Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 26.11.2017 o 16:27, Arithel napisał:

Nie polecam tarcz i klocków Bosch.

 

Wydałem na cały komplet ponad 1000zł a efekty są mizerne ...

Tarcze pordzewiały już pierwszego dnia

Przy hamowaniu piszczy

Słabe hamowanie, nie ma w ogóle efektu "stania dęba"

No i kilka razy się przejechałem przez to ryzykując wypadkiem bo auto nie dawało rady wyhamować (jeżdżę też innymi i nimi podobne manewry wykonują)

 

Generalnie strasznie nie polecam

Po co pierdoły pisać?

To może tylko świadczyć o niefachowym montażu.Jakby przyczyną był stary płyn to dopiero na zagrzanych jest kiepskie hamowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przymierzam się do wymiany tarcz i klocków w meg3.Już zakupiłem  zestaw oryginał ale co powinienem mieć w rezerwie (osłonki gumowe śruby itp.) aby  nie mieć niespodzianki podczas wekhendowego remontu<piwko>

środki czyszczące smar itp posiadam. W Mazdzie6 miałem śruby osłonki i nie było niespodzianki

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.11.2017 o 21:15, krzychu73 napisał:

Po co pierdoły pisać?

To może tylko świadczyć o niefachowym montażu.Jakby przyczyną był stary płyn to dopiero na zagrzanych jest kiepskie hamowanie.

Rdza też jest przez niefachowy montaż ?
O takowym montażu nie ma mowy, bo robi to u mnie zawsze ta sama osoba, która robi mi auta (jak i dla mojej rodziny, znajomych) od wielu lat.

 

Polecam poczytać opinie o Boschu na innych forach - wiele osób narzeka i wniosek jest jeden - to już nie ten sam "Bosch" co był kiedyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Arithel napisał:

Rdza też jest przez niefachowy montaż ?

Rdza jest naturalnym zjawiskiem. Wilgoć osadza się po nocy lub dłuższym postoju i powoduje rdzawy nalot. Żeby go zdjąć daj kilka razy po hamulcach (nie musi być mocno) ale na jakimś dłuższym odcinku żeby klocki przetarły kilka razy tarcze. Jeśli nie pomaga i widać, że klocek nie przylega cały swoją powierzchnią do tarczy to znaczy, że albo coś z montażem albo z układem albo z częściami (kwestia dopasowania do auta) jest nie tak. Jeśli problem masz głównie z tyłu to zaciągnij kilka razy ręczny na chwilę podczas jazdy z niską prędkością.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Arithel napisał:

Polecam poczytać opinie o Boschu na innych forach - wiele osób narzeka i wniosek jest jeden - to już nie ten sam "Bosch" co był kiedyś


JA też odradzam Boscha , w poprzednim aucie okładzina (jeszcze gruba) na klocku popękała i oderwała się w kawałkach blokując zacisk , nie było to przyjemne będac w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei w Megane II od kiedy je mam (2012.11) montuję klocki i tarcze od Bosha (przez Bosh Service przy Kobierzyńskiej w Krakowie) - i nigdy nic złego się nie stało, hamulce hamują, zużywają się standardowo (przejechałem tak >90 kkm). Wg mnie nie można poprzez pojedynczy incydent polecać/nie polecać czegokolwiek. Niemniej warto to opisać, by poznać obraz czy to wyjątek czy jednak reguła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.11.2017 o 16:27, Arithel napisał:

Słabe hamowanie, nie ma w ogóle efektu "stania dęba"

 

Jeśli wymieniony komplet to hamulec jest żyleta ,chyba że jet coś nie tak z układem a "zmieniacz" tego nie wychwyci lub sam spartoli.Dla jasności ja się nie wypowiadam czy bosh 

jest lepszy czy gorszy od innej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem komplet przód + tył Zimmerman - przejechałem już pierwsze 300 km. Po montażu zgodnie z instrukcją obsługi, wykonałem ok 10 hamowań z 100km/h do godziny trwających ok 3-5 sekund. Podobno po to aby klocki i tarcze się dopasowały, przy czym między hamowaniami robiłem przerwy ok 1 minuty. Wrażenia - auto hamuje bardzo dobrze ! nic nie piszczy. Dopiero po montażu i pierwszej jeździe próbnej zdałem sobie sprawę, że tylne łożyska były już do wymiany (na nowych tarczach łożyska są zintegrowane z piastą więc siłą rzeczy zostały wymienione - teraz jest kompletna cisza w kabinie). Jestem zadowolony z wymiany :-) zobaczymy jak będą zachowywać się po ok 2 tys km .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!