Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie 1.4 Tce 130KM a 1.5 dCi 110KM


ferrit

Rekomendowane odpowiedzi

@kataryniarz dokładnie tak jak piszesz, na trasie wakacyjnej do Chorwacji przy prędkości 140-150km/h mojej siostry 1,5dCi 110KM bez DPFu podobnie spalił.

Edytowane przez witman
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.09.2020 o 21:49, Haifisch napisał:

Wczoraj robiłem trasę 400 km większość na A1 z prędkością 160km/h na tempomacie

Tak szybko nie jeżdżę, bo to nie zgodne z przepisami, a poza tym mam dużo wolnego czasu.

https://megane.com.pl/topic/71682-problem-z-bardzo-wysokim-spalaniem-14-tce/?do=findComment&comment=583220

Dnia 30.09.2020 o 21:49, Haifisch napisał:

Ciekawe ile spaliłby 1,5dci przy takim traktowaniu.

1.5 dci jeszcze produkują - 1.4 Tce już nie, ponieważ nie spełniają norm :) . Jak kupowałem to były jeszcze [CENZURA] 1.2 Tce i nowość 1.3 Tce - Mając na uwadze problemy z 1.4 Tce i 1.2 Tce - nie zaryzykowałem z 1.3 Tce  i wziąłem sprawdzone rozwiązanie. Więc jak masz porównywać to porównuj do obecnie produkowanych silników,  a nie do zabytków niespełniających normy Euro 6 :) 

Dnia 30.09.2020 o 22:08, witman napisał:

przy prędkości 140-150km/h mojej siostry 1,5dCi 110KM bez DPFu podobnie spalił.

No widzisz, a @kataryniarz podał wartość spalania przy 160 km/h, czyli siostra ma coś z uszczelniaczami :)

Mi przy 135 km/h spalił dokładnie po 600 km - 5,77 l/100km

 

:lapka:

Regulamin. Na tym forum wysławiamy się cenzuralnie :!: - Prezes 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że masz za dużo wolnego czasu.

Temat dotyczy porównania 1.4 TCe z dCi a Ty mówisz że mam ich nie porównywać? Co Ty bierzesz?

Człowieku ewidentnie masz jakiś problem ze sobą.

Ja tylko podaje obiektywnie dane - tyle i tyle przejechałem i tyle mi wyszło- nie wiem czy dużo czy mało - dla mnie w sam raz a Ty tylko wszystko na korzyść diesla.

Lej więcej oleju 2T na moje oko to tak pół na pół. Spali Ci jeszcze mniej i będziesz mógł pisać na forum.

Nie pozdrawiam i nie odpowiadam Ci więcej.

8 godzin temu, kataryniarz napisał:

@Haifisch 6.8 l.

No to dobry wynik.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Haifisch Sylwek na forum jest może i ostro kontrującym zawodnikiem, ale zwyczajnie obala tu mity i kłamstwa. Może nie jest to mój styl, ale warto, żeby użytkownicy się z takimi rzetelnymi opiniami zaznawali. Ty z prawdą zgadzać się nie musisz, ale tu na tym forum, merytoryczny poziom jest jako-tako trzymany, i nie jest to solidarność silników. Reno silników Tce nie ma zbyt udanych, może poza wersja 2l, są kłopoty z kupnem tanich części do tychże jak i samych tych silników na rynku wtórnym co łatwo zweryfikować na portalach aukcyjnych.

 

:lapka:

Regulamin. Wątki polityczne na tym forum proszę sobie darować. Zbędne usunięto :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zaraz, zaraz. Gdzie ja cokolwiek zachwalalem? Swojego nie chwalę aczkolwiek jestem zadowolony.

Będziemy niebawem zmieniać drugi samochód w rodzinie i prawdopodobnie wybór padnie na Megane IV z 1.6 Sce bo ten się jeszcze nadaje do gazu.

Ja tu tylko wrzuciłem ile mi 1.4 TCe spalił gazu na ostatniej trasie oraz zapytałem ile spaliłby przy takiej jeździe 1.5 dCi bo najzwyczajniej w świecie tego nie wiem bo nigdy tym nie jeździłem a mam wymieniać jakie silniki są teraz najlepsze? O co tu chodzi?

