Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Używany, 2 letni 1,2TCe czy 1.6? Od dealera


infwlk

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chodzi i filtry itd to dealer zapewnia mnie, że jest wszystko niedawno zmienione.

Z tym czujnikiem lakieru to serio? Jeśli auto ma pełną historię i kupuję je od autoryzowanego dealera to muszę także rzeczy sprawdzać? Nie znam się na tym, nie mam takiego sprzętu.. sądziłem, że jak kupuję takie auto od dealera to wszystko jest w nim cacy.

Pomecze jutro jeszcze chłopa przez telefon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, choćby z powodu uszkodzeń w transporcie nowych samochodów, są elementy powtórnie malowane. A jeśli chodzi o kupno używanego od dilera, to jest to niemal ta sama sytuacja jak kupno w jakimkolwiek komisie. Chcą sprzedać i zarobić. I mogą opowiadać wszelkie bajki aby osiągnąć cel czyli sprzedaż. Tyle,że jest trochę spokojniej i drożej, a poza tym raczej nie kręcą liczników. No i to, co wg mnie najważniejsze. W przypadku nieścisłości, reklamacji można dojść swoich racji. I za to warto zapłacić więcej niż gdzie indziej. I nie teoretyzuję, powyższe wynika z mojego doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1.6 16V 110 KM ma ten plus, że jak zagazujesz to będziesz robił 100 km za 15-20 zł. W Tce koszt jazdy będzie już o jakieś 40% droższy. Moim zdaniem jak nie przeszkadza Ci, że powyżej 120-130 km/h w samochodzie jest już głośno (ale znośnie) to lepszym wyborem będzie 1.6 16V 110 KM.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

święte słowa. Mam grandtour. Bagażnik raczej należy do mniejszych kombi. Wg mnie niektóre sedany mają większy, tylko, że do kombi masz klapę całą do góry podnoszoną. Wchodzą 4 opony pionowo obok siebie i to cały w sumie bagażnik. Oczywiście 4 opony to też dużo, ale jednak. Może tak łatwiej Ci zobrazować. A co do tego silnika w LPG - spalanie 11 litrów miasto. Ale prosty bezproblemowy (na razie) silnik. Jest najdroższy. Samochody z tym silnikiem (1.6 to stara konstrukcja, jedynie jest kfz - na razie ok) będzie więcej kosztował niż inne. Do momentu instalacji gazu całkiem fajnie i cicho chodził do 145. Potem w gazie przy tej prędkości już głośniej. Ja i tak jeżdżę głównie miasto więc 110 km max i jest ok. No i brak turbo. Wiem, że koszty itp. O ile na początku fajnie się zbierał (przesiadłem się z megane 1) to teraz trochę brakuje tak z 10-15 koni (planuje jakiś chip). Pod gaz najlepszy silnik jak i w samej eksploatacji.

 

Taka mazda 6 nowa w kombi ma mniejszą pojemność bagażnika (litry) niż sedan :) Dziś odchodzi się od trumien na kółkach. Kombi są robione pod miasto. Aha benzyniaki nie mają wygłuszenia - standardowe jest drogie, małe słabo zakrywa i cieniutkie. Stąd planuje jakieś wygłuszenie (ale nie filce bo to przecież gorąco) kupić z innego samochodu i wyciąć z obszyciami na brzegach. I powinno być lepiej. BMW 7 z tego nie zrobisz.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z LPG(lub pod LPG) jest bardzo mało tych aut. Ja już się nastawiłem na to 1,2 raczej. Jeżdżę do 10 tys. rocznie tak na prawdę(w tym miesiącu nie przejechałem jeszcze żadnego kilometra bo albo z buta, albo rower albo zdalnie pracuję).

Co do salonu to wśród znajomych znalazła się osoba, która zna kogoś kto tam pracuje i ma mi się wydowiedzieć co to za wóz i czy tylko ściema sprzedawcy czy faktycznie warto je brać. Ja jestem świadomy, że zapłacę więcej ale wolę zapłacić i mieć spokój niż szukać po taniości i się martwić później.

Co do wygłuszenia to na cuda nie liczę a na pewno będzie ciszej niż w 18 letnim dieslu. Zakup realizuję na firmę więc tak na prawdę to auto będzie mnie kosztowało dużo mniej(vat26).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w wolnossącym to nie za bardzo jest możliwość. Ja raczej takich rzeczy nie będę robił. Muszę się z tym wszystkim przespać jeszcze, ale to chyba będzie dobra decyzja(kupić je).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jesteś w stanie odbyć jazd obydwoma? zabrać 1.6 z jakiegokolwiek komisu i będziesz wiedział, bez przesady, to nie są przecież białe kruki. Jeździłeś tyle lat autem z turbiną, wg mnie jest duża szansa że silnikiem wolnossącym będziesz po prostu rozczarowany.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez tomekrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raczej jestem już zdecydowany na 1.2TCe. Muszę parę szczegółów dogadać z dealerem i finansowaniem. Możliwe, że się zdecyduję bo auta potrzebuję a wymagań wielkich nie mam tak na prawdę.

Jeśli wchodzą 4 opony do bagażnika na stojąco to już dla mnie jest elegancko. Więcej mi nie trzeba. Byleby sprawny technicznie i nie rozbity(facet z którym rozmawiam twierdzi, że wszystko gra).

