Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmiana fabrycznych głośników na Focal 8.1 - Grandcoupe


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko do Was , czy ktoś z Was może już wymieniał fabryczne głośniki na któryś z zestawów Focal. 

Chcę wymienić obecny system audio ponieważ nie jest zadowalający. Ze względu na spasowanie myślę nad Focal 8.1, który jest dostępny jako opcja w Grandcoupe. Jednak mam pewne obawy czy zrobią mi to w ASO dobrze, gdyż dzwoniłem do kilku salonów w różnych zakątkach kraju(starałem wybierać się te największe) i w żadnym z nich nie mieli do czynienia z montażem takiego zestawu. Wg. instrukcji wychodzi iż trzeba przepuścić trochę nowych kabli i tego się boję żeby zrobili to porządnie i żeby później cała tapicerka była z powrotem dobrze spasowała i nie trzeszczała. 

Link do zestawu na stronie producenta : Focal 8.1

Może nie miałem szczęścia i trafiłem na złe salony. Ale może Wy coś takiego już gdzieś zlecaliście w waszych samochodach.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie z tym spokój mówię serio... W jednym z salonów powiedzieli mi że mogą to zrobić ale nie mają żadnego doświadczenia z tym :-D

na marginesie dodam że Polska jest jedynym krajem gdzie w Megane 4 w wersji Intens nie montują głośników Arkamys sprawdzałem osobiście na stronach Renault w Czechach Słowacji, Wegrzech itp... Na Polskę wypuszczono wersję z głośnikami No Name taką też odpowiedz dostałem z około 8 salonów :-), zresztą to nie jedyna jaja które można zobaczyć odwiedzając strony Renault w innych krajach :-)

 

Edytowane przez kamil007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego właśnie mam obawy żeby dawać coś takiego do wykonania w ASO. Z drugiej strony jeśli wymianę zrobi mi jakaś inna firma, to gdyby coś działo się z elektryką albo audio to będzie na pewno problem z gwarancją. Dlatego spory dylemat, a oryginalnie montowane audio w Megane IV, niestety jest dużo poniżej jakichkolwiek oczekiwań. W starym Scenic II, mam lepsze i głośniejsze brzmienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaje tylko inwestycja i ASO albo pogodzić się z tym jak gra to audio. Z pewnością w razie ewentualnych problemów będą kłopoty z gwarancją z uwagi na jakby nie było ingerencję w instalację audio w nieautoryzowanym punkcie więc ten pomysł raczej odpada. Nasuwa mi się pytanie czy oglądając auto nie włączyłeś radia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA w swoim aucie niedługo po zakupie wymieniłem głośniki bo te fabryczne to jakość nie do zaakceptowania (mam wersję ZEN). Wcześniej miałem Citroena C4 I i standardowy zestaw audio brzmiał w nim bez porównania lepiej niż ten w nowym megane. Musi być prawdą, że do Polskich salonów trafiają auta z jakimiś głośnikami noname (a dokładnie jakieś bazowe nissan/renault) bo trudno uwierzyć, żeby taki badziew był bazą we współczesnym aucie za ponad 60 tys.  Zdecydowałem się na akcesoryjne głośniki FOCAL Music Drive 2.0. Te głośniki są razem z adapterami. Zamontowałem je w drzwiach z przodu i z tyłu. Serwisant z salonu car audio polecał mi głośniki z oddzielnymi twetarmi do deski rozdzielczej i w drzwiach. Niestety ja już nie miałem na to budżetu. Ponadto w mojej wersji i pewnie niższych do miejsc montażu głośników wysoko tonowych nie ciągnięte są żadne wiązki. Renault ma takie  nazywają się FOCAL Music Live 4.0, a zestaw z SUB będzie jeszcze lepszy.

Xiveris zwróć uwagę czy nie masz na stronie MY RENAULT voucherów, które dostępne są kilka miesięcy od zakupu i dają zniżkę przy zakupie akcesorii Renault, - ja je wykorzystałem.

