Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci 106km wtryski


Rekomendowane odpowiedzi

witam.

pytanie o wtryski.

dzis podlaczylem megi pod sterownik delphi i wskazania wtrysków to:

1.   1

2. 1,13

3. 1,04

4.  0,83

 

po konsultacji z elektro mechanikiem zalecil  mi preparat liqui molly na czyszczenie wtrysków bo stwierdził ze cienko z nimi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bodzius91 napisał:

 

 

po konsultacji z elektro mechanikiem zalecil  mi preparat liqui molly na czyszczenie wtrysków bo stwierdził ze cienko z nimi

Cienki mechanik stwierdził cienkie wtryski. Do 1,5 nie musimy się o nie martwić (obroty 2000). Powyżej, muszą iść na stół do sprawdzenia.

Odczyt korekt  z kalkulatora to również wpływ kompresji cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy odpuszczaniu gazu przy wolnych obrotach czasem tak zakołysze a później już silnik równo pracuje, również od jakiegoś czasu ciężej jest na 2-3 biegu zmienić bez szarpnięcia.

Tak wywnioskował, ja się nie znam stąd ten post tutaj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roczny filtr paliwa bo wymieniam co 2 wymianę oleju (olej co 10 tys.) A auto użytkowane na codzień 50/50 w sumie . Co 2-3 dni robie trasę co najmniej 2x20km a tak na codzień to podjazdki w mieście. 

Na rezerwie staram się nie jeździć wiadomo 

Edytowane przez bodzius91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik Twojego auta w większości pracuje na niedogrzanym silniku ( miasto, krótkie odcinki, jaka jest ta temperatura? ).

Im więcej jazd po mieście, na krótkich trasach, tym zawór EGR, katalizator, turbina są b.zawalone sadzą i nie będą pracowały optymalnie.

Skutkuje to objawami, takimi jak ;

  • utrudniony rozruch zimnego silnika,

  • nierównomierna praca silnika na biegu jałowym,

  • trudności z płynnym przyspieszaniem, przerywana (szarpana ) praca, jak by paliwa chwilowo brakowało,

  • zwiększone zużycie paliwa,

Zalecam;

1/ Dolać paliwa do pełna na sprawdzonej stacji, dolać olej 2T na pełny bak, na odcinku ok.100 km do 150 km, dać po garach, celem przepalenia EGR, katalizatora, turbiny. Można kuracje powtórzyć, jeżeli będzie lekka poprawa,

2/Jeżeli to nie pomoże to sprawdzić szczelność układu dolotowego oraz przeczyścić; EGR, przepływomierz ( oringi nowe ), map-sensor, układ dolotowy,

3/ Następny krok to; wymiana/zaślepienie EGR, zmiana charakteru jazd, zmiana silnik na benzynowy, 

4/ Przy tak małym przebiegu, nie ryzykowałbym ze środkami czyszczącymi (ściernymi ), tylko systematycznie zalecam stosować olej 2T do paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju, widzę, że jesteś obeznany w temacie, mógłbyś zrobić jakiś manual jak przeczyścić EGR w Megane 3 - 1.5 dCi ?

Gdzie ten przepływomierz się znajduję, po nowym roku mam urlop,  chciałem sobie porobić koło auta właśnie takie czyszczonka silnika typu EGR itd ?? Map-sensor ?

I jaki ten olej 2T mam kupić do Megany 3 - 1.5 dCi - 110KM, autko nalatane 170 tyś. Na cały bak ile mam tego wlewać ??

Edytowane przez blake
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr chyba zaslepie dla mnie to niepotrzebny bajer a pewnie jest osmolony nieźle.  Zaslepialem siostrze w astrze benzynowej z podobnym przebiegiem to sama sadza w zaworze byla. Co do oleju 2t zalecają lac taka buteleczke 100ml (5zl) na cały bak

Nie zakładając nowego tematu zbliża mi się termin rozrządu.  Jakie również wymiany powinienem przeprowadzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bodzius91 .Ty masz auto bez Fapa? wówczas olej 2T może być syntetykiem. Dla aut z Fap-em, olej 2T tylko jako półsyntetyk.

Wszelkie instrukcje co do silnika 1,5 dci są opracowane w ; 1.5 diesel, tak co do zaślepienia EGR, oleju 2T, przepływomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma konkretnego tematu, który by mówił jak wykonać czynność dostania się do EGR i go przeczyszczenia w megane 3, więc najprościej i najogólniej odpowiadając lepiej odesłać gościa do działu 1.5 dci, nieźle

Edytowane przez blake
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!