Skocz do zawartości

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Masz ciekawy materiał wideo związany z motoryzacją?
Dodaj go do na naszej bazy - kliknij tutaj, wybierz kategorię i dodaj film

Zaloguj się, aby obserwować  
adamd69

Megane III phI Linki zmiany biegów.

Recommended Posts

Witam,zaobserwowałem u siebie od niedawna że czasem wbicie biegu 1 jest dość oporne,nie zawsze idzie wbić go płynnie.Pojawia się to na zimnym i ciepłym silniku,czuć też jakby lekko haczyły.

Po zakupie Megane w ubiegłym roku w marcu wszystko było dobrze,bardzo sporadycznie zaznaczam bardzo sporadycznie pojawiał się problem z wbiciem biegu 1 ale postanowiłem wtedy wymienić olej na tranself dedykowany do skrzyni.Przełanczanie biegów było po wymianie oleju płynniejsze.

 

Teraz od jakiegoś czasu wbicie biegu 1 i np.3 jest problematyczne,stojąc np.na światłach chcąc ruszyć nie mogę wbić biegu 1,wtedy wbijam np.3 i 4 i dopiero po tym wbijam bieg 1,bieg 2 też trochę haczy

Nie ma płynności w zmianie biegów poprzez chwilowe haczenie.

 

Zaobserwowałem że podczas wbijania np. biegu 1 linka którą widać po podniesieniu maski,ta pomiędzy akumulatorem a silnikiem ma delikatny luz, dokładniej chodzi mi o końcówkę linki.

Na załączonym zdjęciu opisałem i zaznaczyłem o co chodzi.

Nie mam porównania czy tak powinno być czy też to znak że linka (końcówka) jest uszkodzona.

 

Czy ktoś pomoże mi zdiagnozować czy końcówka linki powinna tworzyć jedną (nieruchomą) całość czy też ta końcówka ma taki luz.

Proszę o pomoc.

 

post-89744-0-58911300-1486396935_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Cie martwić, ale ten typ chyba tak ma. U mnie 1 też super płynnie nie wchodzi. A jak jest zimny to trzeba z wyczuciem do niej podejść :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego rozumiem,trochę ciężko może być ale nie by blokowało wbicie biegu 1 więc gdyby cały czas wchodziła jedynka z wyczuciem to pewnie bym nic nie robił ale że zdarza się blokada wbicia biegu 1 to postanowiłem już i :

- zamówione linki zmiany biegów nowe ori.

- zamówiony olej Tranself do skrzyni (choć ten co jest w skrzyni przejechał 30 tyś)

- zamówiony uszlachetniacz Archoil AR 9100

Zobaczymy co będzie po wymianie,a no i płyn hamulcowy zmienię,tak więc do wysprzęglika też dotrze.

 

Dodano: 13 lut 2017 - 17:14

Koledzy jak ściągnąć linkę zmiany biegów bo w przeciwności do linek z laguny II nie ma na końcówkach takiego przycisku który pozwala nam na zdjęcie lub założenie linki.

Tu zdjęcie z internetu od L II

post-89744-0-80695200-1487001983_thumb.jpg

 

A tutaj tej nowej co dostałem

post-89744-0-19593800-1487002024_thumb.jpg post-89744-0-99413800-1487002063_thumb.jpg post-89744-0-54332300-1487002104_thumb.jpg

 

A tutaj końcówka co przy lewarku przychodzi,jak to ustawić by blokadę (ten biały plastik wcisnąć)

 

post-89744-0-98971100-1487002307_thumb.jpg post-89744-0-16605400-1487002321_thumb.jpg

 

Podpowie ktoś????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz czarny pierścień, który przechodzi przez ten biały plastik i trzyma się na tych 6 czarnych zatrzaskach. Musisz wyjąć ten czarny plastik poprzez podważenie tych zatrzasków. Tak jakbyś ścisnął je wszystkie razem. Ja wciskałem każdy pojedynczo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i dziękuje Ci bardzo, świetna podpowiedz <ok> a zamierzam się tym zająć w piątek, bez kanału, sam ew. z pomocą żony jakby trzeba było.

 

Jakieś podpowiedzi

- po wyjęciu obudowy kanału odkręcić cały lewarek zmiany biegów

- no i jak zamontować tą końcówkę przy lewarku, tą regulowaną na gwincie, jakoś się to ustawia???

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem na 100% pewien, ale u mnie od strony lewarka te linki chyba inaczej wyglądały. Wymiana nie jest skomplikowana, na pewno sobie poradzisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No się postaram, pewnie trochę grzebania jest ale co tam.

Zamierzam zmienić linki, olej w skrzyni z dodatkiem Archoil AR9100 oraz płyn hamulcowy w całym układzie + sprzęgło.

 

Dodano: 14 lut 2017 - 15:45

Czy wie ktoś jak wyregulować tą jedną z linek (zdjęcie powyżej) chodzi mi tu o to czy jest jakieś specjalne ułożenie lewarka by potem wcisnąć blokadę plastikową na lince i ją zblokować.

Zna ktoś jakieś metody ???

 

Dodano: 20 lut 2017 - 17:43

Czy zna ktoś patent jak wyciągnąć podstawę akumulatora w M III bo poległem na jej wydostaniu,odkręciłem wszystkie widoczne śruby i nie szło tego wydostać.Coś sprężynowało.

Podpowie ktoś jak to wydostać???

Bo kolega meganecoupe02 już mi podpowiedział co nie co ale czy może ktoś coś jeszcze???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak coś sprężynowało to może któryś kabel ze spinką nie został odczepiony od podstawy?

Aaa i jeszcze chyba pod spodem jest taki plastik na zatrzasku, który może trzymać rurkę od odpowietrzenia akumulatora.

Jedno jest pewne, podstawę odkręca się tylko od góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy wie ktoś jak ustawić linki zmiany biegów po zmianie na nowe???? PO wpięciu do lewarka mamy na lince takie zabezpieczenia które trzeba wcisnąć,po uprzednim ustawieniu lewarka....zna ktoś sposób by po tym zabiegu biegi wchodziły dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zatarły się linki ?Ciężko chodzą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie,nic z tych rzeczy.Po prostu ciężko biegi wchodzą,zmiana oleju zbytnio nie pomogła a mam nowe linki OM to chcę zmienić.Może pomoże w wyeliminowaniu problemu,Wszystko pisze w pierwszym poście......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dźwignia ma problem z powrotem w neutralną pozycje to odczep je z wybieraka i zobacz jak chodzą ,częstą przyczyną jest zacieranie na sworzniach wybieraka, zwłaszcza po myciu agresywnymi środkami silnika.Jak wybierak chodzi bez oporów (wrzucasz biegi ręką) to może być wysprzęglik lub sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlatego linki mam już od dawna,kiedyś okazyjnie kupiłem.A że będę miał zakładane nowe sprzęgło i wysprzęglik to chciałem dla całości wymienić te linki,dlatego pytam jak je ustawić,dokładniej to chodzi w jakim położeniu powinien być lewarek wpinając zabezpieczenie na jednej z linek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I jak pomogła wymiana linek ? Wyregulowałeś to jakoś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×