Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Po co ci ta osłona? lepiej niech będzie zdjęta wtedy szybciej zdjagnozujesz ewentualne wycieki.Jak będziesz miał tą osłone a problem będzie np. z uszczelniaczem na wale to zajeżdzisz silnik bo nie zauważysz tego.

Edytowane przez camelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, camelon napisał:

Po co ci ta osłona? lepiej niech będzie zdjęta wtedy szybciej zdjagnozujesz ewentualne wycieki.Jak będziesz miał tą osłone a problem będzie np. z uszczelniaczem na wale to zajeżdzisz silnik bo nie zauważysz tego.

To żart ? Czy ty tak na poważnie...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzam ale wiesz jak to szybko ucieka ? serio jak mi padł uszczelniacz na wale i dojechałem do mechanika on podniósł auto i mówi panie jak pan tu dojechał ,to po prostu wali ciurkiem.

Edytowane przez camelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, camelon napisał:

Jak będziesz miał tą osłone a problem będzie np. z uszczelniaczem na wale to zajeżdzisz silnik bo nie zauważysz tego

Nie jest takie proste zajeżdżenia silnika mimo osłony pod silnikiem. Renault przed uruchomieniem silnika sprawdza poziom oleju. Jeżeli po poprzedniej jeździe ubyło znacznie oleju to podczas ponownego uruchomienia wyskoczy odpowiedni komunikat.

Jeżeli podczas jazdy walnie przytoczony wcześniej uszczelniacz to po obniżeniu poziomu oleju na pewno zapali się odpowiednia kontrolka ciśnienia oleju. Tylko ignorant to oleje i będzie kontynuował jazdę doprowadzając do uszkodzenia silnika.

Z kolei nie sądzę by ktokolwiek podczas jazdy zatrzymywał się i sprawdzał czy mu spod silnika się nie leje. 

Osłona dużo daje. Nie jest zachlapana błotem komora silnika, miska jest częściowo chroniona przed uderzeniami, może nawet i silnik wolniej stygnie i szybciej się nagrzewa.

A jak jest duży wyciek oleju to i osłona wszystkiego nie zatrzyma tylko pokaże się  końcu kałuża po samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale po cholere ta osłona od dołu ona jest z plastiku więc i tak nie uchroni silnika przed uszkodzeniem jak sie powiedzmy zawadzi miską olejową o wystające coś.bo plastik to plastik zwykły szajs więc po co,a jak będa wycieki to sie szybciej je zauważy bo bedą kropki oleju z miejsca na którym stał samochód.To po co to właściwie stosowac ja nie widze żadnego sensu.

 

A co do oleju to może tak szybko spierniczyć jak wywali simering na wale że jak będziesz jechał powiedzmy z normalną prędkością obrotową powyżej 2000 obr/min to wyleci i nawet nie zauważysz że sie ta kontrrolka zapaliła.I zapierniczysz silnik bo sie zatrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłona przed brudem, przed wodą jak wjedziesz w większą kałużę, przed uszkodzeniem (znam przypadek gdzie osłona się połamała ale miska ocalała) i termicznych jak napisał @aniewa. Z drugiej strony to też ochrona środowiska żeby właśnie olej nie kapał na ziemię. Jakby nie była potrzebna to producent by jej nie wsadził. Mógłby przecież zaoszczędzić kilkadziesiąt milionów euro na całej produkcji.

 

Tym bardziej jak piszesz, że olej może uciec raz-dwa to osłona ani nie pomaga ani nie przeszkadza. Tak samo szybko może strzelić pasek, że się nawet nie zorientujesz. Jak pech to pech i nic nie poradzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, camelon napisał:

A co do oleju to może tak szybko spierniczyć jak wywali simering na wale że jak będziesz jechał powiedzmy z normalną prędkością obrotową powyżej 2000 obr/min to wyleci i nawet nie zauważysz że sie ta kontrrolka zapaliła.I zapierniczysz silnik bo sie zatrze.

Nie wiem jaki masz samochód ale w megane II, III dla tych co nie zauważą kontrolki włącza się dodatkowo gwizdek.

Plastik stosowany przez renault to nie jest zwykły szajs, dodatkowo jest tam gąbka. Na pewno nie zrezygnowałbym z tej osłony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok ok nie wiem jak jest w tych nowszych ja mam  wersje z silnikiem 1.9 dci f9q 120 KM i wywaliłem tą osłone specjalnie żeby właśnie widzieć co sie dzieje z silnikiem między wymianami oleju.Bo tak stoi auto 24h powiedzmy i odjeżdezam widze że nie ma kropek oleju tzn nie ma wycieków i gitara a jakbym miał tą osłone to ten olej by kapał na tą osłone i bym tego nie zauważył.Bym myślał że wszystko jest w porzadku jak nie jest.Dlatego uważam że te osłony powinny być zakazane prawnie i powinien być za to mandat bo one powodują że nie można zauważyć wycieków które sie pojawiły co może skutkować zniszczeniem silnika.

 

 

A te osłony i tak nic nie dają ,tylko ktoś głupi może uważać że plastik ochroni metal ,gdyby te osłony miały być faktycznie osłonami musiałyby  być zrobione z twardszego tworzywa niż sam silnik a tak to bez sensu.Tak samo jakby np. czołg miał pancerz z plastiku który by chronił pancerz z metalu.bez sensu

Edytowane przez camelon
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędzej dostaniesz mandat, stracisz dowód za "kropki" oleju pozostawione na ziemi pod autem.

Cała ta dyskusja, jest dziwna, bezsensowna.

Idąc dalej, można maskę odkręcić, będzie lepiej widać ewentualne wycieki oleju. :-)

Lubisz dobrą zabawę, podpuszczasz nas, żartujesz...

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!