Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie 1.4 Tce 130KM a 1.5 dCi 110KM


ferrit

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Po dolewaniu oleju 2T  VALVOLINE DURABLEND SCOOTER 2T w ilości 200 ml na zbiornik - spalanie spadło o ok. 0,5 l/100 km - gdzie koszt oleju to ok.0,60 zł/100km, i przy obecnych cenach u mnie:

Pb -   4.17

On -   4.16

Lpg - 2.15

koszt przejechania 100 km wynosi nieco ponad 20 zł co na dużego  Kadjara jest zadowalającym wynikiem:

Screenshot_20200617-191628_Fuelio.thumb.jpg.b5ca7dc36bb007d6fb94ae80dec92086.jpg

20200605_051609.thumb.jpg.bc026205dfa54524f2b3f09abc1e94d8.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zrozumieli zapotrzebowanie rynku i robią to co jest tanie w zakupie i co się szybko sprzedaje oraz można tanio jeździć.

 

https://francuskie.pl/smierc-diesla-nowa-dacia-sandero-bez-silnika-blue-dci-w-zamian-instalacja-lpg/?fbclid=IwAR3FWu2-derIo5U3GrwnI8LGcZq4iNyBt3LhRfW2d5Q1GXm__0oU-mwWMvw

 

cyt: `` Oszczędności widzimy także w gamie napędów. Dacia zrezygnowała z diesla ze względu na normy emisji spalin i wykorzystała silniki benzynowe SCe, TCe oraz wersję z instalacją gazową. Sandero nie otrzyma napędów hybrydowych ponieważ w przypadku Dacii jest to rozwiązanie zbyt drogie dla tego segmentu ``

 

A ceny paliw jak widać zachęcają :-)

 

 

20200927_173206.jpg

Edytowane przez witman
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale przecież LPG zawsze się opłacało (jeśli tylko silnik nie był na wtrysku bezpośrednim).

Czym bym nie jeździł to mi wychodziło mniej więcej pół kosztów (licząc nawet droższy przegląd techniczny i dodatkowe przeglądy instalacji) -  a miałem tych samochodów kilka: Polonez, Tipo, Kappa, Laguna , 300C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, MarcinDe napisał:

No ale przecież LPG zawsze się opłacało (jeśli tylko silnik nie był na wtrysku bezpośrednim).

Tak. Ja też zawsze miałem lpg. Ale teraz kupując nowe nie masz wyboru - teraz wszystko na bezpośrednim - a jak lpg - to tylko w mocno budżetowych autach (nie biorąc pod uwagę amerykańców - choć ich też coraz mniej). Niech się cieszą Ci co jeszcze pomykają autami z nieprodukowanymi już silnikami na pośrednim - zobaczymy jakiego dokonają wyboru przy zmianie auta - czy będą pomykać Dacią z lpg czy Renault z dotryskami :).

Jak komuś odpowiada segment B marki Dacia to czemu nie:

Jeśli popatrzymy na ostatnie 2-3 lata, udział diesla w rynku pojazdów segmentu B jest stosunkowo niski i wciąż spada. Dacia dokonała wyboru i zdecydowała się na technologię najlepszych osiągów w najniższej cenie”...  „Zauważyliśmy, że z napędem LPG mamy takie same wartości emisji CO2 jak w przypadku diesla a całkowite koszty eksploatacji są porównywalne lub nieznacznie niższe.

Patrząc przez pryzmat nowych samochodów  1.5 dci dalej produkują a z 1.4 Tce już dawno się wycofali.

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sylwekdm napisał:

Niech się cieszą Ci co jeszcze pomykają autami z nieprodukowanymi już silnikami na pośrednim 

  - zobaczymy jakiego dokonają wyboru przy zmianie auta

  - czy będą pomykać Dacią z lpg czy Renault z dotryskami 

Dotryski Pb w najnowszych generacjach instalacji LPG są ;

     - coraz mniejsze i kształtują się na poziomie ok; 5 %,

     - instalacje LPG są coraz bardziej dedykowane z oprogramowaniem do konkretnych silników.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

- coraz mniejsze i kształtują się na poziomie ok; 5 %,

Andrzeju - od 5% do 20% -  zależy to od wielu czynników mechaniczno-elektronicznych jak i rodzaju pokonywanych tras. Tu nie chodzi o koszt paliwa. Ja cały czas rozważam mój przykład kupując nowy samochód na gwarancji. Albo rezygnujesz z gwarancji - albo czekasz 3 lata i po gwarancji montujesz - jeśli planujesz mieć samochód na dziesięć lat albo trzaskać 30 tyś rocznie - opcja do rozważenia. Tak jak w moim przypadku - samochód na okres 5-6 lat i przebiegu do 150 tyś - mało opłacalna - szczególnie, że obecnie koszt przejechania 100 km zamyka się w 23 zł, a na zbiorniku przelatuję 1000 km. Koszt diesla w cenniku o 5 tyś większy niż benzyny w tej samej konfiguracji - tyle co założenie instalacji z dotryskiem. 

