Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc w wyborze


maciejmacku

Rekomendowane odpowiedzi

Wydaje mi się, że spalanie dla TCe mocno zostało zaniżone. Nie wydaje mi się żeby dwulitrowa benzyna na gazie spalała 8l średnio.. bardziej 10, ale niech sie wypowiedzą Ci co maja 2.0TCe z gazem

Dobry diesel wyjdzie taniej dopóki się nie zepsuje...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.08.2017 o 14:52, karolaa napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

 

Ten dokument był już kilkanaście razy zmieniany przez różnych użytkowników, więc obecna wersja jest zupełnie inna niż ta z północy :-) Ale zgadzam się, myślę że spalanie w 2.0 TCe to 10l lpg, ale przy dość ekonomicznej jeździe :-)

 

:lapka:

Regulamin pkt. 5.13 - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maciejmacku napisał:

To jak to jest? Lepszym wyborem będzie dla mnie PB czy ON przy moich przebiegach? Gaz odrzucam.

Przy przebiegach jakie deklarujesz wg mnie tylko i wyłącznie benzyna. Najlepiej wolnossąca.

33 minuty temu, spineless napisał:

1.6 110 KM będzie nieco ospały na trasach

Tu się z kolegą nie zgodzę. Co tydzień robię mini trasę 35 km w jedną stronę (sporo podjazdów) i nie odstaję od reszty samochodów poruszających się po naszych drogach :-) Jedzie się sprawnie i jeśli ktoś chce to można też szybko, a po mieście jak po mieście.

@konwil problemy w dieslach zwykle zaczynają się powyżej 200 tysięcy faktycznego przebiegu. Ty masz młode auta i z niskim przebiegiem i z pewnego źródła więc nic się nie dzieje i życzę Ci by tak pozostało :-)

Jeszcze jedno o downsizingu. Silniki o małej pojemności i wspomagane turbiną (nie ważne diesel czy benzyna) emitują mało ciepła dlatego jeśli będziesz jeździł mało i na krótkich odcinkach to jest wielce prawdopodobne, że gdy się zrobi chłodniej rzadko kiedy osiągniesz optymalną temperaturę silnika lub zrobisz to dopiero u celu, a to w żaden sposób nie wpływa pozytywnie na silnik.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, pbet napisał:

Jeszcze jedno o downsizingu. Silniki o małej pojemności i wspomagane turbiną (nie ważne diesel czy benzyna) emitują mało ciepła dlatego jeśli będziesz jeździł mało i na krótkich odcinkach to jest wielce prawdopodobne, że gdy się zrobi chłodniej rzadko kiedy osiągniesz optymalną temperaturę silnika lub zrobisz to dopiero u celu, a to w żaden sposób nie wpływa pozytywnie na silnik.

Niestety potwierdzam. Czasem na prawidłową temperaturę płynu chłodzącego silnika (1,6 dci) czekam ok. 15 km. W zimie jeszcze nie jeździłem. Trochę lepszą sytuację mają silniki z systemem Start / Stop i turbiną chłodzoną płynem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pbet napisał:

Tu się z kolegą nie zgodzę. Co tydzień robię mini trasę 35 km w jedną stronę (sporo podjazdów) i nie odstaję od reszty samochodów poruszających się po naszych drogach :-) Jedzie się sprawnie i jeśli ktoś chce to można też szybko, a po mieście jak po mieście.

 

 

Wszystko zależy do czego się porównuje. 1.6 w porównaniu do każdej turbiny jest ospały, nie oszukujmy się, to zwykła wolnossąca jednostka o przeciętnych parametrach - po załadowaniu paki na wakacje już tak dobrze się nie wyprzedza, konieczna redukcja i piłowanie. Nie mówię że to zły silnik, sam mam podobny, renaultowskim jeździłem kilka lat w aucie dziewczyny, ale też obecnie szukam czegoś, czego nie trzeba wykręcać do 6 tys. obr. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jack3226 napisał:

Niestety potwierdzam. Czasem na prawidłową temperaturę płynu chłodzącego silnika (1,6 dci) czekam ok. 15 km. W zimie jeszcze nie jeździłem. Trochę lepszą sytuację mają silniki z systemem Start / Stop i turbiną chłodzoną płynem.

