Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd P0010 na komputerze.


airbites

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 miesięcy temu...

Też jestem ciekaw. 

Kupiłem original zawór faz rozrządu i po 700 kilometrach błąd P0010//df080. 

Df080 mówi dodatkowo o przerwany obwodzie... 

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

Teraz pytanie, zawór nowy uszkodzony czy kzfr? Czy może sama wtyczka? Lub czujnik wałka rozrządu?? 

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

Rozrząd sprawdzany dwa razy, wszystko idealnie.

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

Kzfr firmy febi założone, cisza przy odpalaniu, pracuje silnik idealnie, spalanie wróciło do normy po założeniu elektrozaworu oryginalnego.....wcześniej założył ktoś zamiennik maxgear 😞

 

 

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór oryginalny to chińczyk z napisem Made in Poland.

Zawór tylko Pierburga.

Za nim wymienisz czujnik położenia wałka rozrządu, wyczyść jego czoło, potraktuj je magnesem. Ewentualnie wymień. Na czujniku zbierają się opiłki.

Później do sprawdzenia wiązka do czujnika wałka rozrządu.

14 godzin temu, Many99 napisał(a):

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Podobny efekt może przynieść płukanka.

Edytowane przez aniewa
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Olej we wtyczce wskazuje na zgon zaworu.

 

P0340 - wykręć czujnik położenia wałka rozrządu i przeczyść jego czoło - szukaj na nim mikroskopijnych opiłków. Zmierz napięcie na zasilania czujnika oraz jego wyjście podczas pracy silnika- ma być takie jak na zaciskach akumulatora, wyjście będzie oscylować. Na wyjściu będzie od 9-14 V, poniżej, rzędu 5 V świadczy o problemie z zasilaniem lub uszkodzeniu czujnika. Błąd P0010 to informacja o usterce elektroniki. Pozbędziesz się P0340 to i P0010 będzie dał się wykasować.

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

Nierówna praca na zimnym: wilgoć w gniazdach świec, uszkodzone cewki (trzeba ustalić z którą cewką jest probl em)."

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

Szwagier znalazłem w innym wątku taki Twój post. 

To co byś zrobił na moim miejscu? 

Kolejny elektrozawór od wałków, tym razem pierburg? Czy może wtyczka i do wglądu wiązka idącą do elektrozaworu? Cewki wszystkie? Świece są nowe Beru. Olej 5w40, elf sxr. Błąd jest sporadyczny, głównie przy dłuższej trasie. 

Odpala od strzała, pracuje równo, gdyby nie komunikat " skontroluj układ wydechowy" to nawet bym nie wiedział, że coś jest nie tak. 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - aniewa

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o sprawdzeniu czujnika położenia walka rozrządu. To nic nie kosztuje - no może kwadrans pracy. Potrzebna klucz 10 i śrubokręt płaski.

Po tym wykasować błędy elm opartym na pic.... i jeździć dalej.

Nastepnie kontrola wiązki czujnika.

Ewntualna wymiana.

Na końcu elektrozawór- ale trzeba mieć pewność że to on jest winny.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wymiana czujnika wałka rozrządu na oem nic nie dała... Ale chyba znalazłem przyczynę u mnie P0010, mianowicie sonda lambda, zauważyłem że gdy wyskoczy błąd spalanie idzie błyskawicznie do góry. 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Przedstawiam kilka zrzutów ekranu, co myślicie Panowie? 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Wartość 100 dla podgrzewania sondy przed katem stoi w miejscu bez znaczenia czy silnik zimny czy ciepły. 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Screenshot_2024-03-30-20-48-48-537_com.autel.maxiap200.autelap.jpg  Screenshot_2024-03-30-20-48-45-079_com.autel.maxiap200.autelap.jpg  Screenshot_2024-03-30-20-47-05-808_com.autel.maxiap200.autelap.jpg

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Slepak1987 napisał(a):

Ale chyba znalazłem przyczynę u mnie P0010,

Ten błąd dotyczy pracy zespołu zmiennych faz rozrządu (elektrozawór sterujący i kzfr) Inne rzeczy to następstwo wymuszone przez sterownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, carsik napisał(a):

Nie wiem, czy dobrze Cię zrozumiałem. Chcesz powiedzieć, że za występowanie błędu P0010 w Twoim samochodzie jest odpowiedzialna sonda lambda?

 

Dokładnie tak, też próbowałem to połączyć i na tym forum znalazłem taki post. 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Screenshot_2024-03-31-13-17-55-891_com.android.chrome.jpg  Screenshot_2024-03-31-13-17-53-244_com.android.chrome.jpg

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, carsik napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7, 5.9 :!: - Prezes

 

Sonda nie, ale diagnostyka i błąd sprawdź układ wydechowy gdzie podłączyli wszystko po plusie do komputera już tak. 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Tak samo jak inne układy np z klimatyzacja pusta też mamy błąd "sprawdź układ wydechowy" także nic mnie nie zdziwi we francuskim wynalazku. 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Koło zmiennych faz, zawór faz, rozrząd, wszystko oem i sprawdzane trzy razy. 

JEDYNE czego jeszcze nie wymieniłem to czujnik położenia wału... Cała reszta nowa, oem, łącznie z cewkami, świecami itd. Trzy programy pokazują mi brak spójności układów z sondą. 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Błąd wyskoczy raz na pięćset / tysiąc kilometrów podczas trasy. Jazda 30/50 kilometrów i gaszenie nie wywowala błędu. 

Sonda szwankowała od początku, bo już wcześniej patrzyłem jej parametry, teraz padła definitywnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie sonda tylko wiązka ewentualnie. Nie pamiętam jaki jest tutaj schemat. Z pewnością Aniewa ma coś w zanadrzu. Nie spotkałem jeszcze się z błędem w przypadku "pustej" klimatyzacji a trochę tego się trafia. Jeśli sonda szwankuje to się ją wymienia, ale raczej to problemu nie rozwiąże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, carsik napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7, 5.9 :!: - Prezes

 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Dlatego zadałem proste pytanie w pierwszym poście "która sonda" , bo chce ją wymienić, a nie po co / dlaczego itd. 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Błąd klimy i dziwne informacje ze strony ECU? Powszechny temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!