Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi 110 nadmierne spalanie


nadobny

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, nadobny napisał:

zanim mechanik wysłał wtryski do sprawdzenia to patrzył w różne parametry na komputerze. Może coś przeoczył, ale sugerowałem, że bardzo mi zależy.

Tobie tak, jemu nie koniecznie, lepiej jedź z tym do ASO.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że miałeś jako obecny błąd P0380. Zazwyczaj jest to oznaką spalonej przynajmniej jednej świecy żarowej. Warto by sprawdzić wszystkie świece. No i ta korekta przy pierwszym cylindrze jest niepokojąca. U mnie korekty mieszczą się w przedziale 0,85-1,15. Przebieg mam podobny, olej był wymieniany co 30 kkm. Spalanie spokojnie mieści się w 7 l. W trasie oscyluje w okolicy 5l. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

lepiej jedź z tym do ASO.

Może go od razu na złom wyślij? ASO zleje go ciepłym wiadomo czym (jeśli auto jest na gwarancji), bądź skasuje i na bank problemu nie rozwiąże (jeśli poza gwarancją). Też jeździłem do ASO ze zbyt dużym spalaniem i ZAWSZE słyszałem, że to jest rzecz względna. Nawet importer wypiął się na tę kwestię mimo, że na tacy podałem im że dwa identyczne auta z tym samym kierowcą palą inaczej. Dostałem odpowiedź, że wszystko mogło mieć znaczenie, chyba nawet to czy jechałem po obiedzie czy przed ;)

 

@aniewa a jaki wpływ na spalanie mogą mieć przepalone świece? Przecież silnik korzysta z nich tylko przy odpalaniu i to też nie zawsze. Co oczywiście nie zmienia faktu, że przepalone świece należy wymienić ;)

 

Zacznij od dogrego preparatu do wtrysków bo to najmniejszy koszt, a jak nie pomoże, to poszukaj mechanika z prawdziwego zdarzenia, który nie będzie się bał wsiąść do auta jako pasażer, podłączy go do kompa i będzie obserwował parametry.

Edytowane przez niebianskaskurwoala
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece   żarowe    wbrew   powszechnej    wiedzy,   mają    wpływ   na   wielkość   spalania .  Wszystkie    dane    wskazuje    na   to ,  że    niesprawne  świece    żarowe   przyczyniają   się   do   większego    zamulania   fap-a    i    następnie   zwiększenie   problemów   z    jego    wypaleniem .   Brakuje   w   zestawieniu   nadobny ,  kiedy    ostatnio   nastąpiło    pełne   wypalenie   fap-a 

Wypalanie  FAP-a ; Uwagi  użytkowników

Edytowane przez Andrzej-2010
  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece żarowe wymieniłem dopiero ostatnio. Wszystkie cztery, dwie były walnięte. Pisałem na początku, że samochód trochę długo kręci rozrusznikiem na zimnym silniku i to się nie zmieniło po wymianie świec. Nie wiem jak długo trwał taki stan. Możliwe nawet, że b. długo. Mogłem kupić już takiego. Nie wiem tylko jak mechanik nie potrafił rozszyfrować tego kodu błędu skoro aniwa wiedział dokładnie. Dodatkowo ten błąd nie pokazuje się kierowcy.

 

Podsumowując:

1. Zrobić pomiar ciśnienia sprężania.

2. Sprawdzić na clipie czy EGR płynnie zmienia kąt otwarcia przepustnicy (o ile mechanik tego nie robił).

3. Sprawdzić czas od ostatniej udanej regeneracji FAP.

4. Ustalić jaki jest wzorcowy parametr korekcji paliwa w cylindrze i jakie dopuszczalne odchyły.

5. Kupić coś żeby dolać do paliwa. Z tego co przeczytałem po takich lepszych czyścicielach dodawanych do oleju warto wymienić ten ostatni więc może z tym się jeszcze wstrzymam bo dopiero co wymieniłem. Jest ELF 5W30 Full Tech XE. Olej 2T będzie dobry?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do   paliwa   olej  2T  to  dla  aut  z  FAP-em  są ;  Platinum  Rider  Scooter  2T ,   Addinol  MZ 406,  albo   Ravenol  Scooter 2 . 