Temat niedogrzania znam dobrze z poprzedniego 1.5 101KM. Potrafiła nawet w zimie gubić temperaturę (optymalną) po przejechaniu 30 km i zjeżdżaniu z dłuższej górki.

Start&Stop w silnikach z turbo uważam za nieporozumienie. W służbowym odruchowo to wyłączam. Dlaczego? Przykład. Jadę sobie dynamicznie, turbina pracuje w najlepsze, dzwoni telefon i muszę coś zapisać, zjeżdżam na parking i auto mi gaśnie. Turbina rozgrzana nie ma kiedy się wystudzić. A dbam jak o swoje bo może ją sobie odkupię po leasingu.

1 godzinę temu, maciejmacku napisał:

A jak wygląda sytuacja obrotów w 1.6 110? Np. 3000rpm na 6 biegu? Bo im większe obroty tym będzie głośniej. Nie chcę powtórki jak w mojej Maździe.

Musiałbym sprawdzić. W przyszłym tygodniu jadę w trasę (600 km w jeden dzień) więc jeśli nie zapomnę to poproszę żonę aby zanotowała. Pamiętam, że na 5 przy 85 km/h jest równe 3000. Nie powiem, podczas jazdy autostradą słuchać, że auto ma silnik ale bez tragedii (prędkości do 150km/h). Wnioskuję po Twoim deklarowanym rocznym przebiegu, że będziesz raczej jeździł po mieście. Pewnie rzadziej w Polskę, a na weekendy może jakaś Sława, Bożkowo, Lubin, czy inne Polkowice. Przy większych prędkościach można normalnie rozmawiać (z pasażerami lub przez telefon) i słuchać muzyki. Za to na wolnych obrotach kiedy stoję na światłach nie słyszę silnika w ogóle. Jedno z miejsc gdzie przy 4 osobach w aucie muszę zredukować 6 na 5 to góra Św. Anny (kto był ten wie jaka to góra) na A4. Chociaż i tak nie zawsze, zależy od prędkości wyjściowej przed rozpoczęciem podjazdu. Najlepiej mi się pokonuje wzniesienia gdy auto ma około 3000 obrotów, może wtedy przyśpieszyć w razie potrzeby. Dobieram biegi w ten sposób i jeżdżę dynamicznie.

1 godzinę temu, spineless napisał:

Wszystko zależy do czego się porównuje. 1.6 w porównaniu do każdej turbiny jest ospały, nie oszukujmy się, to zwykła wolnossąca jednostka o przeciętnych parametrach - po załadowaniu paki na wakacje już tak dobrze się nie wyprzedza, konieczna redukcja i piłowanie. Nie mówię że to zły silnik, sam mam podobny, renaultowskim jeździłem kilka lat w aucie dziewczyny, ale też obecnie szukam czegoś, czego nie trzeba wykręcać do 6 tys. obr. 

Ja mam porównanie do silnika 1.6 PB z mojego pierwszego Escorta, kolejne 1.6 PB z Reni pierwszej generacji, 1.5 101KM ON z dwójki w kombi, kilku Fabii z różnymi silnikami ON i 1.6 ON 110KM w Toyocie (silnik BMW). Znów podkreślam, że diesle są super i mają świetny moment obrotowy ale nie do miasta i na krótkie odcinki.

Już parę razy pisałem, że moja Megi z 1.6 110KM nie jest demonem prędkości ani wyścigówką i nie zawsze startuje pierwsza spod świateł ale ja już z tego wyrosłem. Jeśli takie są oczekiwania to należy ten silnik odpuścić. Dla moich potrzeb i sprawnego, bezpiecznego przemieszczania się z punktu A do punktu B jest on wystarczający. Silnik ten wybrałem z premedytacją ponieważ docelowo samochód na większość roku przejeżdżać kilka kilometrów dziennie wożąc żonę do pracy i z powrotem oraz na zakupy. W tym dystansie nasz poprzedni 1.5 nie był w stanie się rozgrzać (no chyba, że było 40 stopni na dworze). Diesla kupowałem jak auto jeździło min. 70 km dziennie ale później się trochę pozmieniało i jeździło duuużo mniej więc sprzedałem i kupiłem to co mam.