Jeszcze coś powinienem wiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego nie 1.4 tce?

bo 1.4 tce było dostępne w latach 2009-2011 i tyle tego świetnego silnika na bazie nissana było widać :/. 1.4 w odróżnieniu od 1.2 Tce nie żre oleju, nie słychać w nim łańcucha czy tam napinacza, nie terkocze w zakresie pewnych obrotów (temat na forum) i nie psuje się w nim elektronika sterująca zmienną wydajnością pompy oleju co przyczynia się do zatarcia silnika (temat na forum).

Nie zmienia to faktu, że jeżeli chodzi o silniki renault to masz do wyboru

- dci których francuzi robić nie umieją (stare porzekadło mówi, nie kupuj aut z francuskimi dieslami :D),

- stare pancerne ale nie bez wad 1.6 (puszczające uszczelki olejowo/wodne na termostacie, różne dziwne wycieki oleju z silnika, czasami ciężko je zapalić (aktu. softu ponoć to naprawiła), hałas spod maski.

- Tce: 1.4 bierz w ciemno, 1.2 to zależy jak trafisz po pewnym przebiegu jest duża szansa że zaczną żreć olej + to co wyżej (nie wiem czy w najnowszych wyeliminowali te problemy). Zaletą silników 1.2 jest skrzynia z długimi przełożeniami czego brakuje 1.4 (112 km/h - ~3000 obr/min).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz 1.2, to najlepszy wybór na twoje przebiegi, ja mam podobne, super silniczek.

Z ostatnich 5000km przebiegu mam średnie spalanie 7,6 literka, a ja raczej nie lubię zamulać na drodze.

Minusy są a jakże.

Trochę krótkie biegi, non top 3,4,2 itd. po mieście, a jak się wolno toczysz, to z dwójki niestety nie pojedzie.

Słabe hamowanie silnikiem, tzn. praktycznie żadne, trzeba było się tego nawyku oduczyć, efekt?, klocki już zjechane do połowy <_< .

Ładnie ciągnie od dołu obrotów, rewelka, za to jak jest zimny, to czasem zrobi się turbodziura.

Żadnego muła wolnossaka :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo 1.4 tce było dostępne w latach 2009-2011 i tyle tego świetnego silnika na bazie nissana było widać :/. 1.4 w odróżnieniu od 1.2 Tce nie żre oleju, nie słychać w nim łańcucha czy tam napinacza, nie terkocze w zakresie pewnych obrotów (temat na forum) i nie psuje się w nim elektronika sterująca zmienną wydajnością pompy oleju co przyczynia się do zatarcia silnika (temat na forum).

Nie zmienia to faktu, że jeżeli chodzi o silniki renault to masz do wyboru

- dci których francuzi robić nie umieją (stare porzekadło mówi, nie kupuj aut z francuskimi dieslami :D),

- stare pancerne ale nie bez wad 1.6 (puszczające uszczelki olejowo/wodne na termostacie, różne dziwne wycieki oleju z silnika, czasami ciężko je zapalić (aktu. softu ponoć to naprawiła), hałas spod maski.

- Tce: 1.4 bierz w ciemno, 1.2 to zależy jak trafisz po pewnym przebiegu jest duża szansa że zaczną żreć olej + to co wyżej (nie wiem czy w najnowszych wyeliminowali te problemy). Zaletą silników 1.2 jest skrzynia z długimi przełożeniami czego brakuje 1.4 (112 km/h - ~3000 obr/min).

silniki na bazie nissana nie zaliczyłbym do świetnych. Pierwszy przykład: brak hydraulicznych luzów zaworowych. Zawory oparte na szklankach. Blok aluminiowy w przeciwieństwie do żeliwnego reanult. DCi jest fajne jak jest nowe. Kiedyś były okropne teraz francuzi je poprawili i ludzie zaczynają je chwalić. Jednak ja nigdy diesla nie wybrałem i nie wybiorę.

CO do 1.6 - termostat to prawie w każdym aucie kiedyś padnie. Zapalenie - zgodzę się aktualizacja żadnego softu nie rozwiązuje (dużo pomaga wymiana akumulatora na nowy, nie zjechany). Ale na forum pojawiło się to z silnikami 1,2 i 1.4 oraz dci (nie wiem dlaczego). Co do wycieków to jest z silnika - ale rozwiązanie jest za kilka zł tylko nikt tego nie wiem (pisałem o tym dokładniej). Kupujesz silikon wysokotemperaturowy i odkręcasz trochę śrubki u góry (ale nie całe!!!) i jedziesz z silikonem. Fakt to wada ale łatwo usunąć. Te śrubki trzymają wałki dlatego ostrożnie. Wnerwiało mnie to i jeden z mechaników w ramach doświadczenia pomógł rozwiązać problem bo nikt nie za bardzo wiedział (ale i tak wyłożył sie na innej prostszej rzeczy). Co do hałasu to trochę sie zgodze ale nie jest tragedia. Jak pisałem - bmw 7 z tego nie będzie. No i w sumie ja turbo też się bałem zawsze ale to chyba ostatni już samochód bez turbo. Jak 1.6 kręcimy do 4 tys obrotów to idzie ładnie. Ale tak eko jazda jest dość nudna i trochę wolna.

 

Co do tych opon to wiadomo, trochę luzu jeszcze było ale tak już mało. Ps. Niekiedy od delerów można trafić coś ciekawego. W tamtym roku w katowicach pojawiły się 3-4 meganki 1.6. Więc 1.4 też pewnie by było. Wszystko tylko rozbija się o rok i czy nowe czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!