  • Smutny 1
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Haifisch napisał:

Temat dotyczy porównania 1.4 TCe z dCi a Ty mówisz że mam ich nie porównywać?

Porównuj sobie co chcesz. Ja porównuję tylko te samochody które mogłem kupić w danym momencie i teraz wiem - że nie ma bardziej ekonomicznego wyboru niż 1.5 Dci - oczywiście kupując teraz nowy samochód z konwencjonalnym napędem.

8 godzin temu, Haifisch napisał:

Ja tylko podaje obiektywnie dane - tyle i tyle przejechałem i tyle mi wyszło- nie wiem czy dużo czy mało

Nie podważam Twoich danych - ja również podaję obiektywne dane.

4 godziny temu, Haifisch napisał:

Ja tu tylko wrzuciłem ile mi 1.4 TCe spalił gazu na ostatniej trasie oraz zapytałem ile spaliłby przy takiej jeździe 1.5 dCi bo najzwyczajniej w świecie tego nie wiem

Dostałeś odpowiedz - przy średniej z licznika 120/h po 600 km - 5.77 l/100l.

4 godziny temu, Haifisch napisał:

Będziemy niebawem zmieniać drugi samochód w rodzinie i prawdopodobnie wybór padnie na Megane IV z 1.6 Sce bo ten się jeszcze nadaje do gazu.

Sam stwierdzasz - że obecnie nie ma samochodu do lpg - wybierasz więc używkę z silnikiem do tego się nadającym - a jaki ja miałem wybór?

No widzisz - mimo, że ostatnie 20 lat jeździłem tylko na lpg i jestem fanem tego rozwiązania - zmieniając ostatnio samochód i chcąc mieć nowy, nie miałem wyboru - nic co by się nadawało pod lpg ze stajni Renault. Więc kryterium założenia lpg zeszło na dalszy plan. Następny będzie elektryk albo hybryda - może kiedyś wrócę do lpg przy jakimś klasyku. Ty masz inne podejście - każdy ma swoją logikę. poczytaj sobie o lpg w SCE na lpg forum.

8 godzin temu, Haifisch napisał:

Nie pozdrawiam i nie odpowiadam Ci więcej.

Ja natomiast bardzo serdecznie Ciebie pozdrawiam i miłego dnia życzę.  i nie oczekuję odpowiedzi.

Wyplew ze swego serca mowę nienawiści. :)

Edytowane przez sylwekdm
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasz Grand Scenic 1,4TCe (145KM) z LPG haruje na taxi z przebiegiem bliskim 330tys.km, drugi Grand również 1,4TCe z LPG ma ponad 200tys.km w naszym rodzinnym interesie jest też Scenic 1,5dCi na taxi z przebiegiem 200tys.km i wszystkie jeżdżą bez problemów, bo są właściwie serwisowane i eksploatowane, nikt nie oszczędza na oleju czy paliwach i nie jeździ na oleju po 30tys.km.

 

3288.JPG

Edytowane przez witman
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecne silnik w erze downsizingu robione, są na 150 tys. Mówił o tym ostatnio pracownik volvo na kanale pertyn ględzi . Powiedział jak oni mają zarobić na tych autach robiąc takie silniki jak 20 lat temu. Wtrysk  bezpośredni został zrobiony po to żeby zarżnąć benzynę, a diesla to normy wykończą. Także można pomarzyć o nowoczesnych trwałych i dobrych silnikach. Tak naprawdę kupując takie kilkuletnie 1.3 TCE to powinna być cena samochodu obniżona o cenę silnika, bo trzeba będzie nowy silnik wstawić po 150 tys. i znowu cieszyć się jazdą  przez 150 tys. Mojemu koledze ostatnio niestety w skodzie octavii silnik 2.0 tsi padł po 100 tys. Nawet nie dotrwał tych 150 tys. Na jego szczęście  auto na gwarancji i dostał nowy silnik. 

Edytowane przez Mello3x
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!