Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi 110 nadmierne spalanie


nadobny

Rekomendowane odpowiedzi

Mnie zastanawia w sumie nieduża różnica w spalaniu podczas jazdy z prędkością 80 km/h i 150 km/h.  Przy 80km/h spalanie w sumie powinno być faktycznie w okolicach 4,0 l a na pewno zdecydowanie poniżej 5,0 - spalanie jest wiec o co najmniej 50% za wysokie, natomiast przy przelotowej 150 km/h spalanie 8,5l nie jest aż takim dramatem i na pewno nie jest to 50% tylko raczej 20-30%.  Takie moje gdybanie ale może problem jest faktycznie dużo większy pod mniejszym obciążeniem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie. Jutro pojadę do mechanika i sprawdzę jeszcze raz parametry filtra cz. stałych i innych rzeczy. Chcę jeszcze sprawdzić kąt wtrysku. Przeczytałem, że jeżeli jest opóźniony to mogą być problemy z odpalaniem (są), może spalać więcej paliwa (jest), spadek mocy (jest, 105 koni na hamowni zamiast 110), dymienie (nie ma). W dalszej kolejności będę chciał sprawdzić kompresję. Sprawdzę to w dalszej kolejności bo gdyby to był ten problem to pewnie pojawiłoby się dymienie po przydługim rozruchu i inne. Jeżeli kąt będzie dobry to oddam rozrusznik do regeneracji. Rozrusznik prawdopodobnie i tak jest już słaby bo dosyć słabo kręci. Ostatnio był wymieniany przy przebiegu 60k km. Mam to na wydruku z ASO. Gdyby kąt i kompresja były dobre to kręciłby pewnie jak szalony. Akumulator ma rok, wymieniony po zakupie samochodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- O kącie wyprzedzenia wtrysku decyduje sterownik silnika, uruchamiając wtryskiwacz w odpowiednim momencie w zależności od parametrów pracy silnika. Nie ma nic do ustawiania.

- Wszystkie te problemy, które wymieniłeś są również przy spadku kompresji. Jadąc na pomiar kompresji, warto mieć naładowany akumulator. Ustalić warunki  pomiaru z mechanikiem. Pomiar wykonywać na ciepłym silniku   

- Odnośnie rozrusznika; to przeważnie wymiana bendixa, tulejek wirnika, przeczyszczenie styków - prosta i tania usługa.

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrałem jeszcze filmik z odpalania na zimno. Jak widać nie dymi ani grama, ale słychać, że trochę się męczy przy kręceniu.

 

https://www.dropbox.com/s/c0l0uzsn3hseb8x/Plik 17.10.2017%2C 15 28 58.mov?dl=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może taki być. To byłby jakiś trop? Rozrusznik niedomaga?

Dzięki Andrzej za rady. Do kompresji też dojdę. Nie jestem specjalistą, ale na hasło "jak ustawić kąt wtrysku" Google wyświetla wiele tematów, a wśród nich poradniki jak to robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych silnikach o początku wtrysku (kącie wtrysku) decyduje sterownik silnika, tak jak napisał Andrzej 2010, i tu nic się nie ustawia. Natomiast ważne jest ustawienie pompy wtryskowej podczas wymiany rozrządu. Niby ta pompa ma za zadanie wytworzyć tylko odpowiednie ciśnienie ale to ciśnienie jest pulsujące i dlatego pompa ma znaki do jej odpowiedniego ustawienia.  Są mechanicy co nie zwracają uwagi na ustawienie pompy. 

 

Edytowane przez aniewa
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wykonaniem pomiaru kompresji należy dokonać pomiaru luzów zaworów.

Konieczność demontażu wałków rozrządu przy regulacji.  

Regulacje luzów ustawia się ręcznie;

-przez zamianę szklanek miejscami,

-przez zakup nowych szklanek,

- przez szlifowanie ( setne części mm ) wewnętrznej części szklanek

Ciśnienie sprężania dla silnika 110 KM powinno wynosić ; 25- 30 bary, minimum 21bar,

Różnica między najsłabszy i najlepszym cylindrem, nie powinna przekraczać 10 %.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u mechanika. Pojawił się błąd P0380 Świeca żarowa/obwód grzania (A). Zakłócenia działania. Zanieczyszczenie filtra cz. stałych: 14g i nie wypalał się od 16 godzin. Korekcje ilości dla cyl.

1 - 1.26

2 - 0,86

3 - 0,94

4 - 0,93

Chcę zrobić pomiar kompresji, ale do tego chyba potrzebuję też sprawnego w 100% rozrusznika dlatego jak będę miał czas to oddam go do regeneracji. Spalanie po kilku małych trasach po mieście 8,7l/100km.