Zestaw montowałem poza ASO bo sami mnie do tego przekonali. Montowałem w znanym salonie/serwisie car audio w moim mieście. Jestem zadowolony z jakości montażu bo widać, że wiedzą co robią i nie oszczędzają np. na urwanych fabrycznych zatrzaskach tylko je dają nowe. Po montażu nic nie zniszczone, nie porysowane, nie skrzypi.

Jakość dźwięku bez porównania lepsza. Firma FOCAL wcześniej mało mi znana jak się okazuje to marka premium w produkcji zestawów głośnikowych (do domu i do aut). Mają różne głośniki w ofercie także takie tańsze, ale jak widzę, a właściwie słyszę to żeby głośniki jako tako brzmiały muszą być solidne i przez to kosztować. Tak minimum 700-800 za 4 głośniki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, pbet napisał:

Nasuwa mi się pytanie czy oglądając auto nie włączyłeś radia?

Włączyłem. Jednak tutaj nie był on decydującym czynnikiem podczas zakupu. Z góry zakładałem w przyszłości ich wymianę. Niestety od razu nie chcieli mi złożyć dobrej oferty na głośniki, więc się nie zdecydowałem.

2 godziny temu, Armagedon123 napisał:

A ja pytanko ile w ogóle kosztuje ten zestaw i ile Tobie krzykneli w ASO za założenie ?

3900 zł, chociaż najmniej dostałem ofertę 3500. Co do montażu to nikt nie jest w stanie mi się określić ceny montażu, ponieważ tam gdzie dzwoniłem do salonu nikt tego nie montował. Troszkę paradoks.

 

Osobiście uważam iż lepiej zrobi to firma zajmująca się audio, ale też nie chcę tracić gwarancji ;) Tzw. dylemat więźnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież w katalogu z montażem kosztują one 3800zł więc więcej od Ciebie nie mają prawa wyrwać. Jaką meganką jezdzisz bo ja mam GC i na 100% w wersji Intens na Slowacji, Czechach oraz Węgrzech, Chorwacji itp montowano lepsze głośniki... 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez kamil007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dzwoniłem do mojego salonu - AutoCompol w Poznaniu. Cena 3800 jest do Coupe a Kombi i HB za 3500. W nowym aucie montaż w cenie, w używce nie wiem, ale podobno robili takie montaże (aczkolwiek wyczułem nutę zawahania w głosie doradcy :-) ) 

 

Szczerze mówiąc za takie pieniądze to już bym się zastanawiał czy nie zrobić dobrze drzwi i zestawu na przód narazie bez suba. Efekt prawdopodobnie byłby lepszy niż na tym zestawie Focala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Te zestawy Focal'a grają bardzo ładnie (tyle że ja je słuchałem nie w Renówce - kumpel kupił na wolnym rynku zestaw Focala 8.1 i wsadzaliśmy to do jego Mazdy).

Oczywiście nie obyło się bez zmiany okablowania (bo fabryka to lipa - zresztą w każdej marce tak jest), podokładania pewnych kabli itp. - oczywiście Mazda nie była nowa.

A zakup Focal'i polecił mu inny nasz koleżka, który na CA zjadł zęby (bo to jest naprawdę bardzo dobra marka).

 

W nowym aucie jest taki problem, że jak założysz to sam (no na wolnym rynku) to gwarancja out - i to na całą instalacje elektryczną w aucie (a nie tylko od audio), a jak się bardzo Renault Polska uprze to Ci może uwalić całą gwarancje (no oczywiście wyłączając mechaniczną). Wiem co mówię, bo kumpel głupie CB dołożył do nowego i jak wyszły szopki z zasilaniem silnika (elektrycznym) to problemy robili (bo niby mogły być zakłócenia w instalacji itp.).

 

A cenę w ASO trzeba by porównać z wolnym rynkiem (komponenty zestawu) i montażem w serwisie CA - przypuszczam że nie jest zbyt konkurencyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!