Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Foteliki samochodowe


grooha

Rekomendowane odpowiedzi

A co sądzicie o takim rozwiązaniu -=> hiperłącze? Przeznaczenie: do drugiego autka, awaryjnie, tylko po mieście, do 10 km jednorazowo. Przekładanie fotelika czasem jest trudne - przydałby się teleport, a kupno drugiego tej klasy co mam - drogie. Na razie przekładamy z żoną, ale myśleliśmy o takiej >podstawce<. Macie jakieś doświadczenia? Będę zobowiązany :-)

 

PS: >>dzidziuś<< waży ca. 20 kg :-D

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I temat lekko zdechł, więc opiszę moje wrażenia z użytkowania podstawki po pierwszych testach. Dziecku siedzi się wygodnie, fizycznie siedzi głębiej, bo nie ma oparcia od fotelika, pas nie gniecie w szyję (>110 cm wzrostu) - jest specjalny pas z prowadnicą do przytrzymania pasa samochodowego. Problem jest tylko taki, że siedzi niżej i mało co widzi przez szybę, ale jest to tylko tymczasowa/awaryjna możliwość przewożenia, więc wytrzyma. A sama podkładka nie lata po siedzeniach w trakcie jazdy, to też jest istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką podstawkę się używa przy odpowienim wzorście i wieku chyba  bo to jest najważniejsze żeby pasy odpowiednio go trzymały.
Jak dla mnie to nie jest zbyt dobry pomysł , fotelik będzie dużo lepszy a sam wiesz że przewożąc awaryjnie też coś może się stać.
Nie wiem ile lat ma twoje dziecko , wydaje mi sięże 20kg to nie tak dużo i raczej powinno jeździć w foteliku (nawet tańszy bądź używany będzie lepszy).
Poniżej porównanie

https://youtu.be/DIbynOFaju8

Edytowane przez tomqu86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawka jest do stosowania od 15 kg, pas leży odpowiednio - tutaj nie widzę problemów. Zawsze się coś może stać - to prawda, ale z pasów dziecko mi nie powinno wypaść. Jest to kwestia braku tej ochrony bocznej, którą ma fotelik. Dzięki za opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam swoje trzy grosze

Dzieci w wieku 5 i 2 lata.

Od zawsze uważaliśmy z żoną, że dzieci w aucie będą przewożone  tyłem do kierunku jazdy, tak jest najbezpieczniej. Pierwsze foteliki= nosidełka dla najmniejszych dzieci są tyłem więc coś w tym musi być.  Foteliki jakich używaliśmy to Peg Peregio Primo Viago i Maxi cosi. oba foteliki mają pięciopunktowe pasy bezpieczeństwa, co zapewnia dziecku bezpieczeństwo, dziecko nie wyślizgnie się z pasów, fotelika podczas zderzenia, samo  też nie wyjdzie z pasów. W tych fotelikach woziliśmy dzieci do maxa, czyli dopóki mieściły się w foteliku. Oba foteliki  zapinane na pasy. Tu mała niespodzianka, bo Peg perego z ledwością został zapięty w pasy  w leonie I, są tam krótsze pasy niż w SC II.

 Następny przerabiany fotelik  9-25 kg to Besafe izy combi x3, też tyłem do kierunku jazdy. Ma on nogę podporową za fotelikiem, która zapiera się na podłodze w okolicy wylotów powietrza pod przednim siedzeniem. Fotelik montowany na isofix. Minus tego fotelika w SC II jest taki że dziecku spada głowa podczas snu, nie można go bardziej wychylić. Kont pochylenia oparcia wynosi ok 30 st. Jest to związane z wyprofilowaniem kanapy a tym samym z położeniem  uchwytów isofix. Po prostu tam gdzie są uchwyty na isofix jest niżej, następnie kanapa idzie do góry pod kolana. Tym samym cała skorupa fotelika idzie go góry pionizując oparcie fotelika. Moja opinia o tym foteliu jest pozytywna, tapicerkę można zdjąć wyprać, złożyć i używać. Fotelik ten mamy w użyciu ciągle od stycznia 2014.

Kolejny taki fotelik tej samej grupy to Maxi cosi pearl, drugie dziecko, drugie auto GSC III. Fotelik montowany na bazę, baza montowana isofixem do kanapy. Baza posiada nogę stabilizują jak besafe ale pod kontem prostym w dół. Prosto do schowka w podłodze. Wymaga to zdemontowania/otwarcia plastikowej pokrywy schowka. Noga nie może stać na niepodpartej, pustej, podłodze, bo w trakcie zderzenia pęd pcha fotelik do przodu i cały fotelik powinien oprzeć się na nodze. A noga jak stoi na pokrywie schowka, to pokrywa pęka i fotelik leci na oparcie przedniego fotela. Tu kolejna niespodzianka noga w SC II sięga do dna schowka z zapasem natomiast w GSC III jest wydłużona na maxa. Jest to związane z trochę inna budowa obu aut. W przypadku Besafa nie ma tego problemu bo noga w obu autach omija schowek. Zaletą tego fotelika jest to że jest on położony bardziej poziomo niż besafe, dzięki czemu głowa dziecka nie spada do przodu podczas snu w czasie jazdy. Kont pochylenia  oprarcia ok 42  st.

