Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Z tym marginesem to racja, spokojnie można go było zmniejszyć.

Dodatkowo wycieraczka przed kierowcą jest ze 2-3 cm za krótka. Skutkuje to powstaniem "schodka" gdzie woda zgarnięta przez dłuższą prawą wycieraczkę zostaje nad lewą i spływa przed oczami kierowcy.

Pewnie dlatego po spryskaniu szyby wycieraczki 2 sekundy po skończeniu robią jeszcze jeden ruch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze powiedziawszy wycieraczki były ostatnią rzeczą, o której pomyślałbym że będą mnie denerwować, a tu proszę jaka (nie)miła niespodzianka. Kolega @Andon słusznie zauważył problem spływania strumyka ze względu na przykrótką lewą wycieraczkę, ale dla mnie niewyobrażalną głupotą jest inna rzecz. To pierwszy mój samochód, który po załączeniu spryskiwania zaczyna od jechania "na sucho", a dopiero potem leci płyn. No gurwa co za geniusz to wymyślił - chyba w Reno też już zatrudniają studentów do projektowania w celu cięcia kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejnym "genialnym" rozwiązaniem w projekcie wycieraczek jest umiejscowienie ich ramion w taki sposób, że kiedy chce się je podnieść (np. na myjni bezdotykowej), ramiona ocierają / opierają się o krawędź maski . Czy któryś z użytkowników również zauważył to u siebie, czy może jest to kwestia spasowania maski w danym egzemplarzu? Po historiach ze spasowaniem tylnej klapy, przyczyny mogą być różne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tuscan_S napisał:

Kolejnym "genialnym" rozwiązaniem w projekcie wycieraczek jest umiejscowienie ich ramion w taki sposób, że kiedy chce się je podnieść (np. na myjni bezdotykowej), ramiona ocierają / opierają się o krawędź maski

43 minuty temu, MichalGda napisał:

Aby je podnieść trzeba je ustawić w tzw. położeniu serwisowym.

W MIII bez ustawienia wycieraczek w położeniu serwisowym nie można podnieść piór, a nawet po ustawieniu pozycji serwisowej i podniesieniu wycieraczek ramię od strony kierowcy również opiera się o krawędź maski. Nie zawsze ale często. Zauważyłem, że wycieraczki zatrzymują się w pozycji serwisowej w różnych momentach. Są to niewielkie różnica ale mające wpływ na to czy ramię dotknie maski, czy nie. Od strony pasażera nie ma problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, MichalGda napisał:

Aby je podnieść trzeba je ustawić w tzw. położeniu serwisowym. Jest o tym w instrukcji. Co nie zmienia faktu, że mogłoby to być inaczej zrobione.

Dzięki za info, nie wiedziałem o takiej funkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

2 razy mi już robili coś ze spryskiwaczami za 1 razem jakiś zaworek zwroty i jak pryskałem to leciało na dach, teraz coś zrobili i jest ok, ale dysz napewno nie wymieniali, żeby było śmieszniej z tych testów mam już porysowaną przednią szybę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Aso w Rybniku wydało taki werdykt , pan który był na serwisie. Zastosowali takie dysze i silniczek żeby nie było go słychać, efekt prostu słabo psika itd. Efekt taki ze nie słychać spryskiwaczy ale tez słabo psika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyregulowali kierunek dysz z przodu (trzypunktowe) i jak na razie jest OK.

Mają jeszcze zamontować zaworek zwrotny do tylnego spryskiwacza, bo teraz jak go włączam, trzymając dłużej dźwignię, najpierw wycieraczka robi przebieg na sucho, a dopiero później zaczyna lecieć płyn. Tłumaczenie w ASO: "przez różnicę wysokości zbiornik vs. dysza, musi minąć trochę czasu zanim płyn zacznie lecieć". Ok, fizyki się nie oszuka, ale dlaczego w takim razie zaworków nie montowano seryjnie? Wiadomo, oszczędność... Tylko że teraz to dodatkowe koszty dla ASO związane z obsługą. Co mnie jeszcze denerwuje to sposób, w jaki płyn leci na tylną szybę - nie jest rozpryskiwany, tylko leci jak z kranu w jedno miejsce i jest rozprowadzany przez wycieraczkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tuscan_S to samo dotyczy tylnej szyby w Meganie III, widać nikt nie wyciągnął wniosków. Po dołożeniu zaworka zwrotnego płyn będzie od razu, ale zaworek jeszcze zmniejszy ciśnienie i będzie jak z kranu ale na 10-tym piętrze...

Edytowane przez konwil
Poprawa błędu merytorycznego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat dzisiaj miałem MIII jako auto zastępcze i specjalnie to sprawdziłem. Rzeczywiście płyn leci tak samo, jak w MIV, z tą różnicą, że bliżej środka szyby, co wg. mnie jest lepszym rozwiązaniem. Nie tylko nikt nie wyciągnął wniosków, ale jeszcze to pogorszyli.

Dzięki za info o zaworku zwrotnym, już raczej go sobie odpuszczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej.

Nie Megane IV a Clio IV PH2.

Ten sam problem, dotyczy on wszystkich nowych Renauly, Captur, Kadjar i inne cuda, ASO twierdzi że tak ma być, po za tym to drażliwy temat i już.

 

Problem wynika ze zbyt słabej pompki spryskiwacza (prawdopodobnie ma to związek ze spełnieniem normy Euro6 min.mniejsza moc pompki) co przy niskociśnieniowej pompce spowodowało zastosowanie miękkich, gumowych przewodów spryskiwaczy.

Zobaczcie jak w Megane II, były wykonane rurki spryskiwacza - twardy, elastyczny plastik.

Tutaj miękka guma.

 

Co więcej, po 12km już wycieraczki mi nie zbierały od nowości auta, to ASO stwierdziło że winny jest płyn do spryskiwaczy (oryginalny z ASO), oraz pogoda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!