6 tysięcy obrotów? Lekkie przegięcie. Maksymalny moment jest przy 4250, nie ma sensu kręcić tego silnika tak wysoko, jeszcze mi się to nie zdarzyło.

Od zakupu lekko ponad 4 miesiące temu przejechałem autem lekko ponad 8000 km. W mieście i na trasach (krótszych/dłuższych, w pojedynkę, we dwójkę, w czwórkę, z pustym/pełnym bagażnikiem, a czasami dodatkowo z rowerami). Jeździ się przyjemnie i z wyprzedzeniem auta, które jedzie po krajowej nawet 90 km/h nie mam problemu. No chyba, że jest pod górkę i jedziemy w 4 osoby :-D Nawet z dwoma rowerami na dachu i pasażerem w środku gdy jest płasko mogę sobie wyprzedzić kogoś kto jedzie 70-80 km/h.

 

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, pbet napisał:

Start&Stop w silnikach z turbo uważam za nieporozumienie.

Zgodzę się, ale nie do końca. Nie dostaniesz, bez systemu S/S, turbiny chłodzonej płynem z układu chłodzenia. A turbo jest całkiem "dużym" źródłem ciepła.

Ja też, jeżeli nie zapomnę od razu wyłączam Start / Stop, ale turbo mi się podoba. Wystarczy ze 2 razy mocniej wcisnąć prawy pedał, żeby silnik bardzo szybko osiągnął roboczą temperaturę płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, pbet napisał:

Nie popadajmy w skrajności. Nawet nie odczujesz, ciężko nawet odmierzyć taki czas. Przecież 1,5 sekundy to jakby nic. Ale jak szukasz auta na wyścigi to chyba nie na tym forum albo zainteresuj się wersją RS :-)

Kwestia indywidualna, 1,5s w relacji przyspieszenia 0-100 to wg mnie dużo. Użytkuję dwa autka: Laguna 2.0dCI (9,5 do "setki") i Fluence 1.6 114KM (11,6s). Oba samochody są super, ale różnicę tych 2s czuć bardzo wyraźnie :-) Autor wątku nie ma wyjścia, musi poszukać samochodu do testów i zdecydować co woli - wygodę automatu w Megane, czy żwawsze rozpędzanie się Laguny.

 

@maciejmacku odnośnie Twojego pytania Pb czy ON ja w takim trybie użytkowania zdecydowanie postawiłbym na benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ari1979 napisał:

Autor wątku nie ma wyjścia, musi poszukać samochodu do testów i zdecydować co woli

Też tak uważam. Powinieneś znaleźć kilka Lagun i Meganek, każdą w innej wersji silnikowej i odbyć wszystkimi jazdę próbną. Diesli nie bierz pod uwagę (głos rozsądku niech przemówi), a benzynę wybierz jaka będzie Ci najlepiej pasowała i zacznij konkretne poszukiwania właściwego egzemplarza.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko dopiszę, że w kwestii rozgrzania ja nigdy nie miałem problemu w 1.5 dCi. W tym momencie - wiemy jakie są temperatury - po paru minutach, jadąc z pracy w stronę przedszkola (parę km) samochód się rozgrzewa. Przy -20 st. C (bywało zeszłej zimy), rzeczywiście temp. potrafiła spaść, ale bez przesady. Odpalanie też nie było miłe dla ucha, ale - powtórzę się - bez przesady. Tego argumentu bym nie rozważał, no chyba że ktoś rzeczywiście rano wychodzi z domu, wsiada do auta, włącza 1, 2, 3, może 4, po 5 km redukuje, parkuje, gasi silnik i wchodzi do biura.

 

Ja do pracy mam 13 km, oczywiście jeżdżę więcej po robocie. Jeżdżę też i w innych celach, ale wedle tego co piszecie powinienem mieć same problemy - piszę o Megane II, którą w ten sposób użytkuję od 5 lat. Z ciekawostek, mam także oryginalny akumulator, prod. 2008 - nie zniszczyły go nawet wspomniane zeszłozimowe mrozy.

