Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Check Injection


Michu

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie cienkie wężyki są dobrze podpięte. Zauważyłem i tak podejrzewam że winowajcą jest EGR, po wyjęciu kostki z EGR-a turbina chodzi normalnie a błąd się nie wyświetla. Pozostaje rozebrać i zaślepić nieszczęsnego EGR-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, od dwóch dni zapala mi się komunikat check injection + service, auto chodzi normalnie, po pewnym czasie i podejrzewam nagrzaniu się kontrolki znikają i jest ok i tak na okrągło... Może ktoś coś poradzić? Dodam, że podejrzewam, że to mogą być świece żarowe? Jeśli ktoś potwierdzi to mam pytanie czy samemu można je wymienić? Dzięki za jakąś informacje :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, jeśli masz multimetr tzw. Miernik uniwersalny możesz sprawdzić która świeca jest uszkodzona. Ściągasz kapturki i sprawdzasz jakie oporności mają świece. Sprawna powinna mieć kilka lub kilkanaście ohm.

Edytowane przez poldson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie cienkie wężyki są dobrze podpięte. Zauważyłem i tak podejrzewam że winowajcą jest EGR, po wyjęciu kostki z EGR-a turbina chodzi normalnie a błąd się nie wyświetla. Pozostaje rozebrać i zaślepić nieszczęsnego EGR-a

Problem został już rozwiązany, dziś kilka godzin walczyłem by wyjąć nieszczęsnego EGR-a, który był winowajcą tak jak podejrzewałem. Sam EGR oraz miejsce z którego spaliny powinny trafiać z powrotem były zawalone brudem, po wyczyszczeniu i zmontowaniu wszystko wróciło do normy 0 błędów i auto lepiej się zbiera, czyli wnioskuję że EGR był zblokowany w pozycji zamkniętej. Sama robota łatwa i przyjemna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podepnę się również pod temat i może komuś pomogę :)

W moim przypadku komunikat sprawdź wtrysk wyświetlał się po rozgrzaniu auta do około 70 stopni i tylko na niskich obrotach po zatrzymaniu się (bieg jałowy) zapalał się i gasł na zmianę co kilkanaście sekund, gdy ruszałem a błąd się wyświetlał nie działała turbina. Po podpięciu do kompa okazało się że wyświetlają się dwa błędy jeden dotyczył świec żarowych (uwalone były 2 szt.) drugi dotyczył układu ciśnienia turbosprężarki, na biegu jałowym faktycznie pokazywało wyższe ciśnienie niż powinno być, wypieliśmy czujnik wyczyszczone styki i wymyty czujnik efektu brak więc pozostała wymiana. :angry: Koszt oryginału boscha (zamienników mi nie polecano) w zależności od sklepu 400-550 pln

Przejechałem około 800 km i jak na razie wszystko działa ok :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ciąg dalszy moich historii, błąd nadal się pokazuje moduł podgrzewania, wymieniłem owy moduł świec i nadal błąd świeci, dodam, że świece były sprawdzane i jest z nimi wszystko w porządku, macie jakieś pomysły?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megane II też miałem podobny problem. Były wymieniane świece żarowe, moduł podgrzewania. Okazało się, że w komputerze była gdzieś uwalona ścieżka, która dawała taki objaw. Pomogła wymiana całego komputera wtrysku i wgranie oprogramowania z mojego starego. Wyszło jeszcze, że jedna fajka na świecy żarowej nie łączyła dobrze i czasem pojawiał się komunikat błędu, a czasem nie. Po wymianie zapanował spokój. Później sprzedałem auto (jakieś 2 miesiące od naprawy), więc nie wiem czy problem nie powrócił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam dobrze, bo było to już 3 lata temu, ale chyba w 600 zł cała operacja się zamknęła (diagnoza, moduł podgrzewania świec, dalsza diagnoza, używany komp, kopiowanie mojego oprogramowania i fajka na świecę żarową ze szrotu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podczas porannego dojazdu do pracy, po przejechaniu ok. 5 km zapalała mi się przez kilka dni kontrolka "sprawdź wtrysk". Auto traciło moc ale jechało, wyłączenie i ponowne włączenie silnika rozwiązywało sprawę. CLIP wykazał problem ze zbyt wysokimi ciśnieniem doładowania. Domyślam się, że zapiekły się kierownice w turbinie. Po takiej diagnozie przepędziłem trochę Megankę i jak na razie sprawa została załatwiona. Mógł ten problem wynikać z czegoś innego? Może to nie kierownice w turbinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

Dzisiaj po przejażdżce 5 km zgasiłem auto wszystko okej, po powrocie do autka przy odpaleniu pojawił się komunikat "Check Injection". Z racjii, iż samochód jechał normalnie, zbierał się tak jak wcześniej stwierdziłem, że świeca żarowa. Wróciłem do domu, okazało się, że miałem racje jedna świeca żarowa padła, nie miała przejścia. Podmieniłem ją na inną ( co prawda używaną ) ale sprawną. Wszystko złożyłem odpalam, problem nadal taki sam Check Injection i service. Gdzie szukać poblemu ? Jakie powinny być wartości oporu wtryskiwaczy dla silnika 1.9 dCi 120 km. Meganka II 2004 rok.

Edytowane przez MechanikAmator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!