Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV - Nawiew/Klimatyzacja


Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 25.06.2019 o 13:48, cegla11 napisał:

mi po niespełna 3 latach (auto koniec września 2016) 52 tys przejechane zardzewiała chodnica z klimy. Masakra 500 zł nabicie bo było prawie 0,teraz do tego chłodnica + znowu czynnik

A mnie pękło jakieś uszczelnienie węża doprowadzającego czynnik chłodzący. Efekt - pusty układ klimatyzacji. Auto na serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Mi do przed wczoraj klima chłodziła jak wściekła. Jak tydzień temu mierzyłem temp. prosto z wylotu kratki pokazało mi 2,3 stopnia. Dzisiaj wsiadam jadę i słyszę że delikatnie syczy z kratek. Czyli brakuje czynnika. Sprawdzilem z kumplem gaz jest, sprężarka się załącza. Ciekawe ile czynnika ubyło i gdzie jest nieszczelność. Chyba że coś z elektroniką się podziało. Ale raczej wątpię. Jestem umówiony na poniedziałek na opróżnianie całego układu, sprawdzenie szczelności itp itd. Ale nie w ASO - o nie nie. Kolega polecił mi jakiś podobno bardzo dobry warsztat co zajmują się tylko klimą w Katowicach. Zobaczymy co się podziało :-D

          No chyba że takie rzeczy obejmuje gwarancja. 

          Wie ktoś może z Was czy podlega gwarancji np. 

          przegniła czy też rozszczelniona chłodnica 

          klimatyzacji?? Lub też jakaś inna       

          nieszczelność?? 

 

Edytowane przez lubowitz78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie była to naprawa gwarancyjna. Gość w ASO powiedział że naprawy związane z prawidłowym działaniem klimy podlegają gwarancji jeżeli ją jeszcze posiadasz, natomiast czynności konserwacyjne, odgrzybianie, itp, to już są płatne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem poza serwisem w Katowicach obok Silesi. Są tam zaj...... sci magicy od klimatyzacji. Okazało się że uszkodzony był jeden z zaworów od nabijania klimy. Jak odkrecił korek to aż wystrzelił. Po jego wykręceniu okazało się, że były poszarpane te gumowe uszczelki na nim. No i 350 gram gazu poszłooooooo:D

Całość wyszła mnie 560 zł. W tym 350 gram nowego czynnika za 350 zł, odgrzybianie za złotówkę, wymiana zaworka 14 zł i pełny serwis klimatyzacji za 200 zł. 

PS. Spytałem gościa czy chłodnica klimy mozeypo około 2, 3 latach zgnić. Powiedział że sama z siebie nie ma szans i żeby nie czytać i nie słuchać głupot. 

Oprócz tego była 20 minutowa próżnia oraz 10 minutowe sprawdzanie pod ciśnieniem czy trzyma i nic nie ucieka. 

Z ciekawości zadzwoniłem na serwis. 

I tak-najpierw kasują za podpięcie pod OBD 200 zł żeby sprawdzić co się dzieje. Gaz jeśli ubyło też nie jest gratis tylko 140 zł za 100 gram. I samo tylko nabicie czy też dobicie czynnika 290 zł. 

Zgroza. Ja jestem baaardzo zadowolony z usługi i z klimą będę jeździł tylko w tamto miejsce. 

Pozdrawiam :-D

 

 

Edytowane przez lubowitz78
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie omijać ten zakład gdzie byłeś szerokim łukiem. Ceny mają z kosmosu. Poza tym krętacze i oszuści jakich mało!!! 

Tu masz namiary na konkretnych kolesi:

https://mapa.targeo.pl/in-plus-s-c-ul-chorzowska-73a-40-101-katowice~13811152/przedsiebiorstwo-firma/adres

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jak u was wygląda sytuacja z zapachami z klimatyzacji? U mnie kilka tygodni temu zaczęło pachnieć szafą przez kilkanaście sekund zaraz po włączeniu klimy, po krótkiej chwili przestaje i dalej jest ok. Filtr kabinowy wymieniony w lutym, lecz dopiero dwa tygodnie temu pojechałem pierwszy raz na ozonowanie, które pomogło doraźnie, ponieważ zapach zaczyna wracać. Kupię i założę nowy filtr i pojadę jeszcze raz na ozon, pytanie czy pomoże i czy ktoś miał podobnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rafa85 właśnie nie trzeba jak od nowości :)

 

W poprzednim Clio od nowości i Twingo po pierwszym ozonowaniu, po jakimś czasie również pojawiał mi się ten problem. Tj. włączasz auto włączasz klimę i przez kilkadziesiąt pierwszych sekund czuć dziwny zapach. W innym samochodzie od nowości tylko wymiana filtrów 9 rok idzie i klima działa perfekcyjnie bez żadnych zapachów.

Edytowane przez doesnt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy inne teorie na ten temat, bo klima przestaje być nowa w momencie jej uruchomienia, kiedy zaczyna się zbierać wilgoć, syf i inne bakterie. Filtr filtrem, ale w układzie są bakterie i grzyby. Dla własnego zdrowia i bezpieczeństwa powinno się dezynfekować układ raz do roku, wraz z wymianą filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!