Muszą    być   półsyntetyki  ze  względu,   że  mają   najmniejszą  ilość  popiołów  siarkowych  po  spaleniu .

Zalecenie   kolegi   aniewa   jest   prawidłowe   i   słuszne 

Przed kropką i przecinkiem nie stawia się spacji, stosuj pojedyńcze spacje - kataryniarz.

  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść sobie ten 2T i zalej coś typowo do diesla. Zima idzie, paliwo przejściowe jest, a Rzeszów do najcieplejszych nie należy. Weź sobie dolej depresatora np. K2 DFA-39. Efekt pozytywny będziesz miał ten sam (smarowanie, czyszczenie), tyle że dolejesz dodatku do diesla, a nie do benzyny, czyli jesli już zwększysz sobie moc, a nie ją obniżysz (depresatory podnoszą liczbę cetanową ON, a 2T ją obniża).

 

Byłeś tutaj albo tutaj? (nie nam żadnego z tych serwisów, znalazłem w google).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie  odpuszczaj  oleju  2T,   jest  kompleksowo  przetestowany  z   pozytywnymi  rezultatami, ma  własności smarne

Przy eksploatacji  auta z wymiana oleju co 30.000 km oraz wyniku  z pomiaru  " Ilość rozcieńczenia oleju silnikowego 0,79% , min 0,79, max 0,79 " ( wzrost  rozcieńczenia  4 X )  należałoby  wg.mnie wyczyścić misę olejową  i  znacznie skrócić okres wymiany oleju przy pierwszych  2-uch następnych  wymianach oleju i filtra 

 

Proszę   administratorów  

aby   zwolennicy  płukanek  i  czyszczeniu  chemicznym  układu  wtryskowego,  założyli  odrębny  temat o płukankach i czyszczeniu chemicznym układu wtryskowego , bo w każdym prawie  poście , wciskają  te  swoje mądrości. 

Może  nie  wiedzą, że  w  systemie  command  rail,  ciśnienia  wtrysku  dochodzą  do  1600 barów  a  tolerancje pasowań  wtryskiwaczy  i  pomp  wtryskowych  są  b.wysokie. 

- Wg. zakładów  specjalizujących  się  w  naprawach  wtrysków  np; Regeneracja, naprawa i czyszczenie wtryskiwaczy common rail , czyszczenie  wtryskiwaczy  odbywa się przez " Dokładne  mycie rozłożonych części w  myjce ultradźwiękowej  " 

 a  nie przez dodatki chemiczne (ścierne )

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej 2T nie jest do takich przypadków. Jeśli problemem jest zabrudzony układ wtryskowy to zastosowanie 2T raczej niewiele zmieni. Należy zastosować mocny i dobry preparat albo zrobić czyszczenie wtrysków na maszynie. Napisałbym co polecam (najmocniejszy preparat na rynku - niejednemu pomógł ale z własnego doświadczenia w pełni bezpieczny) ale będzie, że robię sobie reklamę.  Problem w tym, że nie wiemy co jest problemem więc Kolega może przeczyścić sobie układ wtryskowy i może to niewiele dać.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie za rady. Jutro będę u mechanika to może się czegoś nowego dowiem i napiszę. Przypominam sobie, że zaraz jak go kupiłem to wymieniłem rozrząd. Nie wiem jakie było spalanie przed wymianą. Możliwe, że złe ustawienie rozrządu wpływa na podwyższone spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u mechanika. Filtr ostatnio regenerował się 9 godz. temu, 500km temu. Liczba regeneracji częściowych: 0. Zanieczyszczenie filtra cz. stałych: 7,4g. Ster. recylk. spalin - pozycja zero 33%. EGR pracuje prawidłowo. Mechanik twierdzi, że źle ustawiony rozrząd dawałby jakieś błędy. Różn. ciśn. w filtrze cząst. stałych 5 hPa na biegu jałowym i rośnie do około 100 przy sporym dodaniu gazu. Wsłuchując się w pracę silnika, przy ujęciu gazu usłyszeliśmy syczenie. Ta rura z powietrzem zaraz przy silniku jakby trochę posykiwała. Po jej demontażu i ponownym nałożeniu to syczenie jakby ustało. To raczej drobiazg. 

