Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fluence z floty - kupić i zagazować ?


ditron

Rekomendowane odpowiedzi

Spalanie w dCi jest wręcz genialną sprawa. Miałem przez 4 lata i w dużej większości zamykało się do 5l / 100. Nigdy mnie też nie zaskoczyła jakąś mega poważną awarią, choć mniejsze się zdarzały i nawet raz na lawecie musiała jechać do mechanika. Silniki diesla wymagają wzmożonego dbania, dobrego paliwa i częstej wymiany oleju. Nie lubią krótkich odcinków gdzie nie mogą osiągnąć właściwej temperatury pracy. Z tego powodu zmieniłem na benzynę ponieważ auto pracowało we właściwej temperaturze góra dwa dni w tygodniu. Ponieważ emitują bardzo mało ciepła mają też problem z utrzymaniem właściwej temperatury w zimie (np. jazda z górki na rozgrzanym silniku i nagle temperatura spada).

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem tu chwilkę i widzę jak wszyscy Fluenca bronią i zachwalają (jacy to są z niego zadowoleni;). Tak się zapytam: za co chwalicie to auto? Czym się daje lubić? Czym się wybija w porównaniu z innymi autami spod innych marek?

 

Wypowiem się jako posiadacz Fluence, choć autko nieco inne od Twojego - kupowane z salonu 1.6 Limited, wyprzedaż rocznika 2015. Silnik 1.6 ale już nieco inny (114KM, chyba konstrukcja nissana).

 

Fluence daje świetną relację ceny do tego co oferuje (wielkość, wyposażenie, trwałość). Mimo, że to samochód dość tani, nie rzuca się to w oczy.

 

Jeśli chodzi o ilość miejsca w środku, rewelacja. Z tyłu jest więcej miejsca niż w Lagunie! Fajne materiały we wnętrzu, dobra jakość montażu i spasowania - niektórzy wytykają Fluence turecką fabrykę, ale mam wrażenie że niesłusznie, a Turcy są dokładniejsi od Francuzów :) Generalnie świetny, komfortowy samochód do spokojnej jazdy. Osiągi bez szału, ale za to samochód jest stabilny i względnie nieźle wyciszony nawet przy dużych prędkościach (co nie jest oczywiste w tym segmencie, co czuć np w Citroenie C-Elysee czy Skodzie Rapid)

Sporo recenzji użytkowników wersji 1.6 110KM jest na autocentrum.pl, popatrz, poczytaj. Ludzie z reguły zadowoleni.

 

Teraz o wadach:

- nadwozie typu sedan. Niestety wielkość bagażnika nie przekłada się na praktyczność, przewiezienie czegokolwiek o ciut większych gabarytach jest kłopotliwe. Na dodatek Fluence ma niezabudowane zawiasy i trzeba uważać, żeby nie przygnieść nimi bagażu. Widoczność do tyłu nienajlepsza, bez czujników parkowania może być ciężko

- rozpatrujesz chyba wersję przedliftową? o gustach się nie dyskutuje, ale wg mnie przed liftingiem przód Fluence wyglądał po prostu słabo. Po liftingu Flunce wyładniał i upodobnił się do Megane - i w kwestii wyglądu zewnętrznego, i deski rozdzielczej (np eleganckie cyfrowe zegary)

- szkoda, że skrzynia jest pięcio- a nie sześciobiegowa. Osiągi nie powalają, ale są akceptowalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Zgadzam się w 100% z tym co napisałeś. Tak też odbieram ten samochód po 2 jazdach (łącznie ok. 300km).

Dodałbym tylko:

1. Zbyt krótkie siedzisko fotela i niewygodne pozycje ustawienia fotela (w megane jest jeszcze gorzej, z której wysiadałem jak połamany zaledwie po 2 godzinach jazdy). Ten fotel to dla mnie największy minus patząc na codzienną eksploatację. Siedzi się na tym jak na stołku a nie w fotelu. Nie znalazł nikt jeszcze patentu co by wstawić tam jakieś siedzisko z innego samochodu??

2. Słabą trwałość tapicerki w werski z eco-skóry ale to już rzecz gustu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swojego Fluence nie zamierzam sprzedawać. Mam gaz już dwa lata, 25tyś na gazie zrobione i złego słowa nie mogę powiedzieć. Żadnej awarii od nowości. Przydałoby się chociaż ze 20Nm dodatkowych i szósty bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem tu chwilkę i widzę jak wszyscy Fluenca bronią i zachwalają (jacy to są z niego zadowoleni;). Tak się zapytam: za co chwalicie to auto?

