Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie 1.4 Tce 130KM a 1.5 dCi 110KM


ferrit

Rekomendowane odpowiedzi

Mam samochód od 11,5k km. Zawsze tankuję gaz do pełna, podaję średnie spalanie po każdym tankowaniu, wartości ekstremalnie niskie (okolice 6l/100km) są z zimy gdzie do pracy miałem około 5,5km i późno przełączał się na gaz.

8.93

9.10

8.05

7.94

8.03

8.43

8.98

9.22

9.21

8.46

8.22

10.71

8.94

8.64

9.50

9.20

9.62

6.08

8.61

8.63

9.18

8.68

7.90

9.38

8.93

7.61

6.51

6.14

7.58

9.44

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na instalację nie miałem wpływu bo kupiłem go z gazem. Ja zrobiłem 11,5k, wcześniej na gazie przejeździł około 10k. Butla w kole, ponoć 54l, z reguły wchodzi 36-40l. Instalacja elpigaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie w 1.4 Tce mam średnie spalanie z ok. 13 000 km 7,3/100km (wg kompa 6,9/100km). Zdecydowana większość tego przebiegu to trasy. Co do silnika, to mistrzem oszczędności nie jest, ale za ma zadowalającą dynamikę i niezłą kulturę pracy (cichy). Generalnie z silnika jestem zadowolony, nie zamieniłbym go na klekota, co najwyżej na 2.0 Tce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane Kombi 1,4tce 2012 od nowości moje, przebieg 172tys.km.Notuję każde tankowanie i serwisowanie.Zwykle mam przebiegi 80 % trasa, 20% miasto..Serwis tylko w ASO.

Olej zmieniam co 15 tys.,paliwo Shell VP 95, zużycie od 6,24 l/100km - trasa zgodnie z przepisami do 11,61 l/100km autostrady z lawetą z zabytkowym autem na niej - 1300kg,jeżdżę spokojnie bo często używam zabytkowych aut i rajcuje mnie spokojna jazda...Tankuję zawsze do pełna do pierwszego odbicia na tej samej stacji zwykle...wchodzi od 48 do 56 litrów...Jestem matematykiem.

W ciągu 3,5 roku pokonałem 155tys. km i oddałem przed 1,5 rokiem auto synowi- zrobił w tym czasie 15 tys. km ..

Wymieniono mi na gwarancji lampkę tablicy, skorodował pseudochrom na lampie p/mgielnej ,obicie fotela kierowcy po 2 latach, po 4 latach amortyzatory klapy bagażnika,klocki przód po 120 tys. tył po 60tys.Poza tym nic nie wymieniałem poza normalnymi przeglądami. ..

Po 130tys.km przez minutę silnik się przegrzał z powodu korozji obejmy przewodu chłodnicy, zareagowałem natychmiast w odpowiedni sposób.Po ok. 1,5 roku od tego obserwowałem niewielki ubytek płynu .Wykluczono wycieki na przewodach, serwis kazał jeździć i dolewać.Przed miesiącem (syn jeździ tylko po mieście kilka km do pracy , korki,, rzadko trasa okazjonalnie mieści się w 10-11 l/100) zaczęło ubywać szybkim tempem, w ciągu 1000 km dolano łącznie 4 litry płynu. Pękł izolator na 2 cylindrze w świecy i postawiono rozpoznanie po zdjęciu głowicy - pęknięcie wzdłużne tulei cylindra w połowie długości,mogę ew. dołączyć fotkę jak ktoś jest zainteresowany.Wszystkie parametry silnika- sprężanie ,itd prawidłowe,osprzęt w idealnym stanie,etc.Silnik zakonserwowałem i leży na strychu...

Kupiłem na szrocie silnik słupek z przebiegiem połowę mniejszym i syn go już testuje. relacja wkrótce.

Mam już chyba 4 megankę, teraz 2,0 GT kombi 220KM 1,5 roku, przebieg 68 tys.km i pali jak smok co jest oczywiste przy tej mocy i pojemności - zużycie od 7,36 l/100km do 13,26 l/100km z lawetą 1500km na autostradzie.Najczęściej 9-10 l/100km ...nadal notuję wszystkie tankowania,olej zmieniam co 10 tys.km

Pozdrawiam wszystkich fanów meganek...

RomekP70

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Chciałem opisać swoje spostrzeżenia z użytkowania Megane 3 Cabrio 1.4 Tce. Auto zarezerwowane od kwietnia dopiero w tym tygodniu odebrane. Na razie jazda tylko w mieście. Jestem pozytywnie zaskoczony dynamiką i ciszą w aucie z tym silnikiem. Auto fajnie przyspiesza. Spalanie w mieście komputer pokazuje 13L/100km. Jak wyjadę na trasę to opiszę kolejne spostrzeżenia. Po przesiadce z Megane 2 Cabrio 1.5dCi to jakbym byl w innym świecie: cisza i niezły speed.