 

Nie namawiam nikogo na diesla, przedstawiam fakty - można je interpretować, albo czytać wprost. Pozdrowienia :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maciejmacku chyba za dużo Ci nie pomogą te wszystkie wypowiedzi, musisz podjąć męską decyzje:) Ja osobiście uważam że nie ma za bardzo sensu dumać nad dynamiką 1,6 i 1,5 bo oba są delikatnie pisząc kotletami. co do pomysłu laguny może troszkę większa, ale chyba dasz rade zaparkować pod marketem? może trochę droższa w utrzymaniu ale czy ta różnica jest warta jeżdżenia autem które mniej nam odpowiada? Chyba nie masz wyjścia musisz się przymierzyć do każdego bo z forum wrażeń z jazdy nie wyciągniesz.

Edytowane przez Gery89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, konwil napisał:

Przy -20 st. C (bywało zeszłej zimy), rzeczywiście temp. potrafiła spaść, ale bez przesady. Odpalanie też nie było miłe dla ucha, ale - powtórzę się - bez przesady.

Moja zapalała od pierwszego nawet przy -27 :-)

4 godziny temu, konwil napisał:

Tego argumentu bym nie rozważał, no chyba że ktoś rzeczywiście rano wychodzi z domu, wsiada do auta, włącza 1, 2, 3, może 4, po 5 km redukuje, parkuje, gasi silnik i wchodzi do biura.

Między innymi o takim sposobie użytkowania pisałem.

4 godziny temu, konwil napisał:

wedle tego co piszecie powinienem mieć same problemy - piszę o Megane II, którą w ten sposób użytkuję od 5 lat. Z ciekawostek, mam także oryginalny akumulator, prod. 2008 - nie zniszczyły go nawet wspomniane zeszłozimowe mrozy.

Auto młode (9 lat w tym roku) i przebieg niewielki. Do tego prawidłowo użytkowane i serwisowane, a jazda w Krakowie to pewnie i korki więc jest czas aby silnik się trochę rozgrzał nawet na wolnych obrotach w korku. Ja swoją sprzedawałem 13 letnią jeszcze z oryginalnym akumulatorem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Gery89 napisał:

maciejmacku chyba za dużo Ci nie pomogą te wszystkie wypowiedzi, musisz podjąć męską decyzje:) Ja osobiście uważam że nie ma za bardzo sensu dumać nad dynamiką 1,6 i 1,5 bo oba są delikatnie pisząc kotletami. co do pomysłu laguny może troszkę większa, ale chyba dasz rade zaparkować pod marketem? może trochę droższa w utrzymaniu ale czy ta różnica jest warta jeżdżenia autem które mniej nam odpowiada? Chyba nie masz wyjścia musisz się przymierzyć do każdego bo z forum wrażeń z jazdy nie wyciągniesz.

 

Tak, już zdecydowałem, że muszę wypróbować zarówno MIII jak i LIII. Megi w nadwoziu kombi, Lena w hatchbacku (jak bagażnika nie starczy, to na dach się załaduje). Silnik 1.4tce lub 2.0 16v.

Nie wiem tylko dlaczego na forum Laguny strasznie narzekają na silniki 2.0 16v. A to jakieś luzy zaworowe, a to słaba dynamika, a to coś tam. Marudzą czy mi się wydaje? :P

Edytowane przez maciejmacku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszło mi do głowy, że dla benzyny 2.0 140KM masz jeszcze opcję Renault Fluence, w którym ten silnik montowano chyba do 2014. Najlepiej poszukać samochodu z 2013 albo 2014 (wersja po liftingu, który sporo poprawił wizualnie i technicznie).

Na plus zdecydowanie cena (nieco taniej niż MIII), bogate wyposażenie i przestronność dla pasażerów i bagaży (oparty o płytę podłogową Megane Kombi, bagażnik >500l). Silnik 2.0 był parowany z 6-bieg skrzynią manualną, dynamika bardzo przyzwoita (9,9s do setki)

Na minus - to jest sedan, więc przewożenie roweru i innych większych przedmiotów mocno utrudnione. No i podaż niewielka, na rynku dominują benzyny 1.6 i diesle 1,5.

 

Przykładowy test tej wersji:

http://mojafirma.infor.pl/moto/testy-aut/nowe/321223,Test-Renault-Fluence-20-16V-140-KM-Privilege-gra-pozorow.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!