Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie ! 

XXX

 mam do Was ogromną prośbę o poradę - muszę wymienić piorytetowo hamulce z tyłu w mojej meganie 3 kombii 1,4 TCE 130km 2009r. Tarcz i klocków jest tyle rodzajów i ich cena różni się naprawdę znacząco i szczerze mówiąc nie wiem co wybrać ...

XXX

mam standardowy (pociągany) hamulec ręczny.

XXX

Proszę Was o poradę jakie klocki i tarcze na tył kupić (zależy mi na jakości w dobrej cenie)

XXX

Dodatkowo niektóre z tarcz zawierają takie elementy jak :

XXX

- z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
- z łożyskiem koła

XXX

XXX

XXX

XXX

REGULAMIN

pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne tarcze muszą mieć czujnik ABS i łożysko, podobno można to wybić i przełożyć do nowej tarczy, ale mało kto chce się tego podjąć, bo ryzyko uszkodzenia zwłaszcza czujnika ABS jest podobno duże. Też jestem na etapie wybierania tarcz i klocków. Klocki jużmam kupione - TRW, a tarcze będę brał chyba SNR. 

Edytowane przez Tiagra4700
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze nie mają czujnika ABS tylko magnetyczny pierścień ABS. Jeżeli kupisz tarcze bez pierścienia i łożyska to z łożyskiem nie ma problemu, ponieważ na prasie takie łożysko bez problemu włożysz (niektórzy samemu wciskają, ale uszkodzenie łożyska wtedy jest bardzo prawdopodobne - trzeba uważać jak to się robi). Natomiast pierścień ABS trzeba zdjąć ze starej tarczy i nie jest to prosta sprawa i nie każdy chce się w to bawić. Jak policzysz koszty prasy do łożyska i wyciągania i wkładania pierścienia to może się okazać, że nie warto tego kupować oddzielnie bo tyle samo może Ciebie wyjść komplet. Zwłaszcza, że uszkodzenie takiego zdejmowanego pierścienia jest wielce prawdopodobne i wtedy ok 50zł wydasz na drugi pierścień.  Dlatego jak chcesz spać spokojnie kup z pierścieniem i łożyskiem. Co do jakości to kup w internecie OEM lub TRW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak konkretnie to myślałem o :

XXX

Tarcze : Bosch

XXX

lub

XXX

Tarcze Zimmermann

w tych zmmermannach dodatkowo jest jakaś osłona błotna

XXX

XXX

lub

XXX

Tarcze TRW

XXX

a klocki :

XXX

klocki bosch

XXX

XXX

proszę o poradę, które tarcze wybrać

REGULAMIN

pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, onomatopeja napisał:

Nie papuguj.

 

Nie robi się zakupów w najdroższym sklepie z częsciami w całym internecie ;)

 

Przykładowo te same tarcze BOSCH kosztują w intercars - 424 zł za sztukę, a u konkurencji 250 zł za sztukę (ten sam numer katalogowy, z pierścieniem i z łożskiem)

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Tiagra4700 napisał:

Nie papuguj.

Podaj link do sklepu albo napisz na prv gdzie to mogę zamówić w takiej cenie :-)

lapka2.gif


REGULAMIN

pkt. 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni.

pkt. 5.5 Zabronione jest usuwanie lub edycja wpisów dokonanych przez administrację. Takie postępowanie skutkuje automatycznym przydzieleniem ostrzeżenia (dotyczy wcześniejszych postów). - mireczek01

Może najwyższy czas przeczytać regulamin forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, adamand1 napisał:

Nie papuguj.

 

Priv.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie byłem pewny czy można wklejać linki do sklepów ;) praktycznie w kazdym sklepie jest taniej niz w intercarsie. 

 

hamulcesklep.pl lub iparts.pl - ja tam kupuje tarcze/klocki

Edytowane przez Tiagra4700
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam tarcz i klocków Bosch.

 

Wydałem na cały komplet ponad 1000zł a efekty są mizerne ...

Tarcze pordzewiały już pierwszego dnia

Przy hamowaniu piszczy

Słabe hamowanie, nie ma w ogóle efektu "stania dęba"

No i kilka razy się przejechałem przez to ryzykując wypadkiem bo auto nie dawało rady wyhamować (jeżdżę też innymi i nimi podobne manewry wykonują)

 

Generalnie strasznie nie polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!