Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skrzynia biegów JH3-142 a JH3-140


Michoxx

Rekomendowane odpowiedzi

Korek ma płaską gumową uszczelkę - widocznie ją zassało. Ja kiedyś musiałem użyć szczypiec do odkręcenia tego korka.

Do sprawdzenia poziomu auto musi stać na płaskim. Wlewać nowy olej aż się zacznie wylewać olej przez ten otwór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli ktoś miałby ochotę stosować ceratec liqui moli do skrzyni to odradzam. Po dodaniu wraz ze świeżym olejem skrzynia zaczęła gorzej chodzić. Biegi ciężej wchodziły a skrzynia była głośniejsza. Wylałem to i zalałem dedykowanym olejem elf nfj 75w80. Teraz jest jak trzeba. Straciłem tylko kasę olej 120 zł i ceratec 80 zł. Nie idźcie w żadne cuda tylko olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko z pytaniem. To ustrojstwo jest do silnika i skrzyni biegów to same, czy tylko do silnika?

Nawet gdyby był do skrzyni to 300 ml na ok. 1.5l oleju (bo nie pamiętam ile wchodzi) wydaje mi się za dużą dawką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceratec ma 300ml i wydaje się że jest to za dużo bo rozrzedza olej. W skrzyni jest ok 3l. Jest to specyfik do silnika lub skrzyni. Ceramizer 4 ml to inny producent. Być może dobrze działa bo nie rozrzedza oleju. Jak mechanik zlewał olej ztym ceratecsem to się przeraził a wyglądało to jak brudna woda z kałuży.

Edytowane przez Makaronmp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podrążę  trochę temat. Możesz mi pokazać ulotkę gdzie było napisane, że to 300ml  jest również do skrzyń?

Szukam i nie mogę znaleźć. Jedyne co znalazłem do skrzyń tej firmy to dodatek Mos2  gdzie tubka ma 20ml. :rolleyes:

 

../ uzupełnij może profil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam. Właśnie wymieniłem skrzynię biegów na jh3140 z Micry. Skrzynia jest identyczna z zewnątrz, jedynie musiałem wybić bolec, przy jednym otworze mocujący rozrusznik i zamontowałem tulejkę z oryginalnej skrzyni. Na wszelki wypadek wymieniłem czujnik na górze skrzyni. Oprócz tego wymieniłem mocowanie cięgien zmiany biegów, bo były pokrzywione i wyglądały trochę inaczej blokady cięgien więc nie ryzykowałem. 

  Teraz na V biegu przy 90km/h silnik ma około 2100 obrotów. Trzeba się przyzwyczaić do późniejszej zmiany biegów . Przy pełnym obciążeniu nie jeździłem,ale myślę że podczas wjazdu pod górę trzeba z redukować bieg na mniejszy. Żona teraz jeździ Megane. Jest zadowolona, jest cicho. Dzwoniłem do firmy w Bytomiu Odrzańskim i za naprawę skrzyni jh3142 maksymalna cena to 1tyś zł. Naprawa jeden dzień. 

 Skrzynię od Micry kupiłem za 200zł. Sprzęgło kupiłem takie jakie ma być do renówki, bo sprzęgło dobiera się do koła zamachowego. U mnie jest silnik K4M760. 

 Teraz najważniejsze u mnie, robocizna własna. A reszta też można powiedzieć że za darmo. 

 Sprzedałem orginalny katalizator za 2430zł, za to kupiłem zamiennik katalizatora za 650zł, skrzynię 200zł, przekładnię kierowniczą z końcówkami 440zł, wahacze tylko musiałem dokupić sworznie, bo kupiłem z 18mm bolcem a mam 16mm,a już założyłem na auto. Olej do skrzyni, przeguby zewnętrzne, taśmę kierownicy, poduszkę silnika, uszczelkę odmy kolektora ssącego, uszczelkę elektrozaworu koła zmiennych faz, bo był zarzygany olejem silnik. 

 Teraz jeżdżę Saab 9-3 1.9 tid po tuningu na 178KM, więc jak jadę Megane to mam wrażenie że się zepsuł i nie jedzie. 

 Po wymianie tych wszystkich części jest naprawdę cicho w aucie. Jeszcze muszę wymienić komplet amortyzatory ze sprężynami i łożyskami, przez 6 lat i 90tyś jeszcze nie wymieniane, a nie wiem kiedy były zakładane te co są. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amorki do przodu najlepiej w oryginale z łożyskami i poduszkami od SNR. Sprężyny też wymień: przód Kayab będzie wysoko stał. Na tył polecam Lesjoforsa jeżeli auto jest obciążone butlą. Do tyłu amortyzatory polecam kupić od Megane III - skok mają o chyba 20 mm mniejszy, ale dużo większą średnicę czyli lepsze tłumienie - u siebie kiedyś założyłem taki zestaw.

Jeżeli chcesz dodatkowo wyciszyć: mata bitumiczna na maskę plus pianka niepalna 15 mm; dodatkowe uszczelki w okół otworów drzwiowych z Aliexpress, uszczelka typu P pomiędzy przedni błotnika a drzwi, typu D pomiędzy przednie drzwi a tylne; od wewnętrznej strony przednich nadkoli plastykowych mata bitumiczna lub i piankowa 10 mm. Przy okazji oczyścisz nadkola z zalegającego błota. Przy okazji łączniki z Allegro polskiej firmy z Bielska-Białej marki JGR - dobry produkt w dobrej cenie - u mnie Mahle HD nie wytrzymały dłużej niż Febi, ale JGR wytrzymały 2x tyle co Febi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!