Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie 1.4 Tce 130KM a 1.5 dCi 110KM


ferrit

Rekomendowane odpowiedzi

Który jest bardziej dynamiczny ? Średnie spalanie benzyniaka to 10L/100km ? Średnie spalanie diesla to 6L/100km ? Jeździłem 1.5 dCi 106KM. Hm trochę słabo przyspieszał. Ciekawe jak się ma 1.4 TCE ? Zastanawiam się następny Megane z jakim silnikiem kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie mojego 1.4tce masz TUTAJ (jutro dodam zaległe 2 albo 3 tankowania). Jeżdżę... przeciętnie. Raz spokojniej, raz szybciej. Nie sprintuje spod świateł, ale się tez nie ociągam. Trochę w korkach, trochę w płynniejszym miejskim ruchu, a i trochę po autostradach. Raczej nie przekraczam prędkości. Myślę, ze moje przebiegi to przekrój wszystkiego po trochę, choć za miastem to raczej autostrady, a nie "krajowe" :) Średnio od kupna, 7.99/100km. Liczone z baku, z komputerka było by 7.2, bo burak permanentnie przekłamuje o te 10%, co widać pod "I" w komentarzach, razem ze średnimi prędkościami.

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za info o spalaniu. Przyjmuję, że średnie spalanie 1.4 TCE pół na pół miasto-autostrady wynosi 8L/100km. Przy mojej jeździe więcej miasto to będzie bliżej 10L. Jak wypada ten silnik w trwałości. Na co trzeba uważać, co się psuje itp. Proszę o info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Srenio w miescie przy emeryckiej jeździe kolo 9l normalna jazda koło 10l na trasie do 7l zejdziesz spokojnie. Uważać trza na uszczelke pod głowicą jak ucieka płyn to do wymiany, znane tez sa peknięte tuleje cylindra jak ktoś tak dłużej jeździł. A sam silnik wypada znakomicie przyspieszenie ma zacne od 2000 obr. Sa auta z przebiegami nawet 200 tys i jeżdżą, nic sie nie dzieje (nie licząc uszczelki) nie miałem okazji wozić się dci ale 1.5 z lektury nie należą do zbyt wytrzymałych (przynajmniej te starsze generacje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez ostatnie 4 lata jeździłem megane 2 cc 1.5dci 106km 2007. Przebiegi roczne 4000km, wymiana oleju co 6000km. Silnik suchy, nie brał ani grama oleju. Auto oszczędne ale trochę słabe przyspieszenie. Teraz nie wiem z jakim silnikiem wybrać. Oscyluje w auto z przebiegiem poniżej 100tys km.

Edytowane przez ferrit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc, mam Megane z 1.4Tce od niedawna ale z tego co zauważyłem to spalanie średnie kształtuje się na poziomie 7.5-8l/100km. Dynamika zadowalająca. Ostatnio zmieniłem felgi na 18 i nie zauważyłem wzrostu spalania. Za tym silnikiem przawia jeden duży plus (przynajmniej jak dla mnie) cicha praca i mało wibracji. W porównaniu z moim poprzednim autem passerati w TDI różnica jest ogromna! Szczerze polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie pomiędzy 5,7 a 7,5 l/100km (dwa samochody i każdy pali inaczej na tych samych trasach).

Różnica pomiędzy ilością spalonego paliwa, a tym co jest wlane przy tankowaniu 0,2-0,3 l na pełny bak.

Branie/spalanie oleju - około 0,2 l na 10 tys. km.

Edytowane przez fourier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spala i nie spala. Na ELFie może wziąć 0,2 a na jakimś lepszym może w ogóle nie brać. Według mnie silnik 1.4tce jest bardzo fajny, ze względu na dynamikę od 2000RPM. Nie musisz go kręcić nie wiadomo jak wysoko bo od niskich obrotów ładnie się rozpędza. Poprzedni samochód 1.8 125KM kręciłem często do 6.5-7RPM, żeby dawał jakieś "emocje". W obecnym TCE nie pamiętam, żebym kiedykolwiek przekroczył 5000RPM bo turbina ciągle dmucha ;) Mi pali 10,0L w mega korkach i raz w tygodniu obwodnicą 25KM ze średnią prędkością 150 km/h.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dynamika w 1.4 TCE jest bezwzględnie lepsza- zwłaszcza w mieście i przy niższych prędkościach w porównaniu do 1.5 106 i 110 KM. Natomiast realnie spalanie w cyklu mieszanym trzeba liczyć minimum te 8 litrów podczas gdy w 1.5 to będzie raczej nie więcej niż 6 litrów. Mocno przymierzałem się do 1.4 TCE (w zasadzie to zona bo to jej auto) ale ostatecznie padło na 1.9 dci 130 Km, który w trasie ma dynamikę porównywalna a nawet przy prędkościach autostradowych lepszą od 1.4 TCE a pali sporo mniej bo w cyklu mieszanym wychodzi ok. 6,0-6,5 litra. Przy 2-3 tysiącach kilometrów miesięcznie to rocznie robi się różnica w wydatkach na paliwo rzędu 2,5-3,5 tys. złotych. Do tego 1.4 tce jest zwykle droższy w zakupie od 1.9 (od 1.5 nie wspominając)więc nawet biorąc pod uwagę wyższe koszty napraw to przy dużych przebiegach i perspektywie kilkuletniej eksploatacji diesel wydaje się ekonomiczniejszym wyborem. Na 10-15 tys. rocznie zdecydowanie brał bym 1.4 tce, zwłaszcza do miasta. Na większe przebiegi każdy musi skalkulować sobie sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!