przyczyną jest zacieranie na sworzniach wybieraka, zwłaszcza po myciu agresywnymi środkami silnika.Jak wybierak chodzi bez oporów (wrzucasz biegi ręką) to może być wysprzęglik lub sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego linki mam już od dawna,kiedyś okazyjnie kupiłem.A że będę miał zakładane nowe sprzęgło i wysprzęglik to chciałem dla całości wymienić te linki,dlatego pytam jak je ustawić,dokładniej to chodzi w jakim położeniu powinien być lewarek wpinając zabezpieczenie na jednej z linek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!