Nie ma problemu jeśli kupujesz samochód używany po gwarancji - można się bawić w dotryski i inne wodotryski. 

https://megane.com.pl/topic/78186-silnik-13tce-pierwsze-wrażenia-opinie/?do=findComment&comment=562982

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

- instalacje LPG są coraz bardziej dedykowane z oprogramowaniem do konkretnych silników.

Do 1.33 Tce jeszcze nie ma - gazownicy są wstrzemięźliwi jeśli chodzi o montaż w tej jednostce - problemy z emulacją paliwa i degradacją wtryskiwaczy benzynowych.

Jeden naganiacz twierdził już w 2019, że już jest soft do tego silnika - mamy koniec 2020 roku - ani widu, ani słychu - brak softu jak i BRC SDI 3.0  - pewnie magik Piotr Oleksyk poległ przy problemie:

https://[ciach]-forum.pl/Watek-Pomoc-w-zakupie-1-4-TCE?pid=562363#pid562363

czy już w kwietniu 2019 roku te silniki były opanowane :):

https://[ciach]-forum.pl/Watek-Grand-Scenic-2019r-LPG?pid=555037#pid555037

Polskie instalacje są już daleko z przodu.

Kupując Dustera 1.0 Tce z fabrycznym lpg jesteś skazany tak jak w zje...nym BRC na serwis tylko w ASO - bo nie masz dostępu do sterownika gazu.

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, sylwekdm napisał:

Do 1.33 Tce jeszcze nie ma - gazownicy są wstrzemięźliwi jeśli chodzi o montaż w tej jednostce

- problemy z emulacją paliwa i degradacją wtryskiwaczy benzynowych.

Zobacz tu; Megane 1.3 TCe LPG z KME NEVO-SKY DIRECT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Zobacz tu;

Nie napisałem, że nie montują tylko, że nie ma dedykowanego softu do 1.33 Tce.

Ten link zapodałem już rok temu :) . Przejrzyj linka którego zapodałem w poprzednim poście:  https://megane.com.pl/topic/78186-silnik-13tce-pierwsze-wrażenia-opinie/page/14/?tab=comments#comment-562982

Jeśli go już przytaczasz to zobacz na spalanie na dotryskach z linka który wrzuciłeś.

I jeszcze ciekawy temat:

https://lpg-forum.pl/megane-iv-1-3-tce-115-h5h-ktos-robil-t76511.html

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Mi Prins zaproponował instalacje vsi-3 za 6,5. Zapraszali do kontaktu ale mam do nich około 700 km. Miałem nadzieję że powiedzą, że mają instalację wtrysk gazu w fazie ciekłej. Jeśli ktoś opracuje instalacje to albo Prins albo Vialle. I są dwa problemy: cena instalacji i pompa wysokiego ciśnienia LPG (o pompie wysokiego ciśnienia PB tej dodatkowej i tej silnikowej nie wspomnę). Cena i brak zainteresowania instalacjami do tych silników powoduje że producenci instalacji LPG nie rozwijają tego kierunku. 

Dotryski: albo wykończą wtryskiwacze pb albo pompa wysokiego ciśnienia wyzionie ducha. Im większy udział pb w spalaniu tym bardziej spada ekonomika instalacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, krzychu73 napisał:

dlaczego ma sobie nie poradzić z silnikiem reno?

Jakby się za to wzięli, to pewnie znaleźli by rozwiązanie. Tak jak napisał @szwagier24a - cena i brak zainteresowania.  

 

26 minut temu, krzychu73 napisał:

Prins radzi sobie od wielu lat z tfsi i wtryskiwacze pb nie siadają,

Każdy producent silników ma swoje rozwiązania jeśli chodzi o zarządzanie pracą układu wtryskowego - w większości emulacja pracy wtryskiwaczy pb jest do ogarnięcia - ale zdarzają się przypadki - że trzeba włożyć dużo trudu i pracy, aby takie coś powstało, a są również silniki (głównie na wtryskach piezoelektrycznych) gdzie nawet najwięksi "magicy" polegli . Zaryzykowałbyś i wstałbyś taką "protezę" do nowego samochodu za 100k - ryzykując awarią czy choćby utratą gwarancji? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, krzychu73 napisał:

Prins radzi sobie od wielu lat z tfsi i wtryskiwacze pb nie siadają, a zużycie pb jest od litra do dwuch na setę przy autach dość ciężkch, to dlaczego ma sobie nie poradzić z silnikiem reno?

Do dwóch litrów to szkoda zachodu bo mi pali narazie 6,4L/100. Na gazeo pisali, że kme spalanie gazu, jak dobrze pamiętam, około 9 plus ileś tam pb. Instalacja prawie nie opłacalna. Jedynie faza ciekła jest rozwiązaniem bo spali koło 9 gazu bez pb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!