Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poszukiwanie nowszego Megane


the_saint

Rekomendowane odpowiedzi

U Pietrzaka stało podobne autko, w momencie gdy kupowałem swoje (lipiec 2017), podejrzewam więc, że są z tego samego źródła. Podobieństwo to rocznik, kolor i rzeszowskie tablice, niestety nie pamiętam silnika, ale wydaje mi się - o ile tu pamięć mnie nie myli - że cena była ca. +10 000 PLN. Tak się to z grubsza kształtuje odnośnie wersji Limited, w nadwoziu kombi: 2016 - 55 kPLN, 2015 - 45 kPLN, 2014 - 35 kPLN. Silnik tutaj jest małoistotny, przebieg bardziej, ale przy roczniku 2016 jeszcze nie miał znaczenia, tak samo jak malowanie obcierek czy lekkich stłuczek. Mnie się udało wziąć auto z oryginalnym lakierem, ale oglądałem kilka.

 

Mam dokładnie taką samą wersję wyposażeniową (inny kolor i silnik) i właściwie jest tu wszystko to, co jest niezbędne - faktycznie brakuje hamulca elektromechanicznego i systemu bezkluczykowego. Brakuje na pewno głośników wysokotonowych. Z mniejszych rzeczy pewnie nie ma zaślepek śrub ramion wycieraczek, gum osłaniających śruby amortyzatorów czy gumowej rynienki osłaniającej komputer i akumulator - ale z tym da się żyć i jeździć. W samochodzie wymieniono również dywaniki, możliwe że oryginalne się zużyły. Przebieg przebiegiem, mycie myciem, ale czemu przednia tablica tak wygląda?

 

Jeśli chodzi o Pietrzaka, @the_saint napisz coś więcej o ich serwisie, bo się zastanawiam czy tam kiedyś nie podjechać (na ost. przegląd gwarancyjny), a wedle ocen klientów są nieźli (dostępne na stronie Renault), w przeciwieństwie np. do wszystkich krakowskich serwisów.

 

Z plusów - ten samochód nie ma systemu auto start-stop (brak przycisku obok wyłączenia kontroli trakcji). Jakbyś kupował zwróć uwagę czy szyby nie są mocno porysowane - ja wiele rys zauważyłem po zakupie (w zasadzie tylko czołowa). Nie odstąpiłbym od kupna przez stan szyby, ale w momencie zakupu były też inne egzemplarze do wyboru...

 

PS: brak informacji o polisie OC. Co to oznacza?

image.thumb.png.8b59f4d8463ad622c34202c083b82f58.png

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kacper69 napisał:

Diesle są dla robotników, a klasa rządząca w firmach jeździ albo benzyną, albo dieslem, tylko w lepszych markach . :-D

A ja zawsze myślałem że diesle są dla operatorów koparek albo walca, ew. jak ktoś ma sąsiada kierowcę Tira :-D, całe życie się uczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tomgrandtour napisał:

A ja zawsze myślałem że diesle są dla operatorów koparek albo walca, ew. jak ktoś ma sąsiada kierowcę Tira :-D, całe życie się uczymy.

Ja też się jeszcze uczę przed śmiercią.  

U mnie na placu manewrowym mówią też , że  'słabniki" poniżej 1.5 litra są dobre do kosiarek, a nie do aut. :66_thermometer_face:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, konwil napisał:

Jeśli chodzi o Pietrzaka, @the_saint napisz coś więcej o ich serwisie, bo się zastanawiam czy tam kiedyś nie podjechać (na ost. przegląd gwarancyjny), a wedle ocen klientów są nieźli (dostępne na stronie Renault), w przeciwieństwie np. do wszystkich krakowskich serwisów.

Moje przygody z Pietrzakiem zaczęły się w 2012 gdy byłem u nich sprawdzić Lagunę 2, którą byłem zainteresowany. Samochód podnieśli na podnośniku i podpięli pod komputer. Stwierdzili, że jest prawdopodobnie coś ze sprzęgłem (już teraz nie pamiętam dokładnie) i wycenili naprawę na 4tyś. Potem już tylko mechanik pytał czy dalej jestem zainteresowany sprawdzaniem czy już dajemy sobie spokój. Nie wiem jak przebiegają takie kontrolę w innych salonach ale osobiście nie byłem zadowolony z wydania tych 200 zł. Myślę, że na lepszym SKP zrobiliby to samo.

Potem kiedy byłem już posiadaczem mojego Megane udałem się do nich na wymianę modułu manetek pod kierownicą (pękł przewód od poduszki). Umówiłem się na konkretny dzień i przyjechałem. Panowie wzięli samochód rozebrali kierownicę i zaczęli wymieniać. Po chwili przyszedł do mnie mechanik ze zmiażdżoną paczką i powiedział, że niestety część jest uszkodzona bo kurier rano przywiózł im taką poniszczoną paczkę. W związku z tym poskładają auto a ja mam być za tydzień. Rozumiem, że takie rzeczy się  zdarzają ale skoro kurier przywiózł im paczkę tak zniszczoną, że mało co mogło się w niej uchować, szkoda że nikt nie wpadł na pomysł by sprawdzić stan części i zadzwonić do mnie aby odwołać wizytę. Byłem wściekły bo specjalnie wracałem wtedy szybko z Krakowa by zdążyć na umówiony termin.

Kiedy po tygodniu wreszcie wymienili mi tę manetki to niestety mechanik źle zmontował całość i przez rok kierownica tarła mi o odstającą obudowę. Podobno się nie dało inaczej. Potem dopiero zwykły mechanik poprawił mi tę obudowę.

