Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci 106km wtryski


Rekomendowane odpowiedzi

witam.

pytanie o wtryski.

dzis podlaczylem megi pod sterownik delphi i wskazania wtrysków to:

1.   1

2. 1,13

3. 1,04

4.  0,83

 

po konsultacji z elektro mechanikiem zalecil  mi preparat liqui molly na czyszczenie wtrysków bo stwierdził ze cienko z nimi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bodzius91 napisał:

 

 

po konsultacji z elektro mechanikiem zalecil  mi preparat liqui molly na czyszczenie wtrysków bo stwierdził ze cienko z nimi

Cienki mechanik stwierdził cienkie wtryski. Do 1,5 nie musimy się o nie martwić (obroty 2000). Powyżej, muszą iść na stół do sprawdzenia.

Odczyt korekt  z kalkulatora to również wpływ kompresji cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy odpuszczaniu gazu przy wolnych obrotach czasem tak zakołysze a później już silnik równo pracuje, również od jakiegoś czasu ciężej jest na 2-3 biegu zmienić bez szarpnięcia.

Tak wywnioskował, ja się nie znam stąd ten post tutaj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roczny filtr paliwa bo wymieniam co 2 wymianę oleju (olej co 10 tys.) A auto użytkowane na codzień 50/50 w sumie . Co 2-3 dni robie trasę co najmniej 2x20km a tak na codzień to podjazdki w mieście. 

Na rezerwie staram się nie jeździć wiadomo 

Edytowane przez bodzius91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik Twojego auta w większości pracuje na niedogrzanym silniku ( miasto, krótkie odcinki, jaka jest ta temperatura? ).

Im więcej jazd po mieście, na krótkich trasach, tym zawór EGR, katalizator, turbina są b.zawalone sadzą i nie będą pracowały optymalnie.

Skutkuje to objawami, takimi jak ;

  • utrudniony rozruch zimnego silnika,

  • nierównomierna praca silnika na biegu jałowym,

  • trudności z płynnym przyspieszaniem, przerywana (szarpana ) praca, jak by paliwa chwilowo brakowało,

  • zwiększone zużycie paliwa,

Zalecam;

1/ Dolać paliwa do pełna na sprawdzonej stacji, dolać olej 2T na pełny bak, na odcinku ok.100 km do 150 km, dać po garach, celem przepalenia EGR, katalizatora, turbiny. Można kuracje powtórzyć, jeżeli będzie lekka poprawa,

2/Jeżeli to nie pomoże to sprawdzić szczelność układu dolotowego oraz przeczyścić; EGR, przepływomierz ( oringi nowe ), map-sensor, układ dolotowy,

3/ Następny krok to; wymiana/zaślepienie EGR, zmiana charakteru jazd, zmiana silnik na benzynowy, 

4/ Przy tak małym przebiegu, nie ryzykowałbym ze środkami czyszczącymi (ściernymi ), tylko systematycznie zalecam stosować olej 2T do paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju, widzę, że jesteś obeznany w temacie, mógłbyś zrobić jakiś manual jak przeczyścić EGR w Megane 3 - 1.5 dCi ?

Gdzie ten przepływomierz się znajduję, po nowym roku mam urlop,  chciałem sobie porobić koło auta właśnie takie czyszczonka silnika typu EGR itd ?? Map-sensor ?

I jaki ten olej 2T mam kupić do Megany 3 - 1.5 dCi - 110KM, autko nalatane 170 tyś. Na cały bak ile mam tego wlewać ??

Edytowane przez blake
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr chyba zaslepie dla mnie to niepotrzebny bajer a pewnie jest osmolony nieźle.  Zaslepialem siostrze w astrze benzynowej z podobnym przebiegiem to sama sadza w zaworze byla. Co do oleju 2t zalecają lac taka buteleczke 100ml (5zl) na cały bak

Nie zakładając nowego tematu zbliża mi się termin rozrządu.  Jakie również wymiany powinienem przeprowadzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bodzius91 .Ty masz auto bez Fapa? wówczas olej 2T może być syntetykiem. Dla aut z Fap-em, olej 2T tylko jako półsyntetyk.

Wszelkie instrukcje co do silnika 1,5 dci są opracowane w ; 1.5 diesel, tak co do zaślepienia EGR, oleju 2T, przepływomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma konkretnego tematu, który by mówił jak wykonać czynność dostania się do EGR i go przeczyszczenia w megane 3, więc najprościej i najogólniej odpowiadając lepiej odesłać gościa do działu 1.5 dci, nieźle

Edytowane przez blake
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!