Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci odpala długo rano


Ryan

Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem nie ma co porównywać palenia na mrozie bez świec żarowych silników typu k9k 722, 728 z nowymi silnikami 732 i 836.  Te pierwsze mają stopień sprężania około 18:1 i palą bez większych problemów.  Te drugie stopień sprężania mają znacznie obniżony do poziomu około 15:1 czyli niewiele większy niż benzyniaki i bez pomocy sprawnych świec mogą być faktycznie problemy. Ze swojego doświadczenia powiem, że mój stary 1,9 dti w SCI przy minus 20 palił bez problemów przy czterech uszkodzonych świecach. Kolejny SC II z silnikiem k9k 728 przy dwóch uszkodzonych świecach też odpalał na mrozie bez żadnych problemów. Ale z tym nowym k9k 836 podejrzewam, że byłyby problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam, mam problem z rozruchem mojej meganki 3. Problem występuje tylko jak silnik jest zimny i zimno na dworze. Poczytałem troche forum i zgodnie z radami sprawdziłem czy dochodzi napięcie na świece żarowe. Podłączyłem miernik i na każdej fajce miernik pokazywał napięcie 1,15V bez karty w czytniku, nie wiem czy tak powinno być, natomiast po wciśnięciu przycisku start nic się nie zmienia tak jakby nie dostawały zasilania, podmieniałem moduł i jest tak samo. Elm pokazuje błędy P0670 i P0380. Ma ktoś jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dwa błędy dotyczą tego samego czyli układu świec żarowych i przekaźnika tych świec. Sprawdź czy przekaźnik ma zasilanie z bezpiecznika. Gruby czerwony przewód. To napięcie 1,15 V na fajkach to napięcie kontrolne świec żarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem przed podmianką modułu i było na nim 12V 

W pierwszym poście napisane jest o zielonym przewodzie, z modułu wychodzą dwa cienkie zielone kabelki, wie ktoś do której kostki komputera one idą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie.

sprawdziłem jeszcze raz zasilanie przekaźnika z bezpiecznika i jest 12,6V, dodatkowo sprawdziłem zielony przewód z przekaźnika (pin nr8) do komputera 120 i według miernika nie było ciągłości na nim. Poprawiłem to i nadal nic. Co mogę jeszcze zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważniejszy jest przewód z pinu 8 do brązowej wtyczki komputera pin F2. Tym przewodem komputer podaje masę do sterownika świec i go "uruchamia"

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie, 

Sprawdziłem przewód o którym wspomniał Aniewa, okazał się dobry, przy okazji poprawiłem styki w kostce od modułu i to chyba był strzał w dziesiątkę(jednak jak pisałem wyżej zielony przewód też nie miał ciągłości), napięcie wróciło i auto odpala teraz dobrze, błędy skasowane. Pozostały jednak dwa błędy U3003(16) i U3003(13) Battery voltage, niestety w googlach nie mogę znaleźć nic konkretnego na ten temat.

Druga sprawa przygasanie na zimnym silniku, sądziłem że to może być od niegrzejących świec jednak auto odpala teraz dobrze a przygasanie zostało, dodam że przed przygaśnięciem słychać cyknięcie w okolicy czytnika karty. W linku filmik jak to wygląda

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten spadek jest zdecydowanie za duży i może ma związek z błędami napięcia. Może trzeba zdjąć pasek osprzętu i sprawdzić wszystkie urządzenia napędzane paskiem czy lekko się obracają. Może akumulator?

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Dnia 10.12.2017 o 22:01, Ryan napisał:

1. Jak Czujnik cylindra wpływa na działanie modulu (To jest zwykła masa)

 

Mam pytanie co do powyższego. Z schematu wynika że nie jest to zwykła masa. Tzn tam jest - ale z pinu H2 z ECU i owszem wchodzi również na pin 2 czujnika wałka rozrządu. U mnie nie ma w tym miejscu przejścia do masy jako w sensie do karoserii. Może ktoś sprawdzić czy mam racje? Chyba ze punkt 3DRC idzie cały do masy a u mnie tego nie ma.

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, halas2 napisał:

Chyba ze punkt 3DRC idzie cały do masy a u mnie tego nie ma

Tego u siebie nie sprawdzałem ale to połączenie nie jest stałą masą. Masę podaje komputer silnika w przewidzianych okolicznościach. Czujnik cylindra ma stały + po zapłonie a masę podaje sterownik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!