Oba foteliki montowane są na isofix, o czym już wspominałem. Należy wiedzieć że isofix ma też swoją wytrzymałość, wynosi ona ok 32-35kg. czyli masa dziecka + masa fotelika nie może przekroczyć 35 kg, powyżej tej wartości w trakcie zderzenia isofix puszcza, nie wytrzymuje takich obciążeń.

Dzieci rosną, foteliki maleją.

Kiedy starszy wyrósł wagowo z isofixa i wzrostowo z besafa, kupiliśmy kolejny fotelik, tym razem przodem do kierunku jazdy( dla dużych dzieci już nie robią fotelików tyłem :-) ), wybór padł na Concorda Transformer T. Fotelik montowany do kanapy isofixem, natomiast dziecko przypinane już pasami auta, poprowadzonymi w odpowiednich prowadnicach fotelika. Isofix spełnia jedynie funkcję stabilizująca fotelik kiedy jedziemy bez dziecka, poprostu fotelik nie jeździ po całej kanapie kiedy nie jest obciążony. Nie wyobrażam sobie jazdy autem z nie przypiętym fotelikiem, albo przypinanie go pasami kiedy dziecko wychodzi z fotelika. fotelik ze sztywną skorupa nie dający się rozkładać/ pochylać do tylu podczas snu dziecka w czasie jazdy autem. Jest jeszcze CT XT który ma funkcję rozkładania ale należy dziecko wypiąć z pasów rozłożyć fotelik do snu :-)  i przypiąć ponownie dziecko. Dla mnie za dużo zachodu. Fotelik rośnie z dzieckiem zwiększając swoje wymiary jak mała szarańcza rośnie.

Tu niemiła nie spodzianka fotelik nie pasuje idealne do GSC III, chodzi o poprowadzenie pasów z tylnego słupka, są one pod złym kontem w stosunku do prowadnicy fotelika. Mianowicie są trudności z wyciągnięciem pasa do zapięcia dziecka, oraz pas sam się nie wciąga jak wypniemy dziecko. Pas blokuje się w prowadnicach fotelika. Co ciekawe ten sam fotelik idealnie pasuje do SCII, tam pasy tylne ustawione są pod innym kontem niż w GSCIII. Dlatego CT T jeździ w SCII

Do GSC III kupiliśmy fotelik Recaro monza nova 2, który ma inaczej poprowadzone prowadnice pasów, co powoduje że nie zacinają się podczas zapinania i odpinania małej szarańczy w foteliku. ten fotelik nie jest sztywny, oparcie jest ruchome względem podstawy, co pozwala mi rozłożyć fotelik. Przesuwam całe tylne siedzenie do przodu, ciągnę za uchwyt do składania oparcia i pcham oparcie do tyłu. Jak młody wejdzie do fotelika oprze się o oparcie fotelika, to ono odchyla się do tyłu i może wygodnie spać. Fotelik ten też dobrze pasuje do SCII.

 

Mam jeszcze jeden fotelik  Caretero Spder, jego zaletą jest to że jest mały, lekki, można rozłożyć go na płasko zapakować do kartonu i nadać na lotnisku, a na wakacjach w wypożyczalni samochodów nie płacić za dodatkowy fotelik. Koszt nadania swojego fotelika w dwie strony jest tańszy niż wypożyczenie go razem z samochodem.

 

OT polecam foteliki.info, samą stronę jak i sklep, jak ktoś mieszka w warszawie i okolicach. wizyta u nich to koszt 150 zł, trzeba się umawiać jak do lekarza, ale poświęcają Tobie ok 2 godzin, możesz przymierzać foteliki jakie chcesz ile chcesz. Dobiorą fotelik do konkretnego auta. facet który się tym zajmuje jak zobaczył Besafa w SC II od razu powiedział że dziecku spada głowa podczas snu i miał rację. Czasami mają akcje na których foteliki danej firmy można mierzyć za darmo, jak tak zrobiłem kupując maxicosi i recaro. Trzeba sprawdzać na ich stronie www . tylko trzeba się wcześniej zapisać. To tam dowiedzeiliśmy się o koncie ustawienia oparcia w fotelikach tyłem do kierunku jazdy, który powinien wynosić ok 45 st. I to tym powinniśmy się kierować kupując/dobierając fotelik do auta, bo nie zawsze  ten sam fotelik będzie pasował do dwóch różnych aut.