Fluence czy Megane bez większego znaczenia - troszkę inne opakowanie. Ja akurat niczego nie zachwalam. Eksploatuje Renówki już od jakiegoś czasu i nie widzę, żeby to był jakoś bardziej awaryjny samochód niż np. wieśwagen albo japońskie gniluchy. Nienawidzę w autach korozji i to jest dla mnie np. duży duży plus aut ze stajni Renault - jak nie jest wydzwoniony to po prostu nie koroduje. Renówkę daje się kupić dużo młodszą niż "golficzka" za te same pieniądze i trzecia kwestia to akurat lubię stylistykę Renault, podobają mi się te samochody i na zewnątrz i w środku. Np. Meganka III nawet w wersji bez wodotrysków w/g mnie wygląda dużo lepiej niż Hyundai i35 z konsolą jak wieża grająca z lat 80. Albo inne wyciosane skody, które mają chlebak zamiast deski. Rynek jest wolny, wybór jest duży każdy sobie może kupić co mu się podoba. W każdej marce i w każdym modelu są jakieś słabsze i mocniejsze strony nie ma aut bezawaryjnych. Cokolwiek nie kupisz czy to będzi VW, KIA, Audi , Mercedes itp. itd. to przy aucie używanym najważniejszy jest stan tego pojazdu a nie kto go wyprodukował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I jak? Kupiłeś? W AutaKrajowe mają ciekawe choć trochę biedne FLUENCE, Silnik: 1.6 benzyna 114KM, Przebieg: 30 tys km, Rok produkcji: 2015, Pierwsza rejestracja: 12.2015, 44 900 zł

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2017‎-‎07‎-‎10 o 10:40, mih00 napisał:

Fluence czy Megane bez większego znaczenia - troszkę inne opakowanie.

Flu ma bardziej miękki zawias, taki trochę nawet czasami bujający się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.07.2017 o 23:26, pbet napisał:

I jak? Kupiłeś? W AutaKrajowe mają ciekawe choć trochę biedne FLUENCE, Silnik: 1.6 benzyna 114KM, Przebieg: 30 tys km, Rok produkcji: 2015, Pierwsza rejestracja: 12.2015, 44 900 zł

Chodzi o ten? http://autakrajowe.com.pl/samochody-osobowe/193/renault-fluence-we051lp

Primo po pierwsze ten silnik słabo toleruje LPG. Primo po drugie wg opisu to bidawersja pozbawiona ważnego atutu Fluence (bogate wyposażenie za niewysoką cenę).

Tyle, że wg mnie jest po prostu błędny opis wyposażenia (na liście brak np podłokietnika czy elektrycznych tylnych szyb, które widać na zdjęciach). Jeśli tak, to wtedy pozostaje kwestia LPG i twardych negocjacji bo cena wg mnie nie powala na kolana.

Edytowane przez ari1979
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ten egzemplarz miałem na myśli. Jak za niespełna 2 letni samochód (od rejestracji) z niewielkim przebiegiem to cena nie jest tragiczna. Oczywiście targować się można, a nawet trzeba. Zawsze jest "powietrze" :)

1 godzinę temu, ari1979 napisał:

ten silnik słabo toleruje LPG

Przyznaję, że o tym nie pomyślałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po czym poznajesz tą wymianę zderzaka?

ja obstawiałem że to jest wersja wyposażenia Life z dodatkowym pakietem obejmującym czujniki parkowania i elektrycznie składane lusterka. To samo autko jest wystawione na otomoto i tam opis wyposażenia jest bardziej adekwatny.

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-fluence-renault-fluence-1-6-benzyna-114km-1-wl-salon-pl-fvat-23-gwarancja-ID6yWeJL.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno to nie jest wersja LIfe, z klimą manualną, i brak świateł dziennych, a pakiet czujników obejmował by także przednie, po drugie jak ma listwy drzwiowe nie malowane w kolorze nadwozia, to już listwa zderzaka jest pomalowana.

Może się mylę, ale jakbym szukał samochodu to byłbym ostrożny, cena wcale nie mała, sprzedający, to komis który skupuje auta.

Tak przejrzałem z ciekawości internet i wydaje mi się, że ta oferta jest bardziej interesująca.

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-fluence-1-6-16v-110-km-gaz-i-1-wl-salon-polska-i-stan-idealny-i-euro5-i-sedan-ID6yZTMX.html

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-fluence-renault-fluence-wersja-limited-ID6yZhdp.html

 

 

Edytowane przez Tomek65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://alcar-renault.pl/userfiles/Cenniki/FLU AM2015 Euro6 03.11.2015.pdf

Upieram się - klima manualna była w wersjach Start i Life, powyżej już w standardzie auto. W wersji Start w ogóle niedostępne były elektryczne szyby z tyłu czy konsola z podłokietnikiem, więc drogą dedukcji zostaje Life. A czujniki tylne były w pakiecie ze składanymi elektrycznie lusterkami (pakiet Easy)

Ale zgadzam się, że samochód nie jest jakąś wielce okazyjną ofertą, jej główny plus to obowiązująca chyba jeszcze fabryczna gwarancja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrące się ze spalaniem 1,6 110km, bo wróciłem teraz z wakacji.

Mój Fluence to 2011 rok, wersja chyba najsłabsza, ale ma klimę i elektryke co mi wystarcza. Przebieg 70ts, pewne bo od sąsiada zakupiony - on nówkę nabył. Po zakupie założyłem LPG, chodzi elegancko.

A koszty lpg nie przekroczyły w czasie urlopu (ok 1500km zrobione) 15zł/100km. Prędkość max 120, średnio 90-100. Jazda mieszana, z przewagą trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!