Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci 106km wtryski


Rekomendowane odpowiedzi

witam.

pytanie o wtryski.

dzis podlaczylem megi pod sterownik delphi i wskazania wtrysków to:

1.   1

2. 1,13

3. 1,04

4.  0,83

 

po konsultacji z elektro mechanikiem zalecil  mi preparat liqui molly na czyszczenie wtrysków bo stwierdził ze cienko z nimi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bodzius91 napisał:

 

 

po konsultacji z elektro mechanikiem zalecil  mi preparat liqui molly na czyszczenie wtrysków bo stwierdził ze cienko z nimi

Cienki mechanik stwierdził cienkie wtryski. Do 1,5 nie musimy się o nie martwić (obroty 2000). Powyżej, muszą iść na stół do sprawdzenia.

Odczyt korekt  z kalkulatora to również wpływ kompresji cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy odpuszczaniu gazu przy wolnych obrotach czasem tak zakołysze a później już silnik równo pracuje, również od jakiegoś czasu ciężej jest na 2-3 biegu zmienić bez szarpnięcia.

Tak wywnioskował, ja się nie znam stąd ten post tutaj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roczny filtr paliwa bo wymieniam co 2 wymianę oleju (olej co 10 tys.) A auto użytkowane na codzień 50/50 w sumie . Co 2-3 dni robie trasę co najmniej 2x20km a tak na codzień to podjazdki w mieście. 

Na rezerwie staram się nie jeździć wiadomo 

Edytowane przez bodzius91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik Twojego auta w większości pracuje na niedogrzanym silniku ( miasto, krótkie odcinki, jaka jest ta temperatura? ).

Im więcej jazd po mieście, na krótkich trasach, tym zawór EGR, katalizator, turbina są b.zawalone sadzą i nie będą pracowały optymalnie.

Skutkuje to objawami, takimi jak ;

  • utrudniony rozruch zimnego silnika,

  • nierównomierna praca silnika na biegu jałowym,

  • trudności z płynnym przyspieszaniem, przerywana (szarpana ) praca, jak by paliwa chwilowo brakowało,

  • zwiększone zużycie paliwa,

Zalecam;

1/ Dolać paliwa do pełna na sprawdzonej stacji, dolać olej 2T na pełny bak, na odcinku ok.100 km do 150 km, dać po garach, celem przepalenia EGR, katalizatora, turbiny. Można kuracje powtórzyć, jeżeli będzie lekka poprawa,

2/Jeżeli to nie pomoże to sprawdzić szczelność układu dolotowego oraz przeczyścić; EGR, przepływomierz ( oringi nowe ), map-sensor, układ dolotowy,

3/ Następny krok to; wymiana/zaślepienie EGR, zmiana charakteru jazd, zmiana silnik na benzynowy, 

4/ Przy tak małym przebiegu, nie ryzykowałbym ze środkami czyszczącymi (ściernymi ), tylko systematycznie zalecam stosować olej 2T do paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju, widzę, że jesteś obeznany w temacie, mógłbyś zrobić jakiś manual jak przeczyścić EGR w Megane 3 - 1.5 dCi ?

Gdzie ten przepływomierz się znajduję, po nowym roku mam urlop,  chciałem sobie porobić koło auta właśnie takie czyszczonka silnika typu EGR itd ?? Map-sensor ?

I jaki ten olej 2T mam kupić do Megany 3 - 1.5 dCi - 110KM, autko nalatane 170 tyś. Na cały bak ile mam tego wlewać ??

Edytowane przez blake
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr chyba zaslepie dla mnie to niepotrzebny bajer a pewnie jest osmolony nieźle.  Zaslepialem siostrze w astrze benzynowej z podobnym przebiegiem to sama sadza w zaworze byla. Co do oleju 2t zalecają lac taka buteleczke 100ml (5zl) na cały bak

Nie zakładając nowego tematu zbliża mi się termin rozrządu.  Jakie również wymiany powinienem przeprowadzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bodzius91 .Ty masz auto bez Fapa? wówczas olej 2T może być syntetykiem. Dla aut z Fap-em, olej 2T tylko jako półsyntetyk.

Wszelkie instrukcje co do silnika 1,5 dci są opracowane w ; 1.5 diesel, tak co do zaślepienia EGR, oleju 2T, przepływomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma konkretnego tematu, który by mówił jak wykonać czynność dostania się do EGR i go przeczyszczenia w megane 3, więc najprościej i najogólniej odpowiadając lepiej odesłać gościa do działu 1.5 dci, nieźle

Edytowane przez blake
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!