 

Edytowane przez nadobny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@nadobny -

1. czy byłeś w którymś z tych serwisów, które podałem? Bo jeśli nie, to przyznam, że nie rozumiem dlaczego tułasz się po innych warsztatach które robią Ci pomiary, a nic z tego nie wynika (niczego nie naprawiają), zamiast jechać od razu do serwisu zajmującego się typowo dieslem?

2. czy dolewałeś już do paliwa jakiś dodatek czyszczący wtryski? Bo widzę, że pisałeś tylko o tym, że zrobiłeś dużą trasę, a o dodatku nic mi się w oczy nie rzuciło (z drugiej strony korekta 1 cyl. się nieco poprawiła od ostatniego pomiaru).

3. czy wymieniałeś olej i poprzedzałeś to jakąś porządną płukanką?

 

Kurcze, nie rozumiem tego wszystkiego co robisz. Wiadomo, że każdy ma inny proces "diagnostyczno-naprawczy" (i niczego nie chcę Ci narzucać), ale z tego co od początku czytam, to Ty prowadzisz tylko diagnostykę ;) Ja na Twoim miejscu zacząłbym w ogóle od najtańszych rzeczy czyli: dodatek do wtryskiwaczy + dodatek do DPF + płukanka + olej i filtry (paliwa, powietrza, oleju) + ceramizer + preparat do czyszczenia EGR wtryśnięty zaraz za przepływomierzem. Ja te rzeczy robię standardowo chwilę po kupnie każdego "nowego" (używanego) auta, sprawdziłem tę kombinację wiele razy i u mnie/znajomych/rodziny się to sprawdza. Dopiero po tym pojechałbym do mechanika, ale tylko do kogoś kto ma naprawdę dużą wiedzę i doświadczenie w dieslu. Faktycznie raz (w przypadku takiego samego auta/silnika jak masz Ty) ta moja kombinacja (wszystkie rzeczy które wymieniłem + mechanicy od diesla) nie przyniosła rezultatu i rozwiązałem problem  poprzez sprzedaż samochodu - to była jedna z lepszych decyzji motoryzacyjnych w moim życiu (zaraz po sprzedaży forestera 2.0D :D).

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie śledzisz aż tak dokładnie tego wątku bo trochę tego naprodukowaliśmy, ale byłem w kontakcie z jednym z tych serwisów co wymieniłeś, a mianowicie serwisdiesla.pl. Ich diagnoza była taka, że wtryskiwacze są zdrowe. Cała diagnostyka kosztowała 600 zł i nic nie zmieniła w mojej sytuacji. Chociaż hm... ta korekcja się poprawiła. Ten serwis bardzo poważa również mechanik, który naprawia mi samochody od lat. Może skorzystam jeszcze z drugiego serwisu, który poleciłeś. Wygląda, że ich usługi są bliźniacze. Może w ASO mają lepszą diagnostykę? Teraz już nie chodzi aż tak o pieniądze, ale o prawdę ;) Nie wiem dlaczego, ale bardziej skłaniałbym się ku poszukaniu jakiegoś "magika" samochodowego z wiedzą na temat francuskich samochodów i indywidualnym podejściem. Takie duże serwisy to szablonowe podejście i brak czasu na posłuchanie samochodu, przejechanie się, pogłaskanie :-)

 

Nie dolewałem jeszcze nic. Na ten czas wtryski były na stole probierczym więc uznałem, że nie mam co czyścić. Zanieczyszczenia w FAPie zwiększyły się przez ostatnią trasę. Jutro jadę Rzeszów-Poznań i jak wrócę to jeszcze raz sprawdzę ile jest. Jeżeli wypala się prawidłowo to czy jest sens to czyścić? Mechanik mówi, że może odkręcić cały filtr i wysłać do firmy regenerującej, ale pachnie mi to wydatkiem paruset zł i brakiem reakcji samochodu.

 

Olej i filtry był wymieniony 23 września. Niestety było to przed założeniem tego wątku i nie miałem jeszcze wtedy wiedzy o płukankach. Może jak nie będzie innych pomysłów skrócę interwał wymiany, ale szkoda mi wylewać nowy olej.

 

Samochód tankuję na Orlenie.

 

W ciągu roku, razem z "pakietem startowym", dołożyłem do samochodu przeszło 5k pln. Szkoda by mi było teraz się z nim rozstawać, tym bardziej, że jeździ b. dobrze. Wyobrażam sobie rozmowę z potencjalnym kupcem i tłumaczenie, że wszystko jest dobrze tylko pali 8 litrów hehe.

Edytowane przez nadobny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!