Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Check Injection


Michu

Rekomendowane odpowiedzi

Ja niestety tez znam z autopsji jedną taką dci 1,5 z 2005 roku , która miała kika wizyt w serwisie na gwarancji na check injection.

Po gwarancji problem nie minął , znajomy rozwiązał ten problem pozbywając się tego auta.

Ciekawe czy to ta samam megana , czy jest ich więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia pierwsza czynność przed wydaniem kasy mechanikom przy tym komunikacie w silnikach dci to sprawdzenie świec żarowych i przeczyszczenie zaworu recylkulacyjnego. Można to zrobić samemu i bez kosztów a są to najczęstsze przyczyny check injection + sevice.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponoc te diesle 1,5 to straszny niewypal

A Twoje ponoć uwzględnia nową generację półtoraków po 2006 (sciśle od końca 2005), czy tak sobie uogólniasz?

Prawdą jest, że 1.5 do 2005 miały problemy z wtryskami - temat jest szeroko opisany tu i na portalach branżowych. Ph.2 otrzymała nowe 1.5 dCi i ze starym silnikiem łączy go w zasadzie tylko pojemność (co można traktować jako błąd Renault, w marketingowym sensie). Jeśli więc chcecie powtarzać legendy o awaryjnych 1.5 to uprzejmie proszę o odrobinę precyzji, bo takie urban legend są odrobinę nie na miejscu na forum, gdzie włascicieli, z doświadczeniami, jest multum :->

Jesli znajomy w serwisie Renault odradzał Ci 1.5 bez podania powyzszych szczegółów to podaj proszę nazwę tego serwisu, żebyśmy przypadkiem tam aut do naprawy nie zostawiali :->

 

Monik - miałaś pecha kupić autko z wadliwym silnikiem i niewiele na to poradzisz. Jeśli nie masz już cierpliwości - sprzedaj go jak najszybciej, bo szkoda nerwów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy informacjach typu injection a controler, check injection proponuje sprawdzić:

- Czy silnik pracuje na równych obrotach, jeżeli wszystko jest ok przejdźmy dalej.

- Czy dochodzi napięcie do świec żarowych ( jeżeli nie sprawdzić przekaźnik lub bezpiecznik.

- Sprawdzić świece żarowe.

Czasami pomaga restart komputera ...

 

Ja natomiast proponuję zaznajomić się z regulaminem forum i zasadami pisowni :!:

Przed wysłaniem przeczytaj to coś "nastukał" i popraw :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja pojechałem na komputer do znajomego mechanika. Odczyt pokazał błąd P0670 i komunikat w stylu uszkodzenie zasilania na zapłonie (dokładnie nie pamiętam ale było o zapłonie i awarii zasilania). Sprawdzili świece - jedna spalona. Wymieniłem cały komplet. Kasowanie błędu i spokój od 2 tygodni ;)

Objawy usterki były klasyczne: start na zimno - komunikat check injection i kontrolka service, start na ciepło - bez komunikatu i kontrolki. Poza tym żadnych innych objawów, praca silnika równa, żadnych problemów z przyspieszaniem itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

Z gory pisze ze niezbyt biegle poruszam sie po tym forum, jestem poczatkujacym wiec prosze o wyrozumialosc jesli pisze w nie odpowiednim dziale o moim problemie.

 

Mam Megane II, 1,9 dci, 2004r. Od paru dni po silnych mrozach zapala mi sie podczas odpalania controlka service z wiadomoscia CHECK INJECTION - chyba chodzi o wtrysk. Po rozgrzaniu silnika nawet lekkim oraz wylanczeniu i wlanczeniu ponownie zaplonu blad znika. Ale kazdego ranka pojawia sie od nowa. Rozlanczylem akumulator na okolo 1 godz. nie pomoglo, podlanczylem pod kompa u znajomego mechanika wykazalo blad:

P0668 PCM/ECM/TCM Internal temperature sensor circuit low.

W zadnym innym momencie blad sie nie pojawia podczas jazdy, mam jeszcze pytanko czy moze to byc wina akumulatora? kupilem nowy co prawda 7 m-cy temu ale moze mrozy go uszkodzil????

Prosze o jakas rade co mozna z tym problemem zrobic, moze ktos mial podobne objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terry potwierdzam na 99,9% któraś świeca mogła paść. Odpalasz mimo wszystko, bo nie trzeba wszystkich sprawnych świec do odpalenia. Mam Scenica II i to samo miałem ostatnio. Też jeden miał Scenica diesla i wszystkie miał padnięte a odpalał B) Tyle że ten komunikat.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To o świecach napiszę też coś i ja, zeszłej zimy miałem padnięte wszystkie 4 i przy mrozie -10 palił bez problemu i żadnego komunikatu nie było. A doszłem do tego że są uszkodzone tylko dlatego że z ciekawości sprawdziłem je sam miernikiem i wyszło.... Napiszę tylko że nie widzę różnicy w zapalaniu czy świece grzały czy nie zawsze zapala tak samo bezproblemu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!