Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd P0010 na komputerze.


airbites

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, dziś sprawdziłem na obd czy są jakiś błędy i wyskoczył mi taki bład: P00110/0010 - VVT Camshaft Shifter circuit. Co jest do sprawdzenia? Dodam że na liczniku żaden komunikat o błędzie nie pojawił się. I no jestem jakiś 250 km od domu i jechałem drogą expresową od poznania do szczecina. I miał problem z rozpędzaniem się powyżej 100 km/h i spalił mi średnio 8 litrów na 100 km, a wcześniej na tej tracie spalał od 5,5 do 6 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź  stan i łącza czujników;

- czujnika temperatury zasysanego powietrza, rezystancja (mierzona na stykach czujnika):

 ...... przy.... 0°C: 5290 do 6490 Ω;    ......  przy.... 20°C: 2400 do 2600 Ω. ........ przy....  40°C: 1070 do 1270 Ω,

- czujnika położenia wału korbowego, rezystancja : 200 do 270 Ω,

elektrozaworu zmiennych faz rozrządu .
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Panowie pomocy bo już ręce opadają. Borykam się z błędem P0010. Pojawia się w oczekujących. 

 

Co zostało zrobione :

- w czerwcu tego roku założony nowy elektrozawór faz rozrządu oryginał 

- 20 września tego roku wymienione koło zmiennych faz rozrządu (nowe, oryginał, stare waliło jak Diesel przy odpalaniu) 

- dzisiaj założony nowy czujnik polozenia wałka ten obok cewki, oryginał 

- dzisiaj założony nowy czujnik temperatury powietrza wlotowego, oryginał 

- ustawienie rozrządu kontrolowane 2 razy na blokadach, wszystko jest ok

- wiązka elektrozaworu sprawna, po odłączeniu u na zegarach wyświetla sprawdź wtrysk

 

Nie wymieniałem tylko czujnika wału pod termostatem. Problemów z rozruchem nie mam. 

 

Gdzie szukać przyczyny, po skasowaniu błąd powraca po 4-5 km jazdy. 

Screenshot_2021-09-29-21-56-08-557_pl.sdprog.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok czyli co dalej z tym począć i gdzie szukać przyczyny skoro KZFR jest nowe, elektrozawór też, czujnik walka rozrządu też. Przy wymianie KZFR 20 września został też wymieniony pasek rozrządu po czym ustawienie było kontrolowane 2 razy. Czy za pomiar obciążenia silnika odpowiada jakiś czujnik? 

 

Jeśli chodzi o olej to zmieniam co najmniej raz w roku, maksymalnie przy 10 tysiącach przebieg, filtr oczywiście też. Zalewam zawsze Elf 5W40 tak jak w instrukcji. Poziom trzymam w pobliżu max na bagnecie, nie przekraczam poziomu maksymalnego. Teraz do wymiany zostało mi około 1900km.

 

Kolejne pytanie, czy uszkodzone koło zmiennych faz rozrządu które objawiało się klekotem jak Diesel przy odpalaniu po postoju może uszkodzić solenoid? W czerwcu myślałem właśnie, że to solenoid i wymieniłem go na nowy oryginał. Okazało się, że to jednak wina koła zmiennych faz i razem z paskiem rozrządu zostało wymienione kilka dni temu. Reszta elementów rozrządu była wymieniana we wrześniu 2019 roku i ma teraz przejechane niecałe 20 tysięcy. 

Edytowane przez Kaczor89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kaczor89 napisał:

gdzie szukać przyczyny skoro KZFR jest nowe, elektrozawór też, czujnik walka rozrządu też.

Przy wymianie KZFR, 20 września został też wymieniony pasek rozrządu po czym ustawienie było kontrolowane 2 razy.

Do kontroli/wymiany;

  - czujnik położenia wału,

  - stan łączy w upc,

  - stan łączy czujników; wału, wałka, elektrozaworu,

Jakie są objawy pracy silnika???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik działa bez zarzutów. Ma siłę w każdym zakresie obrotów, powyżej 2500 ma konkretnego kopa. Nie szarpie, nie zamula, trzyma obroty, nie przerywa. Na wolnych trzyma 700. Czujnik położenia wału to ten pod termostatem tak? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Kaczor89 napisał:

Silnik działa bez zarzutów. Ma siłę w każdym zakresie obrotów, powyżej 2500 ma konkretnego kopa.

Nie szarpie, nie zamula, trzyma obroty, nie przerywa. Na wolnych trzyma 700.

 

9 godzin temu, Kaczor89 napisał:

Teraz do wymiany zostało mi około 1900km.

Wymień olej z filtrem i obserwuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kaczor89 napisał:

Czy to sitko jest teraz dobrze ustawione?

Ma być stabilnie zamocowane;

  - istotne; aby było czyste, bez osadów,

       - w jego utrzymaniu pomoże wymiana oleju,

Właściwy olej jest b; istotny dla ;

   - prawidłowości działania zespołu kzfr,

   - popychaczy hydraulicznych,

   - jakość oleju; uwydatnia się przy niskich temperaturach,

   - na zimnym silniku, nie dawać po garach 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyczyszczeniu i ustawieniu sitka i dogięciu styków wtyczki błąd na kilka dni zniknął lecz dziś znowu się pojawił. Wyjąłem elektrozawór. Przy potrząsaniu góra dół coś w nim klekocze. To znaczy, że jest uszkodzony i konieczna jest wymiana? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, że sprężyna nie domyka zaworu. Błąd występuje przy hamowaniu silnikiem. Jeśli nie ma wycieku oleju na stykach zasilających możesz do pół roku go zregenerować (jeśli sprężyna nie pękła) przez odpowiednie wyciągnięcie sprężynki i zanitowanie na tulejce. Masz to w tematach na forum i na YT. W ten sposób można przetrwać kryzys finansowy i oszczędzić koło przed przesileniem (uszkodzeniem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!