Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana oleju silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Na pewno nie zaszkodzi taka wymiana. A to, co mówią w ASO to gruba przesada. Olej wymieniaj max. co 15 tys. km, chyba, że samochodem masz zamiar jeździć do około 100 tys. km, a potem niech się następny właściciel martwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana po 30k km to jest nieśmieszny żart ze strony ASO, pamiętam jakiego facepalma przybiłem jak mi to dealer mówił przy odbiorze samochodu. Pierwszą wymianę robiłem po 2k km, a następną przed zimą, czyli wyszło jakoś przy 12k km, czyli tak jak chciałem, bo mam zamiar wymieniać co 10k km. Turbo lubi świeżą oliwę, trzeba o tym pamiętać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wymiana oleju będzie w styczniu, czyli po roku i ~5000 km z kawałkiem przejechanych. Zasada jest prosta, albo rok czasu albo 10k km, co wypadnie pierwsze. Nawet tak mi powiedzieli w salonie/ASO białostockim. Można przyjechać ze swoim olejem. Filtr i jakiś tam korek kupię  już w ASO. U mnie to będzie w ramach programu serwisowego tylko wymiana filtra kabinowego a wymiana oleju ponad programowo. Olej jest tani, bardzo tani jak za 5 litrów, więc nie ma co przeciągać wymian. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis w Gdańsku zaleca wymianę po 3 k km i też mój olej został wymieniony . Wydaje mi się ze taki koszt jakim jest wymiana oleju naprawdę jest niewielki i nie ma co sie zastanawiać .. pytanie ile twoje auto stało zanim je dostałeś .. jak kupiłeś z wyprzedaży to tym bardziej trzeba wymienić bo rok stoi ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO proponują Wam płukankę? Ma tu głównie na myśli pierwsza wymiana oleju, oleju fabrycznego. Ja jakoś sceptycznie podchodzę do płukanek, jaka ona by nie była. Nawet jak zostanie mi zaproponowana to chyba się nie zdecyduję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prawie 11 tys w niecałe 2 lata, olej wymienię na przeglądzie.

Kolor ma normalny, wydaję mi się że nie ma sensu wymieniać co roku jeśli robi się bardzo mało km, chyba że się mylę to mnie poprawcie.  

Edytowane przez byq84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, byq84 napisał:

Mam prawie 11 tys w niecałe 2 lata, olej wymienię na przeglądzie.

Ogólnie mówiąc, dobre praktyki są takie, że olej wymienia się każdego roku lub co określoną ilość kilometrów (max 15kkm) w zależności od tego co upłynie szybciej. Kiedyś nie było takich interwałów jak teraz czyli np. 2 lata / 30kkm. Producenci tak robią żeby się szybciej silnik nadawał na śmietnik, oczywiście już po gwarancji więc trzeba kupić nowe auto oraz po to by właściciel czuł "oszczędności". Na dłuższą metę pozorne stąd cudzysłów. Miej też na uwadze, że trudniej (i za mniejszą cenę) będzie Ci sprzedać takie auto niż takie w którym wymiany były dokonywane zgodnie ze sztuką, a nie książką serwisową. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, byq84 napisał:

Mam prawie 11 tys w niecałe 2 lata, olej wymienię na przeglądzie.

Kolor ma normalny, wydaję mi się że nie ma sensu wymieniać co roku jeśli robi się bardzo mało km, chyba że się mylę to mnie poprawcie.  

Olej po wlaniu do silnika ma już kontakt z powietrzem/tlenem, więc już od tego się degraduje z zbiegiem czasu. Nawet oleje najwyższej jakości na bazie PAO/estrowej co niby można przejechać np. 40 tys. km producent oleju zaleca wymianę albo co 40k km albo po roku czasu, co wypadnie pierwsze. Jeżdżenie na oleju 2 letnim, ale z małym przebiegiem to i tak duże ryzyko.

Między innymi dlatego nie jestem zwolennikiem kupowania oleju z beczek. Chyba, że beczka zostanie zużyta w ciągu 2-3 miesięcy. My tego nie wiemy jak długo stoi olej w beczce, gdzie jak ubywa z beczki oleju to przybywa powietrza/tlenu. Zawsze kupowałem olej butelkowany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale to cały czas jest powielanie tych samych schematów, że trzeba co roku bądź 15 tyś km. O ile 30 tys km jest dla mnie nie realne ze względu na turbo to interwał czasowy nie robi na mnie wrażenia tym bardziej że auto więcej stoi niż jeździ.  Próbowałem znaleźć jakiekolwiek opracowanie że interwał co 2 lata jest zły i generalnie ciężko cokolwiek znaleźć. W pierwszym samochodzie wymieniam co roku, w poprzednim aucie którym jeździła żona ze względu na przebiegi roczne 5 tyś km wymieniałem co 1,5 roku i samochód dalej jeździ do dziś bez żadnych problemów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!