Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozgrzewanie temperatura 1.4 16V


V12

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli przepuszcza pompa płynu, to pod termostat dostaje się powietrze. Powietrze jest dla termostatu izolatorem temperatury płynu zagrzanego w głowicy. Dlatego termostat otwiera z opóźnieniem.( skokowo, a nie płynnie).

Wrzenie płynu  powoduje dodatkowo narastanie ciśnienia.

Ciężko stwierdzić, że to pompa niedomaga, ale warto poobserwować przy dobrym świetle.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jabrze napisał:

Jeśli przepuszcza pompa płynu,

Tu nie mam zbytnich doświadczeń, ale wydaje mi się, że wtedy powinny być ubytki płynu i ewentualnie jakaś plama pod samochodem  po dłuższym postoju. W pierwszym poście autor tematu zaznaczył, że nie ma ubytków płynu. Mój sposób na lokalizację miejsc ubytków płynu, których nie mogę zlokalizować, że do zbiornika wyrównawczego podpinam sprężone powietrze o ciśnieniu ok. 2 barów i sprawdzam gdzie robi się mokro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez pół roku walczyłem ze znikomym ubytkiem, który był na nowej pompie. Co trzy tygodnie odpowietrzałem. Mechanik znalazł to miejsce na "bibułę" , bo z bloku tak szybko parowało.

Gwarancja nowej pompy została uznana w Inter Carsie.

Szkoda, że tego nie zrobił Twoim sposobem, bo niewątpliwie szybko by wyszło.

Nie było żadnych plam, a łączny ubytek z odpowietrzaniem nie przekroczył litra w ciągu pół roku z upalnym latem po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Inny silnik ale podobny problem, który opisałem tu wykres. Wymieniony: termostat (oryginalny z chłodniczką i czujnikiem temperatury), rozrząd wraz z pompą wody, zrobiona UPG (na bagnecie robiło się trochę masła, może był przedmuch choć test nie wykazał obecności CO2, może z powodu zimy i krótkich odcinków), parownik (BRC). Wahania jak były tak są. Być może trochę mniejsze, jeszcze testuję. Próbowałem różnych sposobów z odpowietrzaniem, unosiłem lewe i prawe przednie koło i nic.  Noszę się z zamiarem podpięcia wężyka i butelki ale do odpowietrzenia na termostacie i odpalenia silnika. Jeśli dobrze rozumiem to w takim przypadku jeśli gdzieś będą się generowały bąbelki powietrza to zamiast blokować termostat powinny uciekać do butelki. Jeżeli to rozwiąże problem wahań temperatury to rozumiem, że muszę znaleźć miejsce gdzie te bąbelki są generowane. Jeśli ktoś jeszcze by miał jakieś pomysły to z chęcią bym skorzystał. 

 

@jabrze Czy te znikome ubytki płynu na pompie powodowały wahania temperatury? Czy oprócz pompy jest jakieś inne miejsce w którym wyciek może powodować podobne efekty?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja doszedłem do wniosku że to wina termostatu też mam oryginalny ale niczego nie gwarantuje , bo działa jakoś skokowo ogólnie żałuje że kupiłem oryginał i to nie ze względu na cenę 

Bąbelki na odkręconym korku to wynik najprawdopodobniej podgotowywania się płynu z powodu  braku nadciśnienia 

Teoria zapowietrzania termostatu miałem przez chwile taką że być może jest to wynikiem złej jakości płynu chłodniczego i mimo nawet nad ciśnienia minimalnie paruje w głowicy .

Moje reno jest 3 w domu i kosztowało tyle co skuter ale tez chciałem zrobić porządek bo jestem mechanikiem pasjonatem , ale żeby rozwiać moje wątpliwości musiał bym wydać 100zł na płyn i inny termostat ( nie oryginalny ) a to się nie opłaca bo jak się zrobi pow 15 C na dworzu to wachania ustaną 

Mechanizm wachań jest taki termostat zamknięty> zimna chłodnica (od dołu ) otwiera się z jakiegoś powodu za mocno > za dużo i szybo zimnego chłodziwa wpływa do silnika > ochładza się termostat który prawie całkowicie się zamyka > woda w chłodnicy się nadmiernie studzi a w silniku znów podnosi > otwiera się termostat . I tak cały cykł się powtarza a im chłodniej tych bardziej go widać . Według mnie 80 % wina termostatu , co ciekawe prawie ta sama sytuacja działa się na termostacie firmy najbardziej popularnej w PL , z takim kupiłem auto i z powodu tych , wachań zdecydowałm załozyć oryginał , a to był błąd i byc może na innym zamienniku było by dobrze 

Opisany przypadek jest na moim sprawnym w 100 % aucie ( dobra uszczelka , pompa , brak najmniejszych ubytków płynu , i masła ) , nie namawiam do wymiany jakich kolwiek częsci.

Inne koncerny , poradziły sobie z tym problemem w taki sposób że wskaźnik od 80 do 105 C jest sztywno na 90 C wymuszone programowo w zegarach .

Chociaż patrząc na ten wykres to pierwsze otwarcie termo. to skok o 30 C i potem skoki o 15-20 C według mnie bardzo dużo ale teoria z termostatem czytając historię Pana usterki to na starym było tak samo . Wygląda tak jak by coś zaburzało jego pracę (para ?? ) może wymiana płynu na markowy ( nie koncentrat ) dała by efekt ?? 

