Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16V KZFR


arturdebski

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniałem rozrząd jakieś 13tyś temu ( dokładnie nie pamiętam) zleciłem mechanikowi wymianę profilaktyczną KZFR, ale rozebrał rozrząd zaśmiał się, i powiedział że poprzednia właścicielka nie kłamała rozrządu nie trzeba było robić, mimo to wymienił wszystko prócz KZFR bo po 1 niby jest ok po 2 nie spotkał się jeszcze z rozklekotanym "kołem" mówi, że klienci przyjeżdżają z fabrycznym, a mają po 250k nalotu. Nie wiem czy to bajka czy może dobry olej który często jest zmieniany. W każdym razie do sedna, jak jest zimno czasami na krótko zaterkoczę raz na 1000 odpaleń potrafi zgasnąć, ale za drugim strzałem już działa dobrze generalne zauważyłem, że odkąd coraz częściej przeganiam auto na autostradach z prędkością od 140 -> na odcinkach np Kraków->Wrocław KZFR się nie odzywa, jak przemęczę przez 2/3tyg auto w mieście na krótszych odcinkach szczególnie teraz zimą bo akurat nie muszę wyjeżdżać to potrafi z raz zaterkotać na krótko. Nie wiem jak to się ma do oględzin koła przez mechanika bo podobno jest w bardzo dobrej kondycji. Od ostatniej wymiany oleju na Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 około 2.5tyś temu jest cisza, ale wymiana była jakieś 2tyg temu więc nie wiem czy olej cokolwiek pomógł bo okres czasu jest mały przez co nie miarodajny.

Edytowane przez czik3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, czik3n napisał:

nie spotkał się jeszcze z rozklekotanym "kołem" mówi, że klienci przyjeżdżają z fabrycznym, a mają po 250k nalotu.

Moje wytrzymało tylko 115 kkm, ale winnym był elektrozawór nim sterujący. Przypuszczam, że drugiej wymiany nie będzie, bo profilaktycznie kontroluję jego pracę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie mogę nic powiedzieć, ale jest kumaty bo nie jedno auto u nas robi, i nigdy nie miałem przez jego pracę przy aucie problemów więc po prostu wierzę w co mówi. Sam zawsze każę mi nie przeciągać wymiany oleju bardziej jak 12tyś ( czasami wbrew pozorom ciężko jak jestem daleko od domu, a byle komu nawet oleju zmienić nie dam). Wydaję mi się, że może być w tym co mówi ziarno prawdy, bo jeśli olej jest kontrolowany, często zmieniany i nie jest to najgorszy sort, a choćby ten elektrozawór nie jest niesprawny to koło samo w sobie ma szansę tyle przejechać, zależy też w jakich warunkach i jak auto jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, jabrze napisał:

Moje wytrzymało tylko 115 kkm, ale winnym był elektrozawór nim sterujący. Przypuszczam, że drugiej wymiany nie będzie, bo profilaktycznie kontroluję jego pracę.

Cześć @jabrze

A jak można kontrolować pracę pracę elektrozaworu? Da się to w "domowych" warunkach zrobić ? Czy wymaga jakichś zaawansowanych metod?

Pozdrawiam
--

Artur Dębski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, arturdebski napisał:

Cześć @jabrzeDa się to w "domowych" warunkach zrobić ? 

Gorący silnik, wolne obroty - przesunięcie zapłonu między pierwszym cylindrem -1-3 stopni - ideał. Powyżej 3 coś się zaczyna dziać, ale do 7 tego nie odczuwamy. Powyżej dłuższe odpalanie, a później gaśnięcie. W ten sposób sprawdzamy również poprawność zmiany rozrządu.

EML lub kabelek i program.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie jest podobny problem i też zastanawiam się czy to nie KZFR. Zaczęło się tak dziać kiedy jednego dnia przejechałem ok 1tyś km. Po wymianie oleju i przejechaniu ok 5tyś km wszystko było w porządku. Jednak coraz częściej pojawiał się krótki grzechot a teraz bez dodania gazu podczas odpalania nie ma szans odpalić. Poniżej nagranie podczas odpalania. 

https://youtu.be/5KI1Uhql71g 

 

Na rozrządzie mam przejechane ok 50tyś km. Czy to może być też wina elektrozaworu? olej wymieniany co 9-10tyś

Gdzieś za tydzień będę wymieniał rozrząd. Czy da rade po wymianie KZFR gołym okiem sprawdzić czy to ono powodowało ten grzechot? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem KZFR  w zeszłym tygodniu z powodu terkotu przy odpalaniu na zimno zreszta opisałem w swoich postach objawy . Zdemontowane koło mam w domu wiem że nie da się sprawdzić koła na aucie podobno jak się je rozbierze to można coś wywnioskować . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jarecki25 napisał:

Czy to może być też wina elektrozaworu?

Warto ;

- przeczyścić czoła czujników ; położenia wału korbowego i wałka rozrządu,

- przeczyścić elektrozawór i naciągnąć jego sprężynę,

- podmienić elektrozawór na nowy,

- stosować olej syntetyczny 5W40.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!