Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich zainteresowanych tematem.

Z góry chcę zaznaczyć, że przed założeniem NOWEGO TEMATU szukałem i czytałem dużo na ten temat. ...i sporo się już dowiedziałem jednak nie na tyle aby rozwiązać mój problem.

RENAULT SCENIC II ph I

2004

1.9dCi 120

Poniżej Opis problemu:

Kupiłem uszkodzony samochód, wstępnie uszczelka pod głowicą ale...tym zajmę się później. Okazało się, że auto dosłownie po przejechaniu 500m zaczęło szarpać i zgasło (mnóstwo komunikatów). Po próbie ponownego uruchomienia przejechane 100m i koniec. Zgasł na dobre ... nie odpalił już wcale. Komunikat ELECTRONIC FAULT + SERVICE. Brak wspomagania kierownicy (oczywiście zapłon włączony).

Najważniejsze to brak możliwości połączenia się CLIP'em z: Modułem silnika, Wspomagania kierownicy i chyba ABS.

Przy próbie rozruchu:

Rozrusznik nie kręci, kontrolka IMMO ciągle mruga (bez żadnej reakcji). Niby zapłon włączony ale nie do końca. (Posiadam dwie karty z systemem HF, na obu to samo). Próba rozruchu na hamulcu lub sprzęgle (te same objawy) tylko po puszczeniu któregoś z potencjometrów załącza się dopiero Climatronic oraz prawa strona licznika. Przystąpiłem zatem do działań...

Sprawdzone: Bezpieczniki (Wszystkie, te na Aku też) - Są Okey, Rozrusznik (na krótko) - Jest Okey, Wiązka kabli częściowo też (znalezione ślady wcześniejszych napraw kabli i elektroniki) - Poprawione jest Okey.

Moduł UPC  (skrzynka bezpieczników) był kiedyś w naprawie (pozrywane plomby).UPC rozebrany (chyba był zalany, widać ślady ingerencji wody). Zamieniony na drugi 1000% sprawny z innego auta (mam parę Renault'ów) Poziom wyposażenia N2 taki sam.

Po wymianie UPC jest progres bo teraz po zamianie piszczy dwa razy, Świeci STOP oraz komunikaty LOW OIL PRESURE, LOW BATERY a kontrolka IMMO świeci się ciągle i mało tego załącza się wentylator na max. obroty. Oczywiście auto nadal nie kręci. Nie wiem o co już chodzi, mam rozebrane pół auta i nic nie widać.

Myślałem o blokadzie kierownicy ale ona jest Okey, bo działa bez zarzutów.

Proszę was o pomoc.

W czym tkwi problem?

Ma ktoś jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź następujące połączenie: Komputer wtrysku, złącze B brązowe, 48-ścieżkowe ścieżka E1 -  ścieżka D2 złącze D brązowe UPC.  Uszkodzenie tego połączenia połączenie powoduje załączenie wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że złącze B to jedna z trzech kości wchodzących do komputera silnika (dokładnie kość środkowa)? A złącze D to brązowa wtyczka, którą wpinam do UPC?

Na pewno to sprawdzę, jednak chciał bym się upewnić czy na nim powinien być + ?

Nie pamiętasz może jaki kolor ma ten kabelek na tej ścieżce? :-D

 

Jak tylko coś ustalę dam odpowiedź...

Aaaa jeszcze tylko zapytam co z IMMO? Po wymianie UPC na sprawny świeci ciągle dioda (czerwona kropeczka) w momencie rozruchu, a na tym oryginalnym ,,zalanym" nie było żadnej reakcji w momencie próby rozruchu mrugała sobie cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor przewodu pomarańczowy, musisz sprawdzić ciągłość tego przewodu po wypięciu obydwu wtyczek. W module  upc brązowa wtyczka 12 pinowa pin numer 2. Tym przewodem komputer wtrysku zamyka obwód cewki przekaźnika wtrysku znajdującego się  w module UPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!