Wtryski były wysyłane do tej firmy:

http://serwisdiesla.pl/

Nie stwierdzili żadnych nieprawidłowości.

 

W weekend zrobię 400 km. W jedną stronę pojadę powoli, dam szanse jeszcze na jakąś regeneracje filtra. W drugą stronę pojadę b. szybko autostradą, a końcówkę powoli żeby zobaczyć czy coś to dało.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/Zanieczyszczenie filtra cz. stałych: 7,4g.

To jest dużo, chyba że było ostatnio dużo jazd po mieście, na krótkich dystansach. Należy jak najwięcej dać po garach ( wysokie obroty a nie koniecznie duża prędkość ) aby „ przepalić ” katalizator, fap, egr oraz wymienić olej ( wzrost  rozcieńczenia oleju 4 x ) i filtr oleju.

2/Mechanik twierdzi, że źle ustawiony rozrząd dawałby jakieś błędy.

To nieprawda, błąd nie wyskoczy bo rozrząd jeżeli jest przestawiony to o 1 ząbek. Należy albo sprawdzić ( najpewniej ) poprawność montażu rozrządu lub wykonać pomiar podciśnienia w dolocie ( nowy filtr powietrza, czysty dolot, szczelny dolot) np; Przestawiony rozrząd czy coś innego?, czy wielkość przepływu powietrza odczytany przez przepływomierz na biegu jałowym np; Renault Megane III 1.5 Dci 78kW parametry pracy przepływomierza

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

1/Zanieczyszczenie filtra cz. stałych: 7,4g.

Jak na przejechane 500 km to jest bardzo mało. Filtr zacznie się automatycznie wypalać gdy sadzy uzbiera się około 15-17 g. Przeważnie po 500 km jest górnym limitem jazdy bez wypalania.

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

oraz wymienić olej ( wzrost  rozcieńczenia oleju 4 x )

Kolega nadobny pisał, że stopień rozcieńczenia oleju ma 0,79 %. Nie jest jakaś duża czy niepokojąca wartość. Po kilku regeneracjach od wymiany oleju tyle właśnie będzie. U mnie po 10 regeneracjach stopień rozcieńczenia wynosi 1,6 %. Nie widzę sensu wymiany oleju a tym bardziej mycia miski olejowej.

3 godziny temu, nadobny napisał:

Różn. ciśn. w filtrze cząst. stałych 5 hPa na biegu jałowym

Przy takim zapełnieniu filtra wartość prawidłowa.

Dodam jeszcze, że serwisówka renault sugeruje przy zwiększonej korekcie wtryskiwacza sprawdzić stopień sprężania na tym cylindrze a dopiero jak ten parametr jest prawidłowy sprawdzić wtryskiwacz.

Warto by sprawdzić ustawienie rozrządu bo w pierwszym poście napisałeś, że po wymianie świec żarowych dalej dość długo kręci zanim odpali. Chyba, że przyczyną  jest problem z paliwem typu zapowietrzanie się itp.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu 500 km zanieczyszczenie filtra  cz. stałych powinno być < 5 g a pełne wypalenie fap-a powinno nastąpić po przebiegu 1500 km do 2000 km. Jeżeli występuje częściej, świadczy to o dużej ilości jazd po mieście czy na krótkich odcinkach i jeżeli użytkownik nie zmieni charakteru jazd, to wypalanie będzie coraz częściej aż do wypalenia serwisowego lub kupna nowego fap-a. 

Stopień rozcieńczenia oleju 0,79 % po przebiegu 500 km to wg.mnie dużo,  przy  " Liczbie regeneracji częściowych u kolegi  nadobny wynosi  0." 

Po pełnym wypaleniu filtra fap-a  zawartość sadzy wynosi 0 g

Mycie miski olejowej sugerowałem, gdyż auto jest po flotowe, serwisowane co 30 k km.

 

59d778dec63c9_efektyjedenianaolejupo30kkm.Silnik1_2TCe..JPG.ccce52ccab969154f841a2399282b45f.JPG   Efekty jeżdżenia na oleju 30.000 km

Z tego co kolega aniewa zamieszcza o swoich 10 regeneracjach wnioskuje, że dochodzi u niego do tzw.niepełnych/nieudanych prób wypalenia fap-a

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!