Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Luźne zaciski hamulcowe przednie, stukanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam podobny problem który jest opisany w tym wątku. Posiadam Megane 2 PH 2, zaciski ATE przód. Niestety po wymianie klocków na FERODO FSL1866 zaczęły się stuki tego zewnętrznego klocka (wewnętrzny klocek jest wkładany na tłoczek, zacisk pływający podpiera ta sprężynka) a ten klocek od strony widocznej jest luźny. Poprzednie klocki też były Ferodo ale FDB1866, ale nie było żadnych blaszek blokujących stukanie klocka. Czy gdzieś można dokupić te blaszki? Prośba o opinie.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem, że po wymianie i założeniu nowych sprężynek klocki stukały. Musiałem zmienić sprężynki na stare (z klocków które zdjąłem) i nastała błoga cisza. Po prostu nowe sprężynki niedokładnie dociskały klocki, próbowałem je podginać ale to nic nie dawało. Dopiero zamiana z powrotem na stare pomogła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ponieważ sprężynka "działa" między zaciskiem hamulcowym, a jarzmem. Klocków nie dotyka (poprzednio napisałem tak ogólnie, o klockach, ponieważ jak jest luz na sprężynie to klocki stukają w jarzmie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eliminujesz stukanie poprzez wymianę sprężynki (nie ma znaczenia, że nie dotyka klocka). Jak masz starą, tą co wymieniłeś, to ją załóż znowu i zobacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Wyeliminowałem stukanie w zeszłym roku tak jak posty powyżej wymieniając tarcze i klocki na Bosch (brak sprężynek w zestawie), tarcze dawno nie były wymieniane więc postanowiłem to wykonać. Teraz znowu zaczęło się stukanie, na tym komplecie zrobiłem 30tyś km i znowu klocek zewnętrzny klepie w jarzmie. Rozebrałem cały zacisk i widać miejsca o które obija się zewnętrzny klocek. Chcę kupić nowe jarzma ATE bo chyba to wyeliminuje ten problem. Jak uważacie?

Czy możecie podać numer katalogowy tych sprężynek których fotkę zamieścił mireczek01?

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego on nie stuka o tarcze tylko właśnie o jarzmo. Taka moja teoria, że jak był nowy był mały luz, ale jeżdżąc delikatnie klekotał przez co zrobił się większy luz. Myślę że wymiana na nowy klocek da efekt znowu przez 30tyś km i będzie ok. A ten mały luz na początku może być przez to że jarzma są wyrobione.

Edytowane przez wtweety
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również wymiana jarzma nic nie da chyba że ktoś potraktował miejsce montażu klocków pilnikiem i występuje tam luz .Przecież masa ludzi wymienia klocki i nikt nie ma problemów  ze stukaniem .Ja sam wymieniałem klocki nie raz i nigdy nie miałem z tym problemów .Trzeba określic co powoduje ,że tam występuje luz i klocek stuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No skoro nie ma blaszek między jarzmem i klockiem to luz powoduje to co opisałem bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. Jak to nikt nie ma problemów ze stukaniem? A przecież nie ja zakładałem tego posta więc problem nie jest tylko u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pit-men napisał:

Wydaje mi się ,że wymiana jarzma nic nie zmieni trzeba poszukać co powoduje ,że klocek stuka w tarczę.

Na początku stuka, a później przy gorących tarczach popiskuje przy hamowaniu.

Mam zaciski Bosch z blaszkami. Wyeliminowałem stukanie i popiskiwanie  przez wymianę kompletu suwadeł jarzma.- tarcze i klocki ATE.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mnie też to dopadło stukanie przód lewa strona.Nie przejmowałem się tym za bardzo bo i tak miałem do wymiany tarcze z klockami i je wymieniłem ale stukanie nie ustało.Poszukiwania przez różne warsztaty niczego nie dały opinia tylko że zwieszenie w idealnym stanie.W końcu trafiłem na stacje gdzie robię przeglądy szarpaki itp. nic nie wykazały ale diagnosta rękami sprawdzał i wyczuł luz  na zaciskach hamulcowych tz. na prowadnicach jarzma  mówi że tojest przyczyna . Zamówiłem prowadnice i wymienię i coś mi się wydaje że diagnosta ma rację

 

Wymieniłem nowe zakupione prowadnice ale niestety dalej stuka.Podejrzewam że wytłuczone jest również jarzmo.Wymienię na nowe zobaczę ale swoją drogą już diabli mnie biorą.

 

Jarzmo wymienione niestety nie to było przyczyną stukania.Szukamy dalej.

 

Niestety dalsze poszukiwania problemu nie dały rezultatu ale przy okazji luźnej rozmowy z kimś kto na co dzień zajmuje się hamulcami dowiedziałem się że przyczyna prawdopodobna jest w tym że przy wymianie tarcz i klocków wepchnąłem tłoczek zacisku nie sprawdzając jego stanu a sam tłoczek mógł być w nie najlepszym stanie z obwódką zanieczyszczeń których nie wyczyściłem i teraz być może krzywo się ustawił i nie dociska pełnym obwodem tłoczek do klocka i przy cofaniu zostawia nadmierny luz i przez to stuka klocek.Teraz zakup zestawu naprawczego z nowym tłoczkiem i poważna regeneracja zacisku jaki będzie efekt zobaczymy.Jeżeli by tak było to tylko znaczy że pośpiech jest wskazany tylko przy łapaniu pcheł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!