Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie ktoś już wymieniał ?  Ktoś wie w którym miejscu jest?  Pytam, bo wymianę mam w marcu a chciałbym sobie wymienić sam bo autko stoi w porcie i tam dużo syfu zbożowego. Koledzy moi wymieniają nawet trzy razy do roku.  A serwis jak to serwis cena :61_sob:.

No dobra.  To już po wymianie.  Dla innych info - pod schowkiem,  kluczyk T20  nasadka i mała grzechotka by było krótko. 

Temat do zamknięcia albo niech zostanie, decyzja admina. Miłego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

dzięki za info bo też szukałem na necie i nie umiałem znaleś, chciałem sprawdzić czy w ASO wymienili bo czujnik jakości powietrza co chwile pokazuje ze zabrudzone, a że dobre wskukuje na chwile  i znowu zanieczyszczone. 

Rozumiem, że mam po prostu wykręcić schowek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Po co, wygnij  ciało troszkę i dojdziesz ręka do  śrubki. Szkoda czasu rach ciach i zrobione.

 Co za czujnik jakości? I gdzie to pokazuje?  Coś ominąłem w instrukcji. 

 

Edytowane przez vivera1977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, cegla11 napisał:

dzięki za info bo też szukałem na necie i nie umiałem znaleś, chciałem sprawdzić czy w ASO wymienili bo czujnik jakości powietrza co chwile pokazuje ze zabrudzone, a że dobre wskukuje na chwile  i znowu zanieczyszczone. 

Rozumiem, że mam po prostu wykręcić schowek?

Ja dzisiaj tą kratkę jakość powietrza wziąłem sobie na główny kokpit i tak sobie obserwowałem jak to działa u mnie na początku przez około 10 minut ta jakość powietrza właśnie tak skakała z zanieczyszczone do dobrze  a dopiero tak po 15 minutach dopiero się ustatkowała na jakość dobrze,  przez pół godziny jazdy nie wyskoczyło 'bardzo dobrze'.  A filtr kabinowy mam nowy.  Widocznie to tak jest.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, tomakur napisał:

dzięki wielkie :-)

19 minut temu, vivera1977 napisał:

Ja dzisiaj tą kratkę jakość powietrza wziąłem sobie na główny kokpit i tak sobie obserwowałem jak to działa u mnie na początku przez około 10 minut ta jakość powietrza właśnie tak skakała z zanieczyszczone do dobrze  a dopiero tak po 15 minutach dopiero się ustatkowała na jakość dobrze,  przez pół godziny jazdy nie wyskoczyło 'bardzo dobrze'.  A filtr kabinowy mam nowy.  Widocznie to tak jest.  

No w lato wydawało mi się, że jak się pojawiło dobrze to się już paliło. Przed przeglądem rocznym było bardzo zanieczyszczone, potem filtrowało i było chwile że dobre. Po serwisie i niby wymianie filtra mam zanieczyszczone jak pofiltruje to wskakuje na dobre ale max 1 min lub czasem sekundy i znowu zanieczyszczone. To teraz nie wiem czy nie wymienili filtra (w fordzie kudze jak po 3 latach wyciągnąłem filtr o wyglądał jakby nigdy nie był wymieniany....) czy czujnik jakości powietrza się zepsuł. Odbierając auto po przeglądzie od razu to wychwyciłem i kombinowali 1h i  w końcu stwierdzili, że mam jechać to się przedmuch, a że nie chciało mi się już tam kisic (nawet kawe mają płatną) to olałem ich. Teraz jak już wiem gdzie jest filtr to może w garażu się pobawie i sprawdze. Z resztą na zleceniach serwisowych mnie śmieszy napis:" czy zwrócić wymieniane części *nie dotyczy wymian gwarancyjnych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to działa dokładnie ale wydaje mi się że , to działa jak jest włączona recylkulacja utomatyczna by naj mniej jest tak u mnie i kiedy obieg jest zamknięty filtrowane jest powietrze wewnątrz tylko że teraz jest zimno i jest wilgoć i czasem w obieg wpuszcza  się powietrze z zew. i dlatego na chwilę traci jakość powietrza. Tak to rozumiem. Nie wiem może ktoś wie dokładnie jak to działa to niech napiszę. Ja jeżdżę na Auto Fast i obieg recylkulacja  automatyczna i nic nie ruszam.  Jest ok.  Nic nie paruje itd. Ładnie pracują nawiewy góra, dół  .  

Edytowane przez vivera1977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Wczoraj wpełzłem pod schowek i szczerze mówiąc ni kuta nie wiem, jak wymontować ten filtr. Nawet nie wiem zbytnio, co wyciągać. Widać tam wyloty powietrza, coś a’la spinkę,  której nie da się wyciągnąć.... gdzie przyłożyć te nasadkę 20 i grzechotkę? Instrukcja z linku też mnie nie naprowadziła. Ktoś podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr jest tam gdzie wskazuje instrukcja z linku zaślepka przykręcona jest na jedną śrubę od góry ciężko jest tam dostac się z kluczem po zdjęciu zaślepki otwór jest taki mały że przy wyciąganiu filtra trzeba się nieźle namęczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzeba demontować schowka. Przesyłam zdjęcia, które ułatwią zlokalizowanie filtra kabinowego.

Demontujemy bez narzędzi delikatnie osłonę pod schowkiem i gdy się położymy zlokalizujemy osłonę filtra z jedną śrubą ( na zdjęciu widać osłonę bez śruby - tak zastałem i tak zostawiłem, trzyma bez śruby ).

Wystarczy nacisnąć na górną część osłony aby ją wyjąć, i wówczas w łatwy sposób delikatnie można filtr usunąć aby sprawdzić w jakim jest stanie.

DSC_0068_1.JPG

DSC_0067_1.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!