 

Trzeci raz naciąłem się kiedy zamawiałem część w ich serwisie. Pytałem ile kosztuje klamka (nie działało HF). Podali dość dobrą cenę w związku z czym zapytałem czy na pewno jest to komplet klamki z modułem HF. Pan powiedział, że oczywiście bo tak przecież powiedział. Zamówiłem. Przy odbiorze okazało się, że jest to tylko ten plastykowy wkład, w którym mocuje się mechanizm. na szczęście nie musiałem tego kupić :-)

 

Poprzedni właściciel mojego Renault (kupionego jako nowe u Pietrzaka) mówił mi aby szerokim łukiem omijał ASO a jak już to bym jechał do Zięby.

 

Wiem, że moje przygody to raczej drobiazgi i być może nie ma o czym mówić ale jakoś zniechęciły mnie do tego ASO być może niesłusznie. Z drugiej strony nie byłem u nich już dłuższy czas teraz może jest inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moich poszukiwaniach nowszego samochodu ostatnio zacząłem bardzo ostrożnie brać pod uwagę auta z silnikiem diesla. Wydaje mi się, że chyba łatwiej znaleźć ładny egzemplarz. W związku z tym, że do tej pory praktycznie się nimi nie interesowałem byłbym wdzięczny za garść porad i opinii. Przede wszystkim co powiecie na taki samochód: https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-5-110-km-turbo-d-2013-bezwypadkowy-mmcars-lotnisko-ID6zcb45.html

Czy cena jest wiarygodna (nie za tani/drogi)? Czy silnik 1.5 cdi w wersji 110 koni jest lepszym wyborem niż ten 90 konny? Czy jest coś na co szczególnie warto zwrócić uwagę oglądając takie samochody?

Z góry dzięki za kolejnąpomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abstrahując od przywołanego samochodu, chciałbym się wypowiedzieć na temat silnika. 

14 minut temu, the_saint napisał:

Czy silnik 1.5 cdi w wersji 110 koni jest lepszym wyborem niż ten 90 konny?

Po 1. dCi, to nie Mercedes :-) a po 2. zdecydowanie tak, zwłaszcza że i te 110 KM to nie jest napęd rakietowy. Do miasta dynamika jest więcej niż wystarczająca. W kwestii awarii na szczęście nie mam wiele do powiedzenia - tak naprawdę wiele zależy od tego co kupisz. Pierwsze dCi, które kupiłem było katowane po Warszawie przez 4 lata i przejechało 45 kkm; dzisiaj ma ponad 130 kkm i póki co wszystko jest w porządku. Drugie mam dopiero od niedawna, kupiłem z przebiegiem 36 kkm, i mogę na pewno powiedzieć, że kolejna generacja (pierwszy to 106 KM, drugi to 110 KM Energy) jest na pewno oszczędniejsza i cichsza (ale to może też różnica między Megane II a III).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

zacząłem bardzo ostrożnie brać pod uwagę auta z silnikiem diesla

Czy jeździłeś dieslem z CR? Bo jeśli tak, proponuję Ci się najpierw przejechać tym 1.5 dCi a dopiero potem się zastanawiać nad kupnem. Ja założyłem, że jeżdżąc od 10 lat dieslami z CR wszystkie pracują kulturalnie i niestety kupiłem tego 1.5 - szok jeśli chodzi o kulturę pracy. O ile na wolnych obrotach jest ok, to przy przyspieszaniu klekot jak z ursusa. Dlatego jeśli masz czas żeby poczekać, to cierpliwie szukaj i czekaj na 1.6 dCi - bez porównania jeśli chodzi o kulturę pracy, spalanie także lepsze (ten silnik jest w ogóle zaprojektowany/przetestowany przez Renault na 300k km, czyli ok. 2-3x więcej niż robią inni producenci). Oczywiście mam świadomość, że takim postem mogę rozpocząć burzę wśród użytkowników 1.5 dCi, ale wyrażam tylko swoją opinię (więc bez obrazy dla Was).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@niebianskaskurwoala nikt się nie obrazi, przynajmniej ja nie :-) ale zauważyłem, że w swojej opinii jesteś osamotniony, tzn. tylko wg Ciebie ten silnik za głośno pracuje. Czytałem w innych tematach jakie miałeś problemy z Fluencem, więc trochę Cię rozumiem, a z drugiej strony ja też jeździłem innymi samochodami z silnikami CR i nie mam takich odczuć jak Ty. Jedynie to, że w Megane II 1.5 dCi jest faktycznie głośniejszy, ale to jednak inny silnik (jeśli chodzi o detale) niż w Megane III (mam na myśli swoje). Niemniej, kolega @the_saint powinien jak najbardziej się takim samochodem przejechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że jestem odosobniony. 99% użytkowników 1.5 dci nigdy nie miało porównania choćby do 1.6 dci, więc nie mają odniesienia i podstaw do narzekania. Wiadomo, że odczucia dźwiękowe to indywidualna sprawa, ale moim zdaniem (i mojej żony także) ten 1.5 jest porównywalny bądź nawet gorszy jeśli chodzi o kulturę pracy z 2.0 tdi na pompowtryskach, który ma przecież słabą opinię wyznawców vw. Możliwe, że są silniki gorsze lub podobne do tego 1.5 dci (ciągle mam na myśli kulturę), bo przecież nie jeździłem wszystkimi możliwymi dieslami (przez tych 10 lat przerobiłem tylko parę silników na CR: bmw, subaru, vw i fiat + renault), a np. ten 1.7 cdti opla też ponoć traktorowato chodzi (nie słyszałem go osobiście) - różnica polega tylko na tym, że taki opel porzucił już chyba definitywnie 1.7, a renault/dacia namiętnie z 1.5 korzystają.

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!