Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak grzania świec. Zmieniony przekaźnik i sprawdzony bezpiecznik


wasik72

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, znów nadeszła zima i zaczęły się problemy z odpalaniem plus komunikat injection a controller. Rok temu miałem identyczny błąd, ale po wymianie modułu świec problem zniknął. Przejeździłem całą zimę, świece normalnie grzały i teraz ponownie ten błąd. Po podpięciu do komputera wyskoczył błąd "błąd sterowania świec".

Sprawdziłem bezpiecznik i zmieniłem moduł na używany od kumpla, któremu świece normalnie grzały.Macie pomysł w którym miejscu szukać przyczyny?

Edit: przepraszam, dopiero teraz zauważyłem,że napisałem w złym dziale..

Edytowane przez wasik72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megane II ph I zakończyło się u mnie wymianą komputera. Jakieś ścieżki były przepalone i elektronik samochodowy stwierdził, że trzeba komp wymienić. Sklonował soft z mojego do wyczyszczonego mojego kompa i problem ustąpił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje (jeżeli jeszcze nie były wymieniane/duży przebieg ) wykręcić wszystkie i wymienić nie tylko ze względu że nie grzeją, ale ze względu na ich trwałość i możliwość uszkodzenia/ułamania wewnątrz cylindra i możliwość uszkodzenia tłoka, gładzi czy nawet turbiny. Zgodnie z instrukcja obsługi podlegają one wymianie co ok.100.000 km .

  

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie błąd mam w świecy. Po zagrzaniu i ponownym odpaleniu, nie ma komunikatu. Wyświetla mi się tylko "pas de message memorise" czyli brak komunikatu? Świeca pewnie przestała działać przez to, że nie była tyle czasu używana, bo przed tą "awarią" wszystko działało normalnie, haha. Wjadę do mechanika i dam znać czy to rzeczywiście świece.

Edytowane przez wasik72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wasik72 napisał:

Pamiętasz ile Cię to kosztowało? Nie wiem czy jest to gra warta świeczki.

Około 500 zł. Ale może rzeczywiście świeca niesprawna, bo u mnie komunikat wyświetlał się niezależnie, czy odpalałem ciepły, czy zimy silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było tak podczas awarii tego modułu, ale myślałem ,że skoro świece nie działały praktycznie od polowy wiosny to są sprawne. Mam nadzieję ,że to już koniec awarii :-D

Edytowane przez wasik72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wasik72 napisał:

Świeca pewnie przestała działać przez to, że nie była tyle czasu używana

Świeca zużywa się od grzania a nie od bezczynności. A to, że na ciepłym silniku nie wyświetla komunikatu wybitnie wskazuje na uszkodzoną świecę. Sprawdź, wymień i po problemie.

5 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Zgodnie z instrukcja obsługi podlegają one wymianie co ok.100.000 km

Możesz podać jakiś link do tej instrukcji bo nie mogę takiej znaleźć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, jabrze napisał:

Świece sprawdzamy mierząc prąd żarzenia . Dysproporcja powyżej 10 procent to też błąd.

To jest dla Ciebie pierwszą czynnością. Podstawa do jego analizy pracy. Musisz mieć 120W mocy na cylinder, żeby nie mieć problemów zimą. Przekaźnik dopasowuje energię, czyli dobiera czas do  temperatury.

To, że dobrze było latem, nie oznacza, że zimą również.

Napisz pomiary poszczególnych prądów żarzenia świec wyczepiając tylko jedną i włącząjąc w szereg amperomierz na zakresie 20A.

Szybko się z tym uporamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!