 

Edytowane przez V12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Tomasssz napisał:

 

Czy oprócz pompy jest jakieś inne miejsce w którym wyciek może powodować podobne efekty?

 

Tak, cała droga płynu chłodzącego od dolnego króćca chłodnicy wody do zasilania silnika. Wszystko, co przed głowicą. Najgorsze jest to, że takie delikatne ubytki płynu ciężko jest znaleźć.

U mnie się to działo latem, więc wahania temperatury były znacznie niższe. Praktycznie zauważalny był tylko pierwszy. Było podwyższenie temperatury i powrót do normalności.

Znikomy i niewidoczny wyciek następował, kiedy stygł silnik.

Żeby naturalnie utworzyły się bąbelki powietrza w płynie, to temperatura musi przekraczać 130 stopni.

Z podobnym problemem walczył znajomy - źle odpowietrzał układ chłodzenia.

Jeśli przed termostatem jest odrobina powietrza, to po otwarciu musi zostać wyparta do zbiornika wyrównawczego.

Korek musi być zdjęty aż do pełnego zagrzania silnika i po wyłączeniu, go zakręcamy, zakładając, że zaworek w nim działa prawidłowo.

Po ostygnięciu przy szczelnym stworzy się podciśnienie (węże klapną).

W moim przypadku tak nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, V12 napisał:

Inne koncerny , poradziły sobie z tym problemem w taki sposób że wskaźnik od 80 do 105 C jest sztywno na 90 C wymuszone programowo w zegarach .

W sumie Renault zrobiło tak samo, w Megane 3 wskaźnik temperatury dla temperatur z zakresu 80-100 pokazuje jedną wartość (jedno pole na wyświetlaczu). Ja zauważyłem, że coś jest nie tak dlatego, że w trasie przebijało mi poziom 100 stopni i włączało się kolejne pole na wyświetlaczu. Dopiero jak podpiąłem ELM to okazało się jak bardzo temperatura faluje. 

 

12 godzin temu, V12 napisał:

Wygląda tak jak by coś zaburzało jego pracę (para ?? ) może wymiana płynu na markowy ( nie koncentrat ) dała by efekt ?? 

 

Sprawdzone, nie pomaga:) ie pomogła też zmiana korka na zbiorniczku wyrównawczym (w M3 nie ma korka na chłodnicy)

10 godzin temu, jabrze napisał:

Tak, cała droga płynu chłodzącego od dolnego króćca chłodnicy wody do zasilania silnika. Wszystko, co przed głowicą. Najgorsze jest to, że takie delikatne ubytki płynu ciężko jest znaleźć.

W sumie logiczne. Może to dobry trop. Zastanawiałem się również nad dodaniem barwnika do płynu, który będzie świecił w UV, żeby zlokalizować ewentualny wyciek. 

10 godzin temu, jabrze napisał:

Korek musi być zdjęty aż do pełnego zagrzania silnika i po wyłączeniu, go zakręcamy, zakładając, że zaworek w nim działa prawidłowo.

Po ostygnięciu przy szczelnym stworzy się podciśnienie (węże klapną).

W moim przypadku tak nie było.

 Myślałem, że najpierw musi ostygnąć przed zakręceniem. Właśnie dlatego, że tworzy się podciśnienie i może zassać powietrze przez ewentualne nieszczelności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór zwrotny w korku , można otworzyć podciśnieniem wytworzonym w ustach więc to bardzo mało , oczywiście w sprawnym .

Ja bym zrobił taki test na bardzo rozgrzanym silniku odkręcił powoli , korek opuszczając ciśnienie po tym przez jakieś 5 min po gazować autem żeby jak jest jakieś powietrze to uszło .

Zgasić i odkręcić całkowicie korek , np na noc poczekać aż ostygnie .Po ostygnięciu zakręcić . Zagwarantuje to nam że w układzie pod czas stygnięcia nie wytworzy się żadne pod cisnienie które mogło by wciągnąc powietrze przez nie szczelności 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.12.2017 o 12:11, V12 napisał:

Zawór zwrotny w korku , można otworzyć podciśnieniem wytworzonym w ustach więc to bardzo mało , oczywiście w sprawnym

Przy takim korku jak kolega napisał, takie podciśnienie w układzie nie powstanie, aby nastąpiło zassanie powietrza przez ewentualne nieszczelności, łatwiejszą drogę ma przez zaworek podciśnieniowy w korku.

Sposób na wykrycie ewentualnych nieszczelności podałem wyżej. Ten sposób nie wykaże miejsca wycieku, jeżeli ciecz będzie się dostawała do układu smarowania lub ogólnie do wnętrza silnika.

Opisane wahania temperatury są związane z termostatem, z jego histerezą. Jedne termostaty  mają histerezę mniejszą, inne większą. Raczej nie ma takich bez histerezy. Walka z tym, to tak jak walka z wiatrakami - jedyne wyjście, jeżeli wahania są nadmierne, to szukanie termostatu o najniższej histerezie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podawane jest w barach, ale to prawie to samo.To jeszcze można utrzymać palcem. Kojarzę -0,92.

Przez swój korek nie dam rady dmuchnąć z ust ani w jedną, ani w drugą stronę. Ze sprężarki działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawny korek ma wartość podciśnienia którą są w stanie przełamać nasze płuca , sprawdzone w dziesiątkach aut i różnych korków . tak że nowych .

Nad ciśnienie to okolice 1 Bar  0.8-1.2 takie spotykałem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!