Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej - LED


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam Megane III ph1, posiada ona czujnik zmierzchu (udało mi się go uaktywnić w menu) i światełka ładnie świecą/przełączają się na dzienne, ogólnie w porządku.

Lecz ostatnio przeglądałem neta z nudów i wpadłem na pomysł, żeby wymienić te żaróweczki na białe zamiast żółtych, czyli na LEDY.

I tu pojawia sie pytanie i moje zdziwienie kiedy zobaczyłem ceny tych żarówek...

Normalna wacha się w granicy 5-10zł/sztuka, nawet philipsy i inne porządne firmy, a LEDy oscylują w granicy 50zł/sztuka za firmę krzak.

Moje pytanie pytania:

- będzie to działało i jest zgodne z prawem Polskim? (homologacja?)

- dlaczego te żaróweczki są aż tak drogie?

- czy kupienie 7W żarówki w miejsce 20W będzie skutkowało tym, że samochód będzie miał problemy z przełączaniem/świeceniem takich żarówek?

- lampa nie będzie parować, gdy będą w niej LEDY?

Dzienne oczywiście zostawiam oryginały takie jak były w "zestawie".

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Pozdrawiam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- będzie to działało i jest zgodne z prawem Polskim? (homologacja?) - TAK, jeśli nie kupisz za mocnych.

- dlaczego te żaróweczki są aż tak drogie? - Bo to ledy P21Y, muszą troszkę mocniej świecić niż tradycyjna Dioda LED i jest nie co większa, za dobrą diodę trzeba zapłacić, są też po 20 zł

- czy kupienie 7W żarówki w miejsce 20W będzie skutkowało tym, że samochód będzie miał problemy z przełączaniem/świeceniem takich żarówek? - Na 100% nie wiem, ale raczej nie

- lampa nie będzie parować, gdy będą w niej LEDY? - Nie

 

Sam mam LED na dziennych 60 zł sztuka i wszystko działa jak należy, nikt się nie przypieprzał czy coś podobnego.

Edytowane przez blake
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wg ciebie wyznacznikiem jazdy na tych paskach jest jasność świecenia?

Bo mnie się wydaje że homologacja, która to określa jasno m.in. jaka ma być wymagana jasność świecenia, powierzchnia świecenia itd.

Nie chcę się powtarzać, bo to kolejny wątek z cyklu "wstawię sobie LEDY, bo nie oślepiam innych".

Jak ktoś lubi anarchię, to ja lubię takie lampy młoteczkiem tłuc. Mogę czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Posiadam Megane III ph1, posiada ona czujnik zmierzchu (udało mi się go uaktywnić w menu) i światełka ładnie świecą/przełączają się na dzienne, ogólnie w porządku.

 

Lecz ostatnio przeglądałem neta z nudów i wpadłem na pomysł, żeby wymienić te żaróweczki na białe zamiast żółtych, czyli na LEDY...

 

Moje pytanie pytania:

- będzie to działało i jest zgodne z prawem Polskim? (homologacja?)

Z nudów często do głowy przychodzą głupie pomysły...

Niestety, nie będzie to w zgodzie z prawem polskim (i nie tylko polskim) ponieważ nie posiada homologacji, aby używać na drogach publicznych.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nudów często do głowy przychodzą głupie pomysły...

Niestety, nie będzie to w zgodzie z prawem polskim (i nie tylko polskim) ponieważ nie posiada homologacji, aby używać w drogach publicznych.

 

Nie rozumiem problemu, przecież są żarówki LED, które mają homologacje i nie ma problemu, są samochody, które mają żarówki LEDowe i nie powodują konfliktu z prawem. Mój klosz jest przystosowany i ma homologację, chcę tylko wymienić żarówki na barwę białą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dokładnie tak jak piszesz, reflektor jest homologowany z danym typem żarówki i zamiana na inny typ żarówki (nawet homologowanej) jest niezgodne z prawem. Jednak nikt przy standardowej kontroli nie jest w stanie tego stwierdzić i zabrać Ci dowód.

 

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy policjant rozpozna światło LEDowe i będzie chciał zabrać Ci dowód. Niczego nie muszą udowadniać przy kontroli podejmując taką decyzję. Wyjaśni to diagnosta przy cząstkowym przeglądzie. Jasne, że można do diagnostyki zmieniać żarówki na właściwe i tak w kółko tylko po co narażać się na dodatkowe koszty związane z ewentualną utratą DR? Można też wozić zapasowe (właściwe) żarówki i udawać głupa przy ewentualnej kontroli z argumentem "nie wiedziałem" po czym wymieniać przy policjancie jak się uprze. Tylko po co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!