 

PS. Krótko o fotelikach tyłem i nogach dzieci. W tych fotelikach dzieci maja nogi albo na oparciu fotela, albo na zagłówku albo skrzyżowane po turecku na foteliku. Co ważne nogi są podparte, dziecko wie co z nimi zrobić. Natomiast w fotelikach przodem do kierunku jazdy nogi dziecka wiszą bezwiednie przed fotelikiem, bo przecież nie dosięgają do podłogi. Wozi ktoś podstawkę pod nogi w samochodzie?  wyobraźcie sobie jak wy byście siedzieli na wysokim krześle, gdzie nie można oprzeć nigdzie nogi? Pewnie nie było by wygodnie do nogi zdrętwieją. To samo mają dzieci.

 

Ale dużo ciekawe czy ktoś przeczyta całość.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Czy ktoś może polecić fotelik do Megane Coach? Przedział albo 9-25 albo 9-36.

Czy udało wam się to jakoś użytkować z tyłu?

Czy na tej belce środkowej jest dopuszczalne montowanie fotelika? Jeszcze nie miałem czasu odłączać poduszki bo wygląda na to, że najlepiej i najwygodniej to jednak z przodu, ale może ktoś jednak ma wrażenia z wożenia malucha tyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej! Czy ktoś z Was używał w megance III fotelików firmy cybex? Ponieważ powoli rozglądam się za takim dla najmniejszego pasażera. Ponieważ podoba mni idea fotelika cloud (możliwość rozłożenia) mam pytanie o Wasze doświadczenia. Fotelik planuję kupić z bazą więc to od razu determinuje to koljeny fotelik dla nieco większego dziecka (wykorzytanie tej samej bazy co trochę jednak obniża koszta) czyli Sironę. Cybex w tym roku pokazał dwa nowe foteliki Qloud Z i Sirona Z i ku nim się skłaniam. Wiem ze tych najnowszych modeli nikt pewnie jeszcze nie używał ale jak jest ze starszymi modelami? Z tego co czytałem w internecie to nie każdy fotelik pasuje do każdego auta. Pytanie jakie są Wasze doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Problem przy foteliku tyłem jest kąt pod jakim jest siedzenie (pod kolanami wyżej) przez to trudno zachować pozycje leżącą czy ktoś z was stosował jakieś podkładki pod foteliki aby zniwelować tą cechę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Na pewno dla 8 miesięcznego dziecka sprawdzi się Maxi Cosi Pebble Plus. Jest to firma która stawia przedewszystkim na bezpieczeństwo i komfort dziecka. 

My wybraliśmy dla swojego Maxi Cosi - Pebble Plus, może być montowana na bazie ISOFIX lub po prostu przez pasy i została nagrodzona 4 gwiazdkami w testach ADAC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niesamowite.  

Nadać to się może dla 8 tygodniowego dzieciaka.

Dnia ‎14‎.‎07‎.‎2018 o 02:32, Leszek3 napisał:

Problem przy foteliku tyłem jest kąt pod jakim jest siedzenie (pod kolanami wyżej) przez to trudno zachować pozycje leżącą czy ktoś z was stosował jakieś podkładki pod foteliki aby zniwelować tą cechę?

Tak. Kantówka owinięta szmatką przy oparciu dla wyrównania poziomu. Ale na sztywno pod bazą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam.
Planuję zakup fotelika dla 1,5 rocznego dziecka. 

Fotelik z isofix. Przodem do kierunku jazdy.

Tylko pytanie dotyczy tego całego "top tether".

Gdzie bagażniku/za kanapą  w Megane II Grandtour 2005r. zapina się ten dodatkowy pas??

Chodzi o te "oczka" które są w podłodze?? One służą do tego top tethera jak i do "siatki przytrzymującej zakupy"??

Czy lepszym rozwiązaniem i łatwiejszym będzie szukanie fotelika ze "stopką"??

Pozdrawiam

 

IMG_20191109_102005.jpg

IMG_20191111_113356.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Foteliki "z nogą" są to nowsze konstrukcje często do normy i-size. Ja kupiłem obracany fotelik (cybex sirona S) i powiem szerze że wygoda z możliwości obrócenia o 90 stopni w celu włożenia dziecka jest na prawdę duża (zwłaszcza przy moim wzroscie). Po zapięciu dziecka fotelik można obrocic przodem albo tyłem do kierunku jazdy. Pamiętaj że zaleca się aby dziecko do 2rz jeździło tyłem do kierunku jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że jazda tyłem nie wchodzi w grę. Córa(dokładnie to ma 19 mc) jak już raz spróbowała jazdy przodem to w innej pozycji nie lubi jeździć.
Tylko zastanawia mnie to montowanie w Megane II tego Top tethera. To są te otwory które pokazałem na fotkach??

I co jest wygodniejsze, noga czy pas?? Fotelik czasem jest demontowany. Nie ma tak, że jest na stałe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!