 

Dodano: 28 cze 2017 - 06:54

Kolejne spostrzeżenia o aucie po jeżdzie poza miastem. Na razie nie byłem na autostradzie ale jazda jest fajna. W aucie słychać głównie szum powietrza. Silnik cichy, dynamiczny. Średnie spalanie spadło. Jestem zadowolony z wyboru.

Pytanie dodatkowe: nie mam osłony pod silnikiem. Czy do wszystkich Megane 3 są takie same osłony ? Na znanym portalu aukcyjnym szukałem i wyglądają tak samo ale nr części są podane inny.

Edytowane przez ferrit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ostatnio wyjazd wakacyjny - 4 osoby + zapakowany bagażnik, głównie autostrady (140 km/h) - na dystansie 3500km spalanie wyszło 5,8l.

Zaskoczony jestem dodatkowo tym że dynamika pozostała na akceptowalnym poziomie (pewnie przez stosunkowo wysoki moment). Z racji przełożeń skrzyni szóstkę zapinam dopiero przy ok 130 km/h.

MIII ph 3 z nieco podkręconym 1,5 dci.

Edytowane przez tomekrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mamy w rodzinie 3szt. 1.4TCe, ja z żonką użytkujemy dwa z LPG zestrojone na ~160KM - Scenic i Megane Coupe, a u siostry są dwa 1.5dci 110KM - Scenic Grand i Nissan Yuke, wszystkie autka są regularnie serwisowane w naszym rodzinnym warsztacie.

Patrząc po wynikach spalania LPG vs. ON przy jeździe w mieście przy średnich prędkościach 19-21km/h, często jazda na krótkich odcinkach 3-8km wychodzi na to, że jazda dieslem jest droższa o 45-50%, posiadamy też dokładne pomiary z długiej wakacyjnej trasy (2350km) gdzie 80% to autostrada, po której wyszło, że diesel jest droższy o 38%. Wszystkie pomiary wykonane zostały na ilości tankowanego paliwa, a nie wg. komputerów, które przekłamują i zaniżają pomiar nawet o 10-12% ! Różnica w mocach pojazdów (110KM vs.160KM) nie była w pomiarach uwzględniana.

Jeśli chodzi o porównanie i ekonomię 1.4TCe 131KM jeżdżącego na benzynie do 1.5dci 110KM, to tym przypadku diesel wychodzi w mieście taniej o 15-18%, a w czasie zimy 8-10%.

Co do przyspieszenia i osiągów 1,5dCi i 1,4TCe, wg. katalogu producenta 1,4TCe ma 10,5sek. do setki, a 1,5dCi 12,3sek. do 100km/h. 

 

Moim zdaniem diesel na trasę, benzyna na miasto, a z LPG bezkonkurencyjnie najtaniej :-)

 

 

osiągi 1,4 v 1,5d.jpg

Edytowane przez witman
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Trochę czasu minęło i mogę wrzucić konkretne porównanie z własnego podwórka, nasz kolejny Scenic 3 2010r. w wersji Grand 7-osobowej 1,4TCe 131KM z LPG BRC.SQ32 jeździ na taksówce po Wrocławiu i w miesiąc robi około 6~8tys.km, spalanie za ostatnie 3m-ce wyszło dokładne 12,34 LPG/100, drugie auto Scenic 3 (krótki) 2015r. 1,5dCi 110KM z DPF, spalanie 8,4 ON/100, przy podobnej średniej prędkości około 20km/h.

 

Obecne ceny paliw - Orlen Wrocław

12,34 LPG x 2,32zł = 28,63zł za 100km

       8,4 ON x 5,15zł = 43,26zł za 100km

 

Przy czym Sc3 Grand 7os. 1,4TCe jest cięższy i ma 21KM więcej.

Dodam, że maksymalne spalania wyszły 14,2 LPG oraz 10,5 ON - duże korki i średnia prędkość w okolicach ~15km/h

 

 

 

 

 

15.JPG

15d.JPG

Edytowane przez witman
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałem tego pisać, ale jest odwrotnie wg. faktur zakupu ON i przejechanych kilometrów wychodzi o 0,34 litra więcej, czyli 8,4 + 0,34 = 8,74 ON/100, w Daci Lodgy z takim samym 1,5dCi jest podobnie.

 

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego podwórka jest trochę inaczej:

Kadjar 1.5 dci 110kM - spalanie wg dystrybutora z 11k km - 5,38l/100km - 27,65 zł/100km

Scenic II 1.6 16V 113 kM - spalanie 9l lpg + 1l pb - ze względu na częste rozruchy - spalanie z ok 50k km - 27,31 zł/100km.

Ten sam kierowca, a nie żadne paciotki i te same trasy.

Ceny obecnie u mnie:

ON - 5.14

LPG - 2.48

PB - 4.99

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!