Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci odpala długo rano


Ryan

Rekomendowane odpowiedzi

38 minut temu, onomatopeja napisał:

Benzyna się nie zapowietrzy dlaczego? - nie wiem (domyślam się iż dlatego, że pompa jest montowana w zbiorniku, jest ciągle zalana i ciśnie paliwo od razu do rampy/wtryskiwaczy a w dizlu nie ma pompki w zbiorniku [dobrze mówię bo nawet nie wiem;d]). Stąd gdy pompa wysokiego ciśnienia nie będzie zalana to sama nie zassie paliwa (dobrze rozumuję?:D).

Dobrze rozumujesz:-D W dieslu renault nie ma z (pewnym wyjątkiem) pompki elektrycznej załączanej wraz z przekręceniem kluczyka by podać paliwo z odpowiednim ciśnieniem do pompy wtryskowej. Gdyby pompa wtryskowa była w zbiorniku nie byłoby problemu. A tak ona musi zassać paliwo z odległości prawie czterech metrów i jak jest jakakolwiek nieszczelność to ją wykorzystuje bo tak jest lżej. 

W dieslu obieg paliwa pracuje w cyklu zamkniętym tzn. punkt zasysania paliwa i punkt w którym paliwo wraca do zbiornika przelewem są przy samym dnie zbiornika. I jeżeli nie ma nieszczelności to nie jest potrzebny żaden zaworek ani gruszka z zaworkiem. Po prostu w miejsce paliwa które ścieka po zgaszeniu silnika z pompy musi napłynąć zassane paliwo ze zbiornika. Układ się wyrównuje. Chyba, że znajdzie sobie łatwiejszy dostęp do powietrza w jakiejkolwiek nieszczelności. Gruszka z założenia służy tylko do odpowietrzania układu po wymianie filtra lub naprawie układu paliwowego. Jeździłem starym scenikiem kilka lat bez gruszki ani zaworka zwrotnego i nie było grama powietrza. Bo po prostu układ był szczelny.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, aniewa napisał:

W dieslu obieg paliwa pracuje w cyklu zamkniętym tzn. punkt zasysania paliwa i punkt w którym paliwo wraca do zbiornika przelewem są przy samym dnie zbiornika. I jeżeli nie ma nieszczelności to nie jest potrzebny żaden zaworek ani gruszka z zaworkiem. Po prostu w miejsce paliwa które ścieka po zgaszeniu silnika z pompy musi napłynąć zassane paliwo ze zbiornika.

Zaworek zwrotny tylko przeszkadza słabej pompie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jabrze napisał:

Zaworek zwrotny tylko przeszkadza słabej pompie.

Zgadzam się z tym całkowicie. Podstawa to szczelność przewodów ale jak nie ma czasu z tym walczyć to taki zaworek doraźnie pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jeśli nieszczelność będzie przed zaworkiem to jego dodanie do instalacji nic nie pomoże 

W serwisie ASO dostałem ofertę na wymianę filtra paliwa(oryginalny) w kwocie 286 zł czy to relatywnie dobra oferta ?

Dowiedziałem się również iż od nowości nikt nie wymieniał filtra w ASO, więc prawdopodobnie jest ten z pierwszego montażu i ma 5 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Ryan napisał:

W serwisie ASO dostałem ofertę na wymianę filtra paliwa(oryginalny) w kwocie 286 zł czy to relatywnie dobra oferta ?

To cena z filtrem czy tylko wymiana, czy może tylko sam filtr?

 

Filtr paliwa do 1.5 dCi, jeśli posiada z czujnik wody (dalej c.w.), to może kosztować ca. 250-300 zł (np. Bosh). Były wersje i takie, i takie (bez c.w. - tańsze), ale niestety do zweryfikowania tak naprawdę dopiero przy wymianie. Przykład: w Megane II z 2005 roku był filtr bez c.w., a w Megane II z 2008 był filtr z c.w. (ASO po VIN-ie nie jest w stanie tego stwierdzić!). Podejrzewam, że w Megane III są już wszędzie filtry z c.w. - może ktoś to potwierdzi. Ja wymieniam filtr co ca. 60 kkm (zgodnie z zaleceniami Renault) i do tej pory nic się nie wydarzyło. Tak czy siak, z samym filtrem chyba nie ma sensu jechać do ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Ryan napisał:

W takim razie jeśli nieszczelność będzie przed zaworkiem to jego dodanie do instalacji nic nie pomoże 

Błędne myślenie.

Jak pisałem wyżej - zaworek to DORAŹNA naprawa. Chodzi o to by silnik nie żyłować (z braku potrzebnego paliwa) podczas odpalania. Zaworek zwrotny, umieszczony w przewodzie pomiędzy filtrem a pompą, bliżej filtra, SZCZELNIE zamontowany powoduje, że w przewodzie tym jest paliwo potrzebne do uruchomienia silnika.

Na tym odcinku paliwo NIE COFA SIĘ.

Uruchomiony silnik  (pracująca pompa) pozwala na zaciągnięcie paliwa, pomimo dalszej nieszczelności w układzie.

7 godzin temu, Ryan napisał:

W serwisie ASO dostałem ofertę na wymianę filtra paliwa(oryginalny) w kwocie 286 zł czy to relatywnie dobra oferta ?

 

Dowiedziałem się również iż od nowości nikt nie wymieniał filtra w ASO, więc prawdopodobnie jest ten z pierwszego montażu i ma 5 lat

 

Cena koszmarna i czas eksploatacji też.

Wymiana filtra paliwa co max 60 kkm jest bezpiecznym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena 286 zł (filtr + montażem )

Opowiedziałem im jaką mam sytuacje; sugerują iż wymiana filtra może pomóc

Jeżeli problem się powtórzy to za 200zł zlokalizują nieszczelność.

Czy to dobra oferta?

Edytowane przez Ryan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, blake napisał:

Skąd się Wam wzięły takie ceny za filtr paliwa ?? płaciłem za MANN około 130 zł do Megane III 1.5 dci 

Z czujnikiem wody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były filtry paliwa z czujnikiem obecności wody w filtrze i bez takiego czujnika.  Nie są zamienne. Różnica w cenie przynajmniej 100 zł.

Edycja 2017,11,29

Źle napisałem powyżej. Były pojazdy z czujnikiem obecności wody w filtrze i bez tego czujnika. Filtr jest dla obu wersji identyczny. Dzięki WAZI za sprostowanie.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda. Filtry paliwa do M III oraz do Fluence 1.5 DCi  są identyczne i nie ma różnicy czy jest z czujnikiem zawodnienia czy bez tego czujnika. Różnica jest taka,że gdy nie na czujnika to w dolną część filtra jest wkręcona czarna zaślepka, która też może służyć do okresowego wypuszczania ewentualnie nagromadzonej wody, a gdy pojazd wyposażony jest w instalację elektryczną to wkręcony jest w ten sam  otwór dolnej części filtra czujnik zawodnienia z przewodami oraz podłączony złączem elektrycznym do instalacji samochodu. Oczywiści w obu przypadkach(z czujnikiem czy bez) w górnej części filtra zamocowany jest podgrzewacz paliwa z kostką elektryczną.

Pozdrawiam.

Filtry montowane na pierwszy montaż to MAHLE lub KNECHT KL-485/5D. Cena około 150 zł.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!