Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd P0010 na komputerze.


airbites

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za info. Nie mam sprzętu do takiego majstrowania. Wolę poprostu wymienić. Możecie polecić jakiej firmy zamiennik można zastosować? Czy musi być to oryginał? Jednak trochę ból bo oryginał prawie 300zł. A dopiero co założone nowe koło zmiennych faz rozrządu i nie chcę doprowadzić do ponownych problemów z nim. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na RLKP, a także @szwagier24a polecają elektrozawór Pierburga. Ja reklamowałam dwa elektroelektrozawory grupy Renault. Raz roszczenie uznano, a raz nie, tak że oryginału już nie polecę. Zdaje sobie sprawę, że Pierburg kosztuje prawie równowartość przejechania 1000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na plus Renault powiem, że tu jest tylko jeden zawór zmiennych faz a nie jak np.: w Oplu dwa.

Podstawowa zasada biznesu: chroń własne inwestycje - jeżeli zawór wymaga wymiany to go wymień na najlepszy z możliwych aby nie kupować dwa razy. Koło zmiennych faz kosztuje parę stówek i do tego wymiana połączona z wymianą paska rozrządu (paska raz założonego nie zakłada się po raz drugi; paska osprzętu; nerwów straconych; czasu straconego na podróż do i od mechanika; kosztu zorganizowania pojazdu zastępczego do czasu wymiany w/w części, jeżeli potrzebujesz jeździć co dziennie).

Ucz się na moim błędzie: oryginalny zawór rozebrałem, sprężynkę rozciągnąłem i po 1000 km do wymiany; postanowiłem dalej oszczędzać: kupiłem w chinach zamiennik wyglądający dokładnie jak oryginalny - po 3 mieś. czyli po 5-6 tyś. we wtyczce pojawił się olej, wyprzedzenie zapłonu już nie trzymało parametrów. Dopiero zawór Pierburga wyeliminował na dobre usterkę zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem już zawór pierburga. Przy wymianie koła zmiennych faz rozrządu zakładany był nowy pasek rozrządu Continental. Jedynym czujnikiem teraz którego nie ruszałem odkąd mam auto to czujnik polozenia wału ten pod termostatem. I nie wiem czy go profilaktycznie nie wymienić. Problemów z rozruchem nie mam a podobno jakby padł to by było ciężko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Elektrozawór wymieniony na Pierburg. Olej i filtr wymieniony tydzień temu na Valvoline 5W40. Błąd P0010 wywala checka ale tylko przy dłuższej jeździe (trasa około 40km ciągłej jazdy). Jest możliwość żeby mechanik źle założył koło zmiennych faz rozrządu? Bo przed wymianą tłukącego koła nigdy tego błędu nie mialem. Zaraz wymienię pół samochodu a błąd nadal będzie. Jest możliwość te koło w ogóle źle założyć? Bo rozrząd sprawdzał dwa razy na blokadach. Czujnik polożenia wałka ten obok cewki też jest nowy oryginalny wymieniałem ze 2 tygodnie temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazuje na jego błąd. Masz Elma więc  zrób odczyt przesunięcia zapłonu na biegu jalowym i przy maksymalnie wciśniętym gazie - wystarczy, że silnik będzie ciepły. Na tej podstawie określimy zakres pracy koła, czyli ustawienie wałka zaworów ssących. Nie jeden mechanik popełnił błąd używając oryginalnych blokad.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powinno być 42. Rzeczywiście czujnik wałka nie czyta na wysokich obrotach. Na jałowych obrotach masz idealnie. Wymieniałeś - wróć do starego czujnika. Może być tak, że któryś z przewodów zasilających tego czujnika na wskutek drgań zmienia oporność i wprowadza zakłócenia.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na poprzednim czujniku też miałem problem z tym błędem właśnie. Poprzedni był Valeo. Po pojawieniu się tego błędu wymieniłem na nowy Renault OE. Wymiana czujnika na nowy w sumie nic nie zmieniła. Błąd jak był tak jest, nie ważne na którym czujniku. 

 

Ogólnie to miesiąc temu dałem auto do mechanika na wymianę koła zmiennych faz rozrządu, bo przy odpalaniu klekotało jak Diesel. Po wymianie klekotanie ustało, lecz pojawił się właśnie ten błąd. Przed wymianą koła zmiennych faz było wszystko ok oprócz właśnie tego klekotania, przynajmniej nie było tego błędu. Potem mechanik drugi raz sprawdzał rozrząd i stwierdził że jest ok. I dlatego pytam czy mechanik mógł źle założyć koło zmiennych faz, bo przed jego robotą nie było checka ani błędu. 

Edytowane przez Kaczor89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względu że drugi pomiar jest obarczony błędem koła nie można zweryfikować.

32 minuty temu, jabrze napisał:

Może być tak, że któryś z przewodów zasilających tego czujnika na wskutek drgań zmienia oporność i wprowadza zakłócenia.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierzyć przewody od czujnika wałka do sterownika. Prędzej możesz podłączyć żarówkę do skrajnych przewodów wtyczki na włączonym zapłonie i sprawdzić, czy jasno świeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zrobiłem pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu po krótkiej jeździe (około 20km) i przy obrotach 5000 jest 40-41 stopni. To prawidłowo? Wtedy gazowałem aż do odcięcia i może dla tego taki wynik wyszedł. 

Edytowane przez Kaczor89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!