Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Filtr oleju 1.5 dCi - trudności z odkręceniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy.

 

Od niedawna jestem posiadaczem meganki z silnikiem 1.5 dCi 106 KM.

Przy wymianie filtra oleju natrafiłem na bardzo duży problem z jego odkręceniem. Jest tam mało miejsca i ciężkie dojście. Próbowałem różnych kluczy paskowych i łańcuchowych. Zdrapywałem sobie skórę z dłoni, filtr się goł ale nie chciał puścić. W końcu odkręciłem drania łącznie z podstawą. Z trudnością w końcu poddał się na imadłem.

Nowy dokręciłem tylko ręką smarując uszczelkę. Aby nie mieć problemów z dziadem w przyszłości chciałabym zakupić nasadkę do odkręcania filtra.

Czy ktoś korzysta z takiej nasadki? Jak się sprawuje? Poradzicie jaką kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dziś bylem na wymianie oleju i  filtra oleju w mojej Meg 1.5.

Mechanik poddał się na odkręcaniu filtra , powiedział że chyba coś się urwie jak założy przedłużkę na klucz  , nie odkręcił go .

Czy to jakaś plaga w tych silnikach jest?

A może wina samych filtrów Renault? Bo taki mam założony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ja takiej akcji na parkingu przed blokiem to robić nie mogę.

Czy jak przyłożę jakiś solidny wektor do klucza na tym filtrze to czegoś nie urwę w silniku przy mocowaniu tego filtra?

Bo mechanik mnie właśnie tym straszył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie urwiesz, jak klucz pazurkowy nie da rady to tylko długi śrubokręt, też kiedyś tak miałem w SC II. Ewentualnie można odkręcić podstawę filtra razem z filtrem. Podstawa przykręcona jest dużą śrubą tak jakby od boku filtra, prostopadle do bloku silnika. Klucz chyba 30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ta podstawa filtra to  ma jakaś uszczelkę do bloku silnika?

Jak  odkręcę ta podstawę filtra , to pewno uszczelkę jeszcze będę miał do wymiany?

 

Targają mną jeszcze rozterki , żeby pojechać na wymianę do ASO, tam gdzie ostatnio to było robione.

Może Oni mają taka metodę, że mocno dokręcają filtr, że jak ktoś nie ma naprawdę specjalnego klucza do filtrów Renault, tylko jakieś pazurki, to nie da rady odkręcić?

No ale w ASO to mnie zgolą. :57_cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat mój mechanik jest bardzo techniczny, a przez to kulturalny. 

Jak jego klucze do filtrów nie dały rady, to najpierw dał mi znać, że jest problem.

Patrzyłem, że takie dziurawienie filtra to zrobi niezły syf, jak się olej z filtra poleje na to co jest poniżej.

Ogólnie to Nobel dla projektanta tego układu filtra z Renault'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!