Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane miękki pedal hamulcowy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, zakupiłem za małe pieniądze megane z 2002 roku parę rzeczy do zrobienia. I zatrzymałem się na układzie hamulcowym, przy hamowaniu pedal trzeba wcisnąć mocniej do podłogi gdyż mniej więcej do połowy jest miękki, układ odpowietrzylem wiadomo od prawego tylnego koła patrząc od tyłu auta. Na wyłączonym silniku naciśnięciu trzy razy i pedal jest twardy, po załączeniu silnika pedal miękkie, czyli to normalny objaw tak myślę. Dodam że rozpedzileem auto do ok 90-100km/h i pedal brał od samego początku za 4 razem gdy prędkość spadła do ok 60 pedal znów był miękki. Rurki hamulcowe widać że są nowe ale zastanawia mnie fakt bo w jednym miejscu idą takim łukiem tak jakby były ciut za długie zastanawiam się czy może mieć na to wpływ. Proszę o pomoc Panowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprzesadnie dłuższy przewód nie ma znaczenia, po odpowietrzeniu, nie powinien się jeszcze dawać pompować , aby być twardy. Jak zapalasz, pedał powinien trochę opaść, bo włącza się servo, ale też nie powinien być zbyt miękki. Nie piszesz czy wymieniłeś płyn hamulcowy? , 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzykawką wyciągnij stary płyn ze zbiorniczka na pompie ham, zostaw trochę na dnie, wlej nowy, nie na max , i  pompuj do twardości pedału, i  spuszczaj odpowietrznikiem. Tak parę razy na każdym kole, aż będzie ładny nowy kolor i bez bąbelków. Jak masz ABS, to do całego układu wchodzi ponad litr płynu .Po odpowietrzeniu np jednego koła włącz silnik, aby uaktywnił się ABS- muszą się otworzyć zaworki, a najlepiej przejechać się i doprowadzić do poślizgu, aby płyn przeszedł przez pompę ABS. W warsztatach sprzętem symulują taki efekt, bez potrzeby jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ z ABS odpowietrza się inaczej tutaj podpowiedz jak to zrobić z podobnego forum jak nasze tylko VW Golfa:

Odpowietrzanie układu hamulcowego

Postprzez Młody90 » N mar 21, 2010 13:59

Bez ABS 

Kolenosc odpowietrzania 
1. Cylinderek hamulcowy lub zacisk tylnego prawego koła 
2. cylinderek hamulcowy lub zacisk tylnego lewego koła 
3. zacisk przedniego prawego koła 
4. zacisk przedniego lewego koła 
W samochodach z korektorem siły hamowania kół osi tylnej podczas odpowietrzania hamulcow tylnych kol osi musi byc poruszana dzwignia korektora sily hamowania 

5.Zdjac kapturek zaworu odpowietrzania cylinderka hamulcowego z zaworu odpowietrzania cylinderka hamulcowego ,oczyscic zawor i nalozyc czysty przezroczysty przewod . Drugi koniec przewodu wlozyc do napelnionego do polowy plynem hamulcowym naczynia. 
6.Zalecic drugiej osobie pompowanie pedału hamulca az do wytworzenia cisnienia w ukladzie , czego oznaka bedzie rosnacy opor pedalu 
7. po wytworzeniu cisnienia wcisnac calkowicie i przytrzymac pedal hamulca 
8.odkrecic o pol obrotu zawor odpowietrzajacy. Do naczynia zacznie plynac plyn , koniec przewodu musi byc caly czas zanurzony w plynie 
9. po wyczuwalnym spadku cisnienia plynu zakrecic zawor odpowietrzajacy 
10. powtrozyc operacje z pompowaniem pedalu i spuszczaniem plynu 
11. odpowietrzanie prowadzic tak dlugo az w przewodzie przestana sie pokazywc przecherzyki powietrza 
12. zdjac przewod z zaworu odpowietrzajacego i zalozyc na zawor kapturek ochronny 
13. w taki sam sposob odpowietrzyc cylinderki hamulcowe pozostalych kol 

Z ABS'em 

Wskazowka 
Odpowietrzanie ukladu hamulcowego z ABS'em odbywa sie inaczej , jezeli podczas odpowietrzania poziom plynu w zbiorniku 
obnizy sie za bardzo do ukladu dostanie sie zassane powietrze ktore moze dostac sie do pompy.Wtedy odpowietrzanie nalezy zlecic warrsztatowi ktory dysponuje przyrzadami do odpowietrzania i oprozniania ukladu ham. 

Koła Przednie 

1. wyłączyc zaplon i wcisnac pedal hamulca ok.20x aby zniwelowac cisnienie regulacji ABS 
2. napelnic zbiornik do gornej krawedzi 
3. nalozyc przezroczysty przewod na zawor odpowietrzajac hamulca prawego przedniego koła. Drugi koniec przewodu misi byc 
zanurzony w naczyniu z plynem hamulcowym 
4. zlecic drugiej osobie pompowanie pedalem hamulca az do wytworzenia sie przeciwcisnienia w ukladzie. Przytrzymac pedal i odkrecic 
zawor odpowietrzajacy . Kiedy opor pedalu ustapi zakrecic zawor. Powtorzyc operacje z pompowaniem pedalem i spuszczaniem 
plynu hamulcowego az w przewodzie przestana pokazywac sie pecherzyki powietrza 
5.zakrecic zawor i napelnic zbiornik plynem 
6. w taki sam sposob odpowietrzyc drugie przednie koło 

Koła tylne 

1. wyłączyc zaplon i wcisnac pedal hamulca ok.20x aby zniwelowac cisnienie regulacji ABS 
2. wcisnac i przytrzymac pedal hamulca 
3. wlaczyc zaplon , zalozyc przewod i odkrecic zawor odpowietrzajacy prawego hamulca, zamknac zawor dopiero wtedy kiedy w przewodzie przestana sie pokazywac pecherzyki powietrza. 

Pompa ukladu ABS nie moze pracowac dluzej niz 120sek, robic co 10 minutowe przerwy na ochlodzenie pompy 

4. Wylaczyc zaplon i przygotowac drugi hamulec do odpowietrzenia 
5. w taki sam sposob odpowietrzyc hamulec 2koła 
6. wlaczyc zaplon i zaczekac az pompa ABS sama sie wylaczy 
7. Uzupelnic plyn hamulcowy do oznaczenia MAX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem nie szczelne cylinderki na bębnach nie trzymały płynu,  ponownie odpowietrzony układ, problem dalej istnieje,  co do serwa jak rozpędzam samochod do prędkości powyżej 80 samochod hamuje tak jak powinien ale jak wyhamuje np do 50 i znów nacisne hamulec to wpada w podłogę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pompa hamulcowa przypadkiem nie przepuszcza?

Puszczasz pedał hamulca,   pompa powinna odciągnąć tłoki hamulcowe i w ostatniej fazie zaciągnąć trochę płynu ze zbiorniczka jeśli jest potrzeba.

Ja wymieniałbym ją w ciemno. Ma 15 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!