Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wycieraczki przednie nie wracają do położenia "zero"


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien uciążliwy problem z wycieraczkami, kiedyś zdarzało się to sporadycznie teraz, praktycznie już zawsze - mowa o braku powrotu wycieraczek do punktu "zero".

 

Po pełnym cyklu wycieraczka opada na dół i zamiast od razu się zatrzymać w punkcie "zero" lekko się unosi, tak jakby chciała zacząć kolejny cykl przerywany. Moim zdaniem dla komputera jest to kolejny cykl rozpoczęty, który ciągle trwa (chociaż wycieraczki już stoją w miejscu) przez co pierwszy bieg na czujniku po prostu nie działa tak jak powinien. Po przełączeniu manetki na wyłączenie i przełączenie go z powrotem na 1 bieg, wycieraczki kończą poprzedni cykl oraz wykonują kolejny i znowu zatrzymują się źle.

 

Tak samo jest przy spryskiwaczach psikam długo, tak aby włączył się tryb "osuszania zacieków", czyli po pewnym czasie wycieraczki wykonują 1 dodatkowy przebieg i nadal zatrzymują się źle. Czasami takim jednym szybkim psiknięciem spryskiwaczy (tak, żeby uruchomić cykl) uda mi się zatrzymać wycieraczki w pozycji "zero" ale jest to raz na 10-20 razy.

 

Aktualnie jeżdżę na 2-gim biegu, który działa poprawnie ponieważ w tym trybie nie obchodzi komputera pozycja "zero", ponieważ on ma cyklicznie uruchamiać wycieraczki z zadaną częstotliwością i tyle. Na 2-gim biegu również działa wykrywanie prędkości pojazdu tj. przy jeździe wycieraczki działają szybko, gdy się stanie przełączają się w tryb wolniejszy.

 

Wydaje mi się, że czujnik deszczu również działa bez problemów, ponieważ kiedy manetka jest na pierwszym biegu, wycieraczki wykonają 1 cykl i zatrzymają się na początku kolejnego i tak zostaną, a deszcz tak mocno napada na czujnik, że ten pomyśli że jest taka ulewa (no bo przecież ciągle cykl działa), że wycieraczki nie nadążają zbierać to przełącza automatycznie na wyższy tryb, aby oczyścić szybę (manetka nadal na 1 biegu) po czym komputer widzi, że czujnik jest już czysty i przełącza na tryb przerywany, czyli znowu wykonuje 1 wolny cykl i się zacina.

 

Moim zdaniem wszystkiemu winne jest to, że wycieraczki po cyklu wracają na zero i od razu lekko się unoszą. Sprawdzałem kostki w skrzynce BSI wszystko OK, na wszelki wypadek wyczyściłem wszystko "contact sprayem". Naprawdę nie mam pomysłu co może to powodować. Może jakiś przekaźnik(?) się kończy i trzeba go wymienić ? :(

 

Pomocy! ;(

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie po prostu masz źle założone wycieraczki na osiach. Zdemontuj z osi, włącz wycieraczki, niech mechanizm zrobi pełny obrót i się zatrzyma. Wtedy na nowo zamontuj wycieraczki. Ktoś kto składał wycieraczki zmontował je na przesuniętym mechanizmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wskutek słabszego docisku szczotek na komutatorze napędu wycieraczek zmieniła się pozycja 0. Należy wyjąć mechanizm, wyczyścić komutator i poprawić docisk szczotek.

Wszystko wróci do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma żadnych enkoderów, czujników hala itp.

Tak jak napisał kolega @jabrze, trzeba wyczyścić i dogiąć styki na przekładni silniczka wycieraczek.

Problem jest znany od dawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, patataj napisał:

czy to tak samo z siebie mogło się zrobić, poluzować?

Jeżeli nie było ruszane, to tak jak powyżej, raczej styki na silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, P_r_z_e_m_o napisał:

Tam nie ma żadnych enkoderów, czujników hala itp.

Tak jak napisał kolega @jabrze

Komutator majac na myśli drukowana płytkę i szczotki.

On jest na zębatce napędu ramion.

Odpowiada również za podtrzymanie krótkiego impulsu z czujnika, lub czasówki i powrot ramion do pozycji 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!