Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana oleju silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 24.11.2018 o 15:45, MarcinDe napisał:

TOJO pracowałem rok w salonie samochodowym jako handlowiec (Citroen) - i tak naprawdę na samochodzie jest gówno nie zarobek. Przerzucałem papierologię od faktur dla salonu po faktury dla klientów (łącznie z papierologią rozliczeniową pomiędzy Citroen Polska a salonem) - tak że wiem jak wygląda zarobek na aucie (max masz 10%) - czyli sprzedajesz ayto za 100 tyś. to masz z tego 10tyś - to jak policzysz koszty działania salonu to masz lipę.

Chyba że masz salon marki gdzie idzie sprzedaż jak "świeże bułki" - to wtedy jest kasa. A tak to ASO zarabia na całą firmę.

10% marży to i tak sporo !!!!! w Renault jest chyba mniej , ale nie ma co porównywać z Citroenem bo to  przepaść w sprzedaży .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy kupowałem swoje auto, to sprzedawca wygadał się jaka jest marża na moim aucie. Katalogowo 90500 PLN, a nie mógł zejść poniżej 77900 PLN, bo sprzedałby auto poniżej kosztu produkcji, czyli Renault zarabia ok. 2000 euro na sztuce, więc wiadomo, że musi odbić na serwisie i tak działa każda popularna marka. Trochę offtop się zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rafa85 żaden profesjonalny handlowiec, a nawet nieprofesjonalny nie wyspie Ci się z ceny zakupu. Byłoby to mega głupie z jego strony. To jest jeden ze sposobów, choć mało profesjonaly, by wywołać w kupującym poczucie wartości danej rzeczy i myśl w stylu "faktycznie mało na mnie zarobi, to dobra oferta". Domyślam się, że jeśli padła taka kwota to mogła być zbliżona do minimalnej ceny sprzedaży albo po prostu wyssana z palca ale raczej na 100% nie byłą to cena zakupu ASO od importera. No chyba, że trafiłeś na totalnego amatora z ulicy. Przy podanych przez Ciebie kwotach zarobek wnosi 12 600 co przy cenie sprzedaży 90 500 dałoby marżę na poziomie 14%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja była taka, że taki sam egzemplarz auta stał w salonie w innym mieście i blefowałem, że tam dostałem niższą ofertę (podając konkretną kwotę wyssaną z palca, niewiele niższą od 77900 PLN), na co handlowiec odpowiedział, że to niemożliwe, bo taka cena byłaby poniżej kosztów produkcji, czy tam progu opłacalności i że albo handlowiec z tamtego salonu się pomylił, albo dostał zgodę na taką cenę od centrali (coś w tym stylu). Ten sam trick nie przeszedł w drugą stronę, tj. w tym drugim salonie też zrobili wielkie oczy gdy podałem wydumaną cenę z pierwszego salonu, więc coś było na rzeczy. Ponadto kiedyś czytałem artykuł, gdzie była mowa właśnie o tym, że producent aut naszej klasy zarabia na sztuce tylko ok. 2000 euro, więc jeśli moje auto sprzedał za cenę jak wyżej dorzucając do tego opony zimowe, to albo nie zarobił nic, albo tyle, co na waciki.

Edytowane przez rafa85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.11.2018 o 16:00, LTar napisał:

słuchajcie, jaka cena w Waszych ASO wymiany oleju z filtrem? mi powiedzieli 500 zł? to żart? W oplu jest pseudopromocja od 8 lat - wciąż ta sama, wymiana oleju z filtrem 199zł. 

Pogięło ich w tym reno? Za przęgląd w Mokce płaciłem 500-600

@LTar w Krakowie, 2x już wymieniałem olej + przegląd i ze swoimi częściami za całość wymian (olej, 3 filtry, f. paliwa, przegl. antykorozyjny), nie zapłaciłem więcej jak 500 zł. Sam olej z filtrem (tj. wymiana) to ca. 200 zł, z tego co pamiętam.

 

PS: nie mylmy marży z zyskiem :) Zysk 10% to wg mnie jest dużo (chyba, ze mówimy o specyficznych branżach, np. odzieżowa). Marża 10% musi pokryć koszty sprzedawcy i dać zysk.

Edytowane przez konwil
PS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc dlatego piszę że dealer zarabia na ASO, a nie na sprzedaży aut. Bo jest 10% marży na nim, a nie czystego zysku.

10% to każdy dealer by chciał mieć.

 

Sprawdziłem fakturę z przeglądu ubiegłorocznego (akurat u mnie wypada na koniec grudnia) - wymiana oleju jest 80pln.

 

To albo zdrożała, albo co salon to wali sobie jak chce i Wasze akurat należą do tych droższych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Pietrek337 napisał:

A jak ma się przywiezienie własnego oleju (oczywiście tego co zaleca producent) do gwarancji na auto?

Nijak. Bez problemu możesz to zrobić.

25 minut temu, Pietrek337 napisał:

No i filtr oleju powinien być raczej oryginalny z logo producenta wiec gdzie taki kupić jak nie w ASO?

Wiele sklepów w necie sprzedaje oryginały. Np. ten https://www.renault-czesci.pl/ ale i wiele innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, MarcinDe napisał:

Sprawdziłem fakturę z przeglądu ubiegłorocznego (akurat u mnie wypada na koniec grudnia) - wymiana oleju jest 80pln.

Jestem w stanie w to uwieżyć. Jeśli to była sama wymiana oleju. Ja za przegląd okresowy, w którym jest wymiana oleju i filtra + przegląd antykorozyjny + inne czynności serwisowe zapłaciłem w lipcu 2017 dokładnie 187,08 zł brutto co jest wynikową 1,3 roboczogodziny po 117 zł netto (130 zł netto - 10% rabatu)

3 minuty temu, lubowitz78 napisał:

Z tego co słyszałem wszystko możesz przywieźć swoje oprócz filtra oleju.

Jakoś nic mi w ASO nie mówili, że stracę gwarancję (gdy ją jeszcze miałem) gdy nie dadzą swojego filtra, a dopytywałem specjalnie.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja od gościa z serwisu :)

Przecież już nawet nie trzeba robić takich rzeczy w ASO żeby mieć gwarancję.

https://www.motofakty.pl/artykul/serwisowanie-samochodu-poza-aso-podczas-gwarancji.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, lubowitz78 napisał:

Z tego co słyszałem wszystko możesz przywieźć swoje oprócz filtra oleju.

Miesiąc temu byłem na wymianie filtra i oleju, które kupiłem sam - bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam: robiłem jeden serwis jeszcze w okresie gwarancji i wszystkie części były moje. W fizycznej książce wpisali mi adnotację "części klienta" i tyle. Gwarancji